RSS

Hari Raya Aidilfitri 2014

Tahun ni patutnya turn raya kat Batu Pahat. Tapi sebab raya ke-3 BIL #3 nak nikah so cinta hati suggest balik Sg. Petani dulu. Haruslah meks seronok sebab dapat beraya dengan family Along- my one&only sibling dunia akhirat. It’s quite sad though cause malam raya sy dah kena gerak balik Johor. Raya kedua Along sy gerak balik rumah PIL dia kt Kuala Nerang.

P1019757_800x600

P1019764_800x600 

P1019816_800x600

P1019830_800x600

Sedih bila pk mama ngan abah beraya berdua je. Sebab dr masa sy kawen lagi sy dh set dgn Along mama&abah x kan sunyi masa raya. Kalo turn sy raya kt Johor dia kena raya Sp. Sebab tu susah sgt kami adik beradik nak beraya bersama. Kalo dapat jumpa pun raya kedua. Asalkan mama&abah x tinggal raya berdua. X rasa sunyi masa raya.. dah la anak pun 2 org je huhuhu..

P1019822_800x600

P1019837_800x600

As for this year xpe la.. sebab2 yang x dapat di elakkan. Tapi still we had our kecoh moment beraya sama2.

P1019845_800x600

P1019852_800x600 

Lepas balik sembahyang raya, aktiviti biasa haruslah salam raya then family photo. Punya la susahnya nak kumpulkan budak2 kecik nak bagi bergambar sama2. Kecoh macam2 perangai. Lepas beraya anak beranak kat rumah next stop rumah Tok Su ngan Mak Ngah Za. Kat Kedah kalo beraya memang makan berat. Kt umah Mak Ngah je de nasi tomato ngan tapai. Lom umah Tok Su lagi de Mee Kari huhuhu.. Next stop umah Mak Teh Som plak. Kat sini ada laksa plak..perghhh!! Perut pun terkejut!

P1019861_800x600

P1019853_800x600

P1019856_800x600 

Petangnya gerak balik rumah. Semua dah keletihan & kekenyangan. Lebih kurang kol 5 gitu Mak Udi, Abg Mie ngan Mat Min datang beraya kat umah. Sembang2 lepas derang balik semua sambung lepak kt umah je..mengular, melingkar dlm bilik or depan tv. Malamnya dalam kol 11pm gerak balik Batu Pahat. Sedey sebab malam raya dh kena gerak. Kalo x selalunya raya kedua malam baru balik. Rasa sekejap sgt sobs..

Adat la bila dah berumahtangga.. kena ikut turn. Ini pun nasib baik cinta considerate ajak balik sebelum raya. Kalo x, x beraya la sy ngan mama&abah tahun ni. Ada rezki nanti balik Sp lagi. Yeaaaa!!

Nanti sambung cerita hari nikah BIL masa raya ketiga. Till then.. Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua. Maaf zahir & batin dari kami anak beranak :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1st Ramadhan tahun 2014

Alhamdulillah.. di berikan peluang untuk kembali bertemu Ramadhan tahun ini. Sekejap je dh setengah tahun. Posa bermula hari Ahad memang agak lemau huhuhu.. sebab weekend adalah hari jalan2 & makan2 sampai lupa diri :p Anak2 pun tuning lari sebab sampai kol 9.30 masih dok kat umah. Selalunya kol 7 dah siap2 gi breakfast merayap bagai. Bukan anak je.. mak pak pun mati kutu hahahahahah!!

salam_ramadhan_to_all_muslim_by_lalaxartz-d42ay13

Salam Ramadhan to those who knows us. Ampun & maaf atas segala salah silap yang pernah kami buat secara sedar atau tidak. Semoga Ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun2 sebelumnya. InsyaAllah.. Lots of love.. May + Benjy & Yasmeens.

**pics credit from google**

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Yasmeens growing up


My girls are growing up so fast.. too fast I guess. How I miss their baby moment. Girls please don't grow up too fast. Mama & papa will miss you girls a lot. Allah tolong lindungi anak-anak kami..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Cuti sekolah Mac 2014

Lamanya la hey menunggu nak cuti panjang kali ni. Bulan lepas je 3x Sabtu kena gi skolah. Bley bayang x betapa muaknya ulang alik gi skolah sampaikan hari cuti pun nak kena mengadap muka GB jugak huahuahua… Banyak dugaan sebelum cuti kali ni. Mana dengan jerebunya.. tetiap hari keluar rumah menusuk bau asap. Adoyaii.. hujan plak dh bape lama x turun. Kering kontang. Pastu mula la episod catuan air. 2 hari ada, 2 hari xde. Huarghhhhh.. kira nasib baik gak la sbb sy dh wat persediaan awal beli tong air bagai. Air pun memang dh tadah siap2 dari catuan peringkat 1 lagi. Kawasan sy ni dah peringkat 3 kot. Itu xpe lagi.. dugaan paling kritikal yang ni..

1977078_10201197097960058_334281127_n

Sangat mencabar jiwa raga okeh?!! Bayangkan 10 hari?!!!! Maka sy kena call rescue 911 saya huhuhu.. nasib baik la ada mama & abah sy yang memang sentiasa ON CALL. Tambah2 abah sy bila dapat tau Khayla salah sorang yg kena HFMD cepat je dia nak datang.. kalo la xde mama & abah sy alamatnya ada possibilities sy heret semua angkatan sy g skolah. Dah nk cuti susah sgt kan? Ampun la mama & abah dari kecik sampai beranak pinak menyusahkan huhuhu..

Maka sampai la cuti sekolah yang di tunggu2.. seminggu je pun. Tp xde maknanya la nak bangun lambat bagai sbb anak2 sy sememangnya early risers. Kol 6 biological alarm derang dh berdenting. Awal2 pagi lagi sy dh mengaruk bila derang bukak mata je mula la start bertekak.

Kebetulan masa taska tutup tu cinta kena naik laut. Aduhaii.. lagik la jem! So cinta dh janji cuti ni dia nk cover balik amik cuti 2 hari nk bawak anak2 jalan2. Cinta adalah sangat sabar melayan segala peel mengada anak2 dia. So dia dh ada plan sendiri nak ke mana bawak anak2 dia. Hari Khamis sampai la hari yang di tunggu..

Perjalanan di mulakan menuju ke Kuala Gandah. Cinta nak bagi anak2 dia tengok gajah real life. Asyik tgk dalam youtube je manjang. Ini la masanya nak bawak anak tgk betul2.

150019_10201277992502371_1574382524_n

7004_10201283271554344_1257563107_n

10003236_10201283265954204_1057073405_n

Anak2 adalah sgt excited dan kagum tengok gajah depan mata. Sadly my baby Uppa panggil DOG! “Elephant la dik..bukan dog” dia geleng kepala “No..dog!” sambil tunjuk dengan jari kecik. Rasa nak gigit je budak kecik ni.

Mulanya ingat nak tunggu sampai kol 2 ada pertunjukan ngan mandi gajah semua tp masa tu baru kol 12.30. Panas hoihh!! X tahan. Cinta pancing anak2 ajak mandi sungai masa kt Kuantan nanti. Nasib baik semua nak.. otw ke Kuantan tu singgah Temerloh cinta nak makan ikan patin.

10168065_10201283383477142_1723660426_n

Sampai Kuantan terus ke Hutan Lipur Sg. Pandan. Seronok x hengat anak2 bila nampak air!! Sampai ketar2 pun ajak naik masih xnak lagi.. haiih la anak.. korang memang hantu air.

10014601_10201283292314863_1783121915_n

1977128_10201283284354664_2123263850_n

Bermalam kt Kuantan, esoknya bangun g breakfast then bawak derang g Mini Zoo Teruntum plak. Tot-tet-tot-tet dah kol 12 lebih balik hotel then check out tunggu papa balik semayang Jumaat then heading to Batu Pahat. Cinta tanya nak gi mana lagi pastu tengok2 dah masuk simpang ke Rompin. Saje nak tgk kalo de bot nak g Tioman. Gila ad-hoc! Masa sampai tu dh kol 6 lebih.. last bot kol 1 ptg huhuhu.. nasib la.. tp sebab x nak hampakan anak2 cinta pusing bawak derang g main air kt Pantai Lanjut masa heading keluar Rompin tu..

1549333_10201283274834426_2039536665_n

1173699_10201283275874452_1351194875_n

Cinta adalah papa yang paling setia melayan peel anak2 dia.. nak ke mana sebolehnya dia tunaikan. Bertuah korang anak2, dapat papa yg nak melayan. Thanx cinta for being a good papa :)

Last destination kami ke Senggarang. Umah atok & nenek. Malam esoknya ada dinner 100 tahun SKS. Sekolah turun temurun dr zaman atuk bawak ke papa ngan acik2 lain. Nasib baik la anak2 behave walopun masing2 dah mengantuk sbb eventnya kol 9++ baru start. Esok dah nak gerak balik PJ. Lusa dah mula sekolah balik. Kejap je seminggu berlalu.. yang penting anak2 ada pengisian untuk cuti kali ni. Ada benda utk dia berkongsi cerita. Ada pengalaman untuk dia kenang. Bersyukur la anak2.. kita mampu untuk rasa semua ni. Alhamdulillah.. selesai cuti sekolah seminggu.

10171261_786358251392426_963561246_n

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Our 8th Anniversary

945687_4536033409430_757407993_n

"Grow old with me, the best is yet to be." —Robert Browning

"I will spend an eternity loving you, caring for you, respecting you, showing you every day that I hold you as high as the stars." ―Steve Maraboli, Life, the Truth, and Being Free

1185194_10200239194973082_274331633_n

"There is no mystery—that's the beauty of it. We are entirely explicable to each other, and yet we stay. What a miracle that is." ―Kamila Shamsie, Broken Verses

"I could not tell you if I loved you the first moment I saw you, or if it was the second or third or fourth. But I remember the first moment I looked at you walking toward me and realized that somehow the rest of the world seemed to vanish when I was with you." ―Cassandra Clare, Clockwork Prince

1385441_10200382009063345_462696413_n

"If equal affection cannot be, Let the more loving one be me." ―W.H. Auden

"I wish there was a word more than ‘love’ itself to convey what I feel for you." ―Faraaz Kazi

1375789_10200358840044134_1856145205_n

"Whatever our souls are made of, [yours] and mine are the same." —Emily Brontë

"As we grow older together, As we continue to change with age, There is one thing that will never change. . . I will always keep falling in love with you." —Karen Clodfelder

1450737_10200594330571250_572677197_n

"I love you not only for what you are, but for what I am when I am with you. I love you not only for what you have made of yourself, but for what you are making of me. I love you for the part of me that you bring out." —Roy Croft

"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul." —Judy Garland

1459666_10200644063174534_528878484_n

HAPPY 8th ANNIVERSARY to us dear HUSBAND.

I LOVE U SO MUCH..MORE THAN LOVE ITSELF.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS