RSS

Bersedia?

Pagi tadi sebelum bangun sahur, me mimpi dukung Aulia masa dia besar ni.. owh, sgt chubby & cheeky dia masa ni..

24-04-07_1829

I guess I do miss having babies in my life ;p Ready or not dh sampai masa de orang baru dalam family kecik kami ni.. another 86 days to go.. haih, despite this mengah2 & rasa nak pitam all the time me bersyukur sebab pejam celik adik baby dh nak masuk 7 bulan dalam perut ni..

Last few weeks g tengok my new niece, Amira Daania aka Alesya.. owh, how I miss those baby smells lingering around me. Babies adalah sangat kiut oke.. err, forget about those nangis tengah malam, berjaga sampai ke pagi, ok-ek-ok-ek xtau apa sebab & everything yg remeh2. I'm preparing myself mentally & emotionally to have new baby in my life.. Ini pic baby alesya yg sgt montel (curik from blog mommynyer ;p)

Photo009

Aulia adalah sgt suka dengan this montel.. kejap2 suruh letak atas riba dia then bila baby masuk buai dia sibuk nak buaikan.. huhuhu.. Jangan baby lain ko suke but then adik ko sendiri ko dengkikan udah ye Aulia.. Ye la, anak baby lain jumpa kejap2/kadang2 je.. kalo adik sendiri orang dlm rumah 24-7 bagi perhatian mau x jeles kan? Hopefully bukan me je.. Aulia ngan papa pun dh ready emotionally for extra attention yang adik baby akan dapat nanti. Xde la asyik muncung je Aulia sebab terasa hati huhuhu...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Checklist

new-mom

*pic credit from Google

Next week dh masuk 7 bulan.. rasanya masih awal lagi nk sediakan barang2 baby tapinya mama dh bising2 suh ready beg baby dalam kete. Baby bila2 je bley kuar.. ada je orang yg beranak masa 7 bulan ni huhuhu.. xpun takut nanti bila dh masuk 8-9 bulan dh x larat nk setel checklist yang dh ready.

Checklistnya dh ada tapi nk basuh baju2 lama Aulia, carseat, bouncer ngan stroller yg dah berhabuk bagai aduhaii.. malasnya.. Bila la datang mood rajin ni? Hari keje konfem la balik keje tu trus tido huhu.. konon nak tunggu masa cuti dh tido lagi muahahahah!!

Mood rajin.. datangla.. nape dh lama di seru2 tapi x datang2 gak ni?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Hujan..

rain

Hujan kt luar x berhenti lagi dr tengahari semalam. Renyai kejap then lebat balik.. haisy, nasib baik la hubby g KL dengan bas. Kalo dia drive sorang2 mau lagi risau hati me.. hubby kalo dapat pegang stereng kete mmg dh x ingat dunia dh. Yang dia tau nk cepat sampai huhuhu.. not good..not good.. Kalo me de skali masa dia drive at least reti gak dia slow kalo dh kena piat 2-3 kali..

Try msg hubby dr tadi tp x de reply pun.. confirm meeting x abis lagi. X jadi la balik kol 1 kot.. huhuhu.. cian hubby kena bukak posa atas bas nanti sob..sob.. emo lak ujan2 nih huhuhu..

Aman je rasa bila puasa time ujan camni.. xde la lembik sgt. Buktinya sampai bleh wat 2-3 entry arini hakhak!! Masa ujan gini xde la plak rasa nak tido sedangkan kalo panas2 tu nak membuta je kejenya.. terbalik kot plak huhu..

Mek kenit ni dh 7-8 kali keluar masuk bilik.. de je yg nk kena kang nih, time2 ni xmo tido kang dh dekat maghrib baru la nk mengantuk wat perangai huhuhu.. ok la..okla.. mama masuk tido skali teman yaya muahahahaahh!!! Dasar pemalas!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Simpanan untuk Aulia

saving 

Hujung tahun ni Aulia dh masuk 3 tahun.. believe it or not me ngan hubby masih bertangguh nak bukak saving account untuk anak dara kenit nih. Duit raya + duit orang bagi + tokmama/babah/atuk/nenek bagi dah de lebih kurang 4k++.. haisy..budak kecik pun de ribu2 huhuhuhu.. Takaful untuk education Aulia memang dh potong gaji me tetiap bulan so secara x langsung de gak la saving untuk tujuan tu. Tapinya saving untuk duit2 yang Aulia dapat ni.. xtau nak bukak saving mana satu.. nak yang ni ke?

yippie

atau yang ni ke?

nuri

atau yang ni?

tabung haji

but definitely not this one at the moment sebabnya leceh, kalo nk tau current balance ke pepe info nak kena call bagai..

sspn-logo

Alahaii,  leceh la plak.. me kalo ley nk yg senang nk bank in thru machine je. Malas nak beratur kt kaunter bagai.. sebabnya kalo banyak sgt karenah masa nak bank-in kang mula la TERGUNA bayar tol la, shopping dulu la muahahahah!! mama yang KEJI! Hmm.. akaun kanak-kanak yang mana bagi lebih benefit + dapat banyak free gift? Heheheheh..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Chenta hati

SadFace

Chenta hati me baru naik bas kol 12 tengah malam tadi menuju ke KL untuk attend one day meeting kt KLCC.. sob..sob.. tetiba rasa cam sedih plak hubby kena gi sorang2 huhuhu.. Cane la nak berpisah time berpantang kt kampung nanti? X sampai hati rasanya nk biarkan my other half uruskan diri sendiri tapi maunya me kena hamput ngan my mom hakhak!!

Hubby dh amik bas balik sini kol 1 petang karang heheheh.. baru berpisah bape jam dh rindu giler. Rasa kosong je katil xde orang nk tolak2 berebut bantal peluk atau bangun layan Aulia tengok tv ekekekekek.. Balik cepat k darling hubby.. already miss you xoxo ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS