RSS

Yasmeen or Ahmad?


Owh.. entry ini xde kena mengena dengan Yasmin Ahmad ye huhuhu.. Me ngan hubs bercadang untuk sume gegurl kami, nama akan bermula dengan Yasmeen then sume nama boboy akan bermula dengan Ahmad. Since dari bulan lepas batuk me x lega2 then schedule check up for 5 months hari Jumaat ni, so me cadang nk g KSH semalam je. Dah x larat batuk sampai terkencing2 dlm seluar huhuhu.. nk wat cane kan? Bukannya bleh di tahan2. Tambah lagi adik baby sekarang ni sgt la aktif.. dh tu tempat lain dia x nk tendang, sedap gak dia tendang kt pundi kencing tu huhuhu...
Kebetulan papa lak balik dr KT sampai umah dlm kol 3.30pm, sempat je lagik nk ngada2 suh papa temankan hehehe.. Then bila dh jumpa doc semalam kononnya me & hubs excited sgt nk tau baby pink or blue.. Memula doc scan nk tgk development baby.. so far ok. Baby memang membesar bagai johan!! Bila doc cakap "jap nk check gender dia.." mcm dia tau2 je trus sorok sebelah kaki uwaaaaa... notty2 baby! Dah la, mama dh merajuk.. xmo la tau baby boy ke girl. Biar sampai lahir nanti kuar2 "SEPRAIS!!!!" hakhak!! Ooopss.. baby dh tendang. Tau je mama gossip pasal dia hehehe..

Since me dh di diagnose dgn possibility for diabetes & x ley induce so doc bagi 2 choices je kt me..
  • after 38 weeks pilih date untuk c-zer.. (am thinking of 11/11/09 hehehe..)
  • if nk beranak normal (VBAC), kena tunggu sampai turun tanda2 bersalin sendiri then baru la bley.. itupun doc bg tempoh sampai cukup 40 weeks je lepas tu c-zer gak..

Kalo ikutkan me nk c-zer je.. senang. Xyah nk sakit2 beranak sume muahahahah!! Tau2 celik mata lepas lalok je dh keluar baby.. Tapi hubs seboleh2nya nk suh beranak normal.. alahaii sayang, u nk masuk labor room dengan I gak ke? Nak sama2 merasa pegang tangan masa meneran beranak? U better be there ALL THE TIME! Jangan hari nk terberanak tuh baru nk cakap "B kena g course/offshore la yang.." owh, jangan heran if I yg nk beranak tp U yang masuk CCU wakakakaak!!! Tapi me tau hubs xkan wat gitu.. rasanya hubs nk tengok & rasa sendiri pengalaman beranak tu hehehe..

Bila tanya hubs "yang.. rasanya baby kita ni boy ke girl?", confident je hubs cakap Benjy Jr.! Tapi instinct me kuat je rasa there will be another Yasmeen hehehe... baju2 baby pun x beli satu hape lagik pun. Rasa cam awal sgt je nk prepare barang2 baby.. lgpun baju2 yaya masa kecik pun berlambak je lagik cuma tinggal nk basuh then prepare elok2 dlm beg je. Kalo kuarnya Benjy Jr. pun xde prob sbb kakaknya kan dh macam anak jantan.. yg banyak bajunya seluar katok ngan shirt huhuhu...

Me & hubs x kisah baby kali ni boy atau girl.. as long as dia cukup sifat, sihat & segalanya baik2 belaka. Sekarang baru 22 weeks.. alahaii, lamanya rasa nk menunggu cukup 40 weeks hukhuk.. Adik baby dok leklok dlm tummy mama k.. jgn notty2 sgt tau..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Tanpamu..

Uwaaa.. tajuk mmg x bley blah huhuhu.. From last week my mama & abah datang meneman (alasan.. sebenarnya rindu nk tgk cucu ;p) sbb hubster g Miri for a week. Then this week hubs ke KT la plak.. starting from this month hubs mmg bz giler. Outstation je manjang.. sbg isteri yg baik me merelakan je la hubs keluar mencari nafkah untuk anak bini muahahahah.. bleh blah, sebenarnya dh xde cuti. Kalo cuti mau me ikut je bontot hubs ke mana saja.. xde maknanya me nk dok sorang2 kt umah. Hubs balik KT hari Rabu tp hari Selasa tuh mama & abah dh panas bontot, x senang duduk kt umah. Mana la bley lama2 tinggal umah.. lgpun derang nk singgah tido umah Along dulu.
Dari hari 1st dtg lagik mama&abah dh cakap.. "nanti aulia ikut tokmama & babah balik kampung tau.. cuti sekolah nanti mama & papa g amik la." Gulp!! SEBULAN TUH!! Aulia plak mmg dh excited sgt.. berkali2 diulangnya nk balik kampung. Me x sampai hati la plak nk larang.. me tau Aulia boring sgt dok umah dengan me tetiap hari. Kalo papa ada bleh gak g bawak jalan2.. tp bila papa xde dok umah, dia boring mula la nk wat perangai yg bg temperature mama naik.. dh tu sia2 je kena marah! Lepas mintak izin hubs sume so me merelakan la Aulia di kidnap tokmama & babah balik kampung start Selasa 21/07/09 aritu maybe sampai cuti sekolah 22/08/09 nanti.. uwaaaaaa!!!
Bila anak xde mula la mati kutu kan? Rasa kosong je life ni.. bangun pagi2 xde sape nk bertekak suh g skool, balik keje dh xde nk rush2 amik anak, sampai umah xde sape nk kaco2 mintak itu ini sampai nk baring letak kepala pun x sempat, xde sape nak gaduh2 berebut nk tgk PHDC, xde sape nk bertempik/menyanyi/buat sepah dalam umah.. Aduhaii.. masa Aulia ada me marah2 kt dia, masa dia xde ni baru la nk teringat2.. sob..sob..
Hubs balik course pun boring je xde anak nk di sakat2 sampai nangis-menjerit2 bagai.. me tgk hubs then hubs tgk me balik. Haishh, cane nk survive sebulan tanpa Aulia nih? Mau meroyan me dok sorang2 kt umah kalo hubs g outstation next week.. bercakap dengan dinding ngan tv je kekdahnya.. Yang.. jom kita balik amik Aulia 1hb nanti.. hukhuk..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Pregnancy @ 21 weeks

Skrg ni adik baby dh 21 minggu.. aduhai..simptom2 late pregnancy awalnya datang menjenguk.
  • adik baby dh menendang dgn aktifnya.. tetiap hari kalo lama sgt mama duduk mula la jeles, tendang2 suh bangun eksesais.. xmo bg bontot makin besar hakhak!!
  • baby bump pun dh obvious sgt.. bila pakai baju kurung terbonjol je huhuhu.. mama dh kena start pakai 'uniform' pregnant mommies.. sweet je rasa pakai maternity clothes, bring back memories ;p
  • stretch marks giler kentang!! memang lepas beranakkan Aulia x hilang2, jadinya bila adik baby dh membesar bagai johan dlm tummy makin bertambah la urat2 cam alien ni..
  • susah tido malam.. kalo dulu bila kepala cecah bantal je terus hanyut tp skrg pusing kiri kanan 24 kali pun belum tentu bleh tido lagi..
  • sakit pinggang & badan letih yg amat sgt dek kerana membawak perut huhu.. masa baru2 pregnant dulu, perut kecik x sabar sgt nk tgk perut besar tp skrg bila perut dh besar mula la x sabar kira hari "bila la nk beranak?"
  • nak panjat tangga naik pejabat/kelas sket punya la bercenta.. naik tingkat 1 je pun tp mengahnya ya Allah, macam nk pecah jantung!
  • bila badan x larat mula la hati ni cepat je panas kan? budak2 kt sekolah ni tengok me je dh terserot masing2 hakhak!! sekarang baru la me paham nape cikgu2 masa me sekolah dulu bila pregnant je trus berubah jadik rimau belang muahahahah!
  • selera makan x bape sgt tp asyik nk minum air manis je manjang.. sehari sampai 7-8 kali mencarik air manis.
  • masih x tau baby ni boboy ke gegurl huhuhu.. everytime doktor nk check je mula la dia tonggeng. x kisah la anak oii, asalkan sihat, cukup sifat, xde complication.. alhamdulillah..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Rindu2an..

Di kala ini me sgt2 merindui hubster sob..sob.. Tetiba emo plak di pagi hari huhuhu.. owh, me bukan la mengada2 hubs g keje pun nk rindu2an bagai. Sekarang ni hubs berada nun di seberang laut.. hubs de course seminggu di Miri uwaaaaaaa!!! Tinggal la me & anak dara kenit tu berdua je (again..sigh). Balik la cepat yang.. RINDU!!!
P/s: Bawak balik coklat skali byk2 tau hakhak!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Half way there..



Hari ni my pregnancy dh masuk 20 minggu.. dh separuh perjalanan pregnancy me. Alhamdulillah.. biarpun macam2 dugaan yg datang masih mampu mama bertahan sampai ke hari ni. Mama, papa & kakak yaya doakan adik baby sentiasa sihat & selamat dalam perut mama sampailah hari kelahiran nanti. Be good k adik baby ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS