Dah lama sgt peram gambar raya, kena upload gak buat kenangan ;p
Open House
Cam besa bila dh nak dekat hujung Syawal ni banyak la plak open house. So far ada la 2-3 open house yg kami attend. This week BIL buat open house gak, dh minggu ni xde pepe plan so gi je la. Sebelum ni x pernah pun amik gambar kt mana2 open house tp kt umah BIL tu jumpa ngan SIL ngan kawannya yg gila menembak. Pics semua courtesy dr SIL & member dia. Suka nak upload kt sini sbb cantik.. bley wat kenangan.
Hana jumpa ramai friend..
Ini muncung kalo dia start nak merajuk yer..
Bb Khayla dh mengantuk masa sampai sini..
Hana lagi ngan Acik Esah (SIL)
Banyak gambar Hana je sbb Hana ni pantang nampak camera konfem dia posing. Kalo Yaya banyak lak peel nak malu2 la konon..
Abis cite hari Sabtu, sambung lak hari Ahad.. cam besa la anak2 saya ni x kira la ko hari keje ke, hari cuti ke, kol 6.30 pagi konfem mata masing2 dh terbelalak pastu sibuk bising2 gerak abis orang lain bangun. Dah sah2 la saya x ley tido balik pas Subuh kan? Setel siap2kan derang cinta hati ajak gi breakfast kt KD. Ikut je la.. cadangnya nak bawak Aulia gi buat art sbb ada few session lagi tinggal. Rugi plak kalo burn gitu je. Lepas breakfast tu baru dlm kol 9, ajak cinta hati bawak mek2 ni gi playland kt GKD dulu.
Sempat gak shopping susu ngan diapers buat stok. Setel sume baru dlm kol 10. Art class start kol 11, malas la plak nk menunggu kt OU nanti so decide nak lepak kt sini je. Next2 week la plak kita gi wat art. Malas nak pusing jauh2 so lepak kt JCO Donut je..
Sangat santai bila bley lepak tanpa de rush nak gi mana2. Walopun huru-hara dgn Aulia pecahkan pinggan kt situ pastu Hana yg x reti dok diam asyik nk berjalan ke sana ke mari, Khayla yg asyik nk memanjat badan.. but still it’s a beautiful Sunday morning ;p
Cuti-cuti PD
Kisah last week yg dh basi tp nak cite gak sbb takut kang peram lama2 lupa terus huhuhu.. Minggu lepas kan cuti Hari Malaysia tu dapat 3 hari so dlm otak dh lama berkira2 nak bawak mek2 tu ke mana. Mulanya cadang nak ke Cherating tapi last minute cancel sbb cuaca cam ala2 so lebih baik la kita tukar ke plan yg lebih selamat. Ke mana kami anak beranak? Ke PD yall’s!! Gerak Jumaat pagi then tengahari sebelum semayang Jumaat dh sampai. Masa kt RnR mana ntah berenti breakfast jumpa ngan U-mate.. haii Nikki!!
Memang gi PD ni gamble je x booking mana2 pun. Gi kt hotel yg best2 sume dh fully booked. Ala.. sedey je hati tau. Last resort gi Seri Malaysia, Alhamdulillah masih ada kosong. Itupun sebab derang cuma layan walk-in je. Kalo x, nganga je la uhuk..uhuk.. Rezeki anak2..
Check-in, lepak2 dalam bilik sementara tunggu papa gi semayang.. View dr bilik tu betul2 mengadap pool.. mek2 tu memang panas bontot je dok nengok ke luar. X kuasa la nak bg derang mandi tengahari rembang tu so bg derang cat nap dulu charge tenaga untuk petang. Petangnya keluar carik makan pastu terus shoot ke pantai.. best sebab redup je. Papa dah sah2 kena bawak the kakaks gi mandi laut kan so mama ngan baby Khayla dok atas pasir comwhoring hehehe..
Malamnya dh malas nak keluar mana2 sbb sume pun dh buat macam2 peel. Lagipun masa makan petang tadi dh beli siap2 nasik lemak utk derang. Sudahnya aktiviti di malam hari derang.. layan DVD je.
Esoknya awal2 pagi lepas subuh lagi cinta hati dh gerak ajak bawak anak2 gi pool huhuhu.. Hangin je haku, masa holiday pun kena gerak bangun awal. Holiday ni yang oii.. tapi nasib baik jugak la papa bawak anak2 gi mandi awal sbb lepas breakfast penuh gila budak2 kt pool hakhak! Iye la yang.. nasib baik awak bawak anak2 turun awal, kalo tidak x puas la derang berkubang.
Lepas mandi papa naik atas nk tukar baju dulu so mama tunggu kt bawah terus siap2 kan anak2. Sementara menunggu tu sempat la derang main turun naik tangga. Sikat rambut pun x sempat tu yg serabai je.. Shoes Hana pun lupa nak amik sbb selalunya papa yg dukung. Bila tgk balik gambar2 ni dah macam model aircond York plak anak2 saya nih hahaha..
Lepas breakfast naik bilik terus semua terbongkang tido. Terjaga dalam kol 11, kemas2 semua pastu kol 12 check-out. Mulanya cadang nak stay 2 hari tp bila dh complete dapat mandi beach ngan pool haruslah Yaya ajak balik. Memandangkan saya pun tgh red flag, x dapat join bermandi manda maka cadangan adalah diterima. Gerak balik sampai KJ dlm kol 2++. Petang tu gi 2 open house plak. Hari Ahad lepak dok umah, basuh baju2 basah pastu kemas apa yg patut. Itu je la cerita cuti 3 hari kami anak beranak. Simple yet memorable. Nanti2 kita gi bercuti lagi ek yang.. *wink*wink*
Cuti 3 hari
Yeaaaa!! Macam dh lama x bercuti plak gayanya sedangkan baru habis cuti raya aritu huhuhu.. InsyaAllah kalo xde aral nak bawak mek2 ni gi jalan2 makan angin. Mulanya cadang nak gi Cherating, dh siap booking bagai tapi bila nengokkan keadaan cuaca yg x menentu last minit kensel sbb takut kang bila sampai sana terperuk dalam chalet je dek ujan memanjang. Sudahnya nanti nak holiday ke mana, melayan bebudak tu mengaruk je lebih huhuhu.. Sekarang kt umah ni pun hujan x menentu.. Alhamdulillah, nyaman sket. Tido malam pun lena sampaikan Khayla dh menjerit baru terjaga bg nenen.
Esok gamble je la kami anak-beranak x tau mana nak di tuju nak gi bercuti2. Entah ada lagi entah tidak available interesting spot. Kalo nak selamat carik je hotel yg ada indoor pool bg mek2 ni dapat swimming puas2 sampai muntah.. lama sket la derang nak request gi hotel lagi. Aulia punya la nak tido hotel sampaikan sanggup offer “Mama, jom kita gi hotel. Yaya belanja ngan duit raya..” huhuhu.. suci murni niat mu itu anak.
Bila tengok balik entry lama rupa2nya xde lagi entry raya tahun ni.. huhuhu.. dh terlupa langsung. Nak up entry raya rasa cam dh basi la plak. Tengok la nanti kalo rajin sambil2 wat entry biasa bley selit2kan sket gambar2 raya. Apapun, selamat bercuti & selamat menyambut Hari Malaysia untuk semua!! Happy weekend y’all!
7 bulan
Alhamdulillah.. hari ni genap 7 bulan usia Khayla & sampai hari ini baby Khayla masih menikmati susu mama. Khayla dh boleh duduk sendiri tapi masih belum boleh bergerak merangkak ke depan. Masih tergoyang2 statik macam labah2 atas air. Kalo ada benda yg menarik dia boleh bergerak ke depan dgn cara bergolek xpun mengesot pelan2. Rasanya Khayla ni skip phase menyulur kot.
Lepas balik raya aritu Khayla makin banyak akal.. dh x mau di letak lama2. Pastu asyik nak ada orang depan mata dia 24-7. Malam2 plak boleh dia terjaga melalak2, di sua nenen xnak, di tepuk2 x nak, sudahnya bila di kendong baru dia diam.. pandai ko mengajar mama eh baby! Yang bikin hangin time dia melalak tu kol 2-3 pagi adoyaii.. esoknya kt sekolah mau tersengguk2 mama cam belatuk huhuhu.. Pagi2 pun gitu.. bila dia terasa je mama bangun xde kt sebelah mula la dia meraung cam kena dera. Mama masuk bilik air dia lagi menjerit sbb mama xde depan mata. Merebeh2 air mata mintak di dukung. Kalo time Yaya buat perangai pagi2, ditambah ngan Hana mengamuk2 pastu Khayla pun join the crowd melalak2.. sudahnya pagi2 hari lagi mama dh tension. Abis spoil mood mama di pagi hari.
Kat skool pun teacher cakap Khayla dh pandai mengamuk. Teacher cakap Khayla dh besar, dh pandai express feeling.. mama je yg rasa Khayla masih baby baru lepas pantang. Semoga baby mama terus membesar dgn sihat & hepi..
Days before Syawal
Bertolak Sabtu 4.30 pagi.. Alhamdulillah dalam kol 10 lebih sudah sampai di kampung tercinta. Sangat hepi dapat jejakkan kaki di rumah tempat membesar. Apa lagi bila berbuka dapat jamah air tangan mama.. terbaekk! Semoga anak2 saya nanti pun sentiasa rindukan mama&papa nya seperti mana saya yg sentiasa rindukan mama&abah, always looking forward to come back to home sweet home.. tempat jatuh lagikan di kenang. Amazing how mother& daughter’s bonding are.. mama saya dulu pun garang, selalu je saya kena belasah, kena pukul, kena cubit bila buat perangai walopun saya anak perempuan sorang, bongsu plak tu.. but still bila dh besar, dh kahwin, dh ada family sendiri saya masih rindukan mama&abah x kira masa. Dah ada anak sendiri baru tau.. segala apa yg mama saya hukum dulu tujuannya nak mendidik anak supaya tahu bumi dipijak langit di junjung. Tahu membezakan baik buruk, tahu berfikir panjang setiap perbuatan ada akibatnya. Terima kasih mama&abah sebab membesar dan mendidik saya, menjadikan siapa saya sekarang.
Xde aktiviti menarik yg di buat di kampung. Cuma melepak, tido, bangun lambat, layan kerenah anak2.. tapi adalah sgt best! Baju untuk raya kedua saya & suami masih belum beli. X daya rasanya nak menempuh lautan manusia yg keluar shopping saat2 akhir. Tapi sehari sebelum raya kelek baby, keluar shopping berdua je dengan mama hehehe.. tersangat la best sbb mama pun 2x5 lupa diri bila dh sampai mall huhuhu.. Yaya ngan Hana tinggal ngan papa kt rumah. Keluar kol 11.30 pagi, kol 3.30 petang baru reti nak balik rumah. Dah lama sangat x bershopping lama2 gini sebabnya kalo dh kalut dgn anak2, x sampai 20 minit pusing mall dh sorang melalak, sorang meraung nak shopping hape nye? Hasil shopping dpt la blouse 3 helai, jubah sehelai, kurung moden 2 helai pastu shirt untuk cinta hati 2 helai.. sangat puas hati! Nanti2 sambung cite pasal raya plak eh..





