RSS

Holiday-la-sangat at Flamingo

Saya demand gak  nak gi holiday sbb masa cuti sekolah 2 minggu tu saya sakit mata then cinta plak xde kat darat. Terbakar je tengok member2 update gambar gi holiday kat FB huhuhu.. bukan setakat terbakar tapi dh kategori rentung hahahahaha!! Saje saya nak cari tempat kat dalam KL sebabnya malas nak jam bagai masa on the way balik nanti.. xyah nak carik penyakit. Maka cinta buat la online booking kt Flamingo untuk memuaskan hati bini yang cerewet ni huhuhu..

Sabtu tu keluar awal pagi setel2 bayar bil, pepe yang x setel sepanjang cinta gi laut. Lepas lunch dalam kol 1.30 gitu dah sampai depan lobby. Cinta masuk nak check-in, saya ngan anak2 tunggu je dalam kete sbb selalunya kejap je. Lepas setengah jam anak2 dah mula menggelisah. Dah start nak bertekak, meraung bagai.. call cinta gtau bilik dah ada tapi x siap lagi.

197671_3125627270158_1680819932_n

Sume dah nak jadik pilot..

165900_3125627990176_610154301_n

Ni dah boring tahap otromen dah ni!

Saya suh cinta park kt parking chalet then bawak anak2 jenjalan dulu sementara tunggu bilik siap. Bila dah jalan2 ternampak plak pool.. lagi la menggelisah mek2 ni!! Sudahnya cinta join anak2 swim kt pool dulu. Ok la.. memang niat nak gi situ pun nak bawak anak2 enjoy sbb dh 2 minggu terperap je kat kampung. Seronok la derang bertiga, xde la nak dengar mek2 ni bising2. Aman la kejap..

318269_3125638030427_1486397721_n

579489_2148347725489_2083535629_n

Dalam kol 3.30 ptg gitu saya gi plak tanya dh bley check-in lom? Bley dia cakap bilik x siap lagi! Oke.. ini dah mengundang hamukan! Mula la saya nak wat drama.. kalo saya baru sampai bley hampun lagi tapi ni dah 2 jam kot. Anak2 saya dah biru mulut kat kolam tu pastu lom solat Zuhur lak lagi. Saya start bising.. sampaikan senior derang datang then bagi bilik lain. Hah, ada plak bilik lain kan? Dari tadi korang x nak bagi.. nak tunggu kena sembur dengan mak buyung dulu baru nak buat. Relakan je la kena hamuk.. Bila cerita kat cinta dia senyum je, rasanya dia lagi kenal bini dia huhuhu..

Tempat & biliknya cantik.. mengadap tasik, spacious & cosy tapi servis adalah sangat lembab dan sedikit harem. Rasanya kalo x terdesak sgt, this will be the last time la. Di sebabkan tujuan gi situ adalah nak holiday so abaikan je. Baru je saya nak hepi2 cinta dah balik, anak2 seronok.. korang dah buat hal mengundang amarah huhuhu.. Lepas asar cinta ajak dinner kt KLCC.. balik sume terkelepet keletihan. Esok pagi bangun gi mandi pool lagi then gi breakfast kat luar. Balik anak2 nap jap sebelum check-out. Boleh plak kol 10 pagi derang dah call remind suh check-out on time.. apa barang? Saya demand late check-out sebab check-in pun dh lambat. Elok2 saya ni jenis sap2soi, most thing saya bley tolerate tapi bila dah hangin mula la saya nak cerewet.. lenkali belajar pandai2 lagi cara nak jaga customer eh! Nasib baik main purpose nak bagi anak2 seronok.. mari kita abaikan je hal2 yang x seronok huhuhu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

“Hana nayek bas!”

Fuhhh..bersawang dh blog hahahaha!! Ini cerita yang betul2 dh basi tapi nak cerita gak wat kenangan. PPKI wat trip ke Terengganu 2 hari 1 malam sebelum cuti pertengahan semester bulan 5 aritu. X silap 23/5 bertolak gi then 24/5 bertolak balik. Kalo ikutkan hati x kuasa nak gi dgn bawak perut lagi, lom tambah sakit badannya dok atas bas sepanjang perjalanan tapi bila mengenangkan nak tambah bilangan cikgu jaga budak so anggap la jalan2.

Mulanya cadang nak bawak Yaya je meneman, lagipun dia dh cerdik sket bley berkawan ngan anak cikgu2 lain. Tapinya bila mengenangkan Hana yang dah 2-3 minggu dok berkicau “Hana nak nayek bas..” everytime dia nampak bas depan mata rasa x sampai hati plak x bawak. Lagipun 2-3 hari sebelum tu dia sakit mata jangkit kat taska. Memang xde plan langsung nak bawak dia. Pagi nak gerak gi lawatan tu, bila dia nampak je Yaya dh bersiap pakai baju cantik trus dia wat drama hahahaha.. dah sah2 la mama ni x sampai hati kalo x bawak. Lagipun memang dh tau ada banyak lagi available seat dalam bas. Maka heret la mek berdua ni gi lawatan sekolah ke Terengganu.. nasib baik la tokmama ngan babah sudi datang nak menjaga mek kenet Khayla sebab papanya gi laut. Kalo x mau kejung mama nak bawak 3-3 beradik sekali. Harus la mama jadi Tarzan atas bas hakhak!

546491_3054227445207_856376372_n

Memula naik bas bleh dia gayat sebab bas tu tinggi pastu bunyi enjin plak kuat sampaikan dh nak nangis “Hana nak tuyun..” ah, sudah.. satu keje plak mama nak ngantar ko balik umah! Bagi dia susu sebotol, suh dia baring, dia relax la sket. Tapi takutnya sekejap je..bila bas dh gerak masuk hi-way je mula la start melasak berjalan dari depan ke belakang pastu mulut bising tanya itu-ini. Mama plak x kuasa nak menjawab!

544698_3054409249752_2001713185_n

547525_2148329365030_740048915_n

Hana memang puas hati dapat naik bas. Masa berhenti kat hentian Temerloh dia siap cakap “Hana suka nayek bas..beshh!!” memang dia happy sgt. Alhamdulillah, Allah masih bagi kudrat kat mama nak bahagiakan anak2. Kalo cara mama ni mabuk2 memang xde can la ko nak merasa naik bas jauh2 ni Hana..

547488_2148349485533_1688639289_n

DSC_7783_640x425

Kol 6 lebih gak baru sampai KT. Penatnya Allah je la yg tau..singgah solat kat Masjid Kristal dulu then baru gerak ke hotel. Malamnya Hana xley tido sbb kaki dia lenguh2 banyak sgt berlari dgn kawan2 baru. Hangin je mama.. dah la badan penat. Selalu kalo papa ada memang xde maknanya mama nak layan. Esoknya check-out lepas breakfast then gerak gi Muzium Terengganu, Pasar Payang, solat kat Masjid Terapung then singgah Pantai Kelulut untuk lunch cum dinner. Sampai KJ lebih kurang kol 2 pagi.. rasa cam nak tertanggal seluruh badan ni tapi puas hati sebab anak2 happy.

DSC_7794_640x425

DSC_7797_640x425

Yaya memang x heran dh bila dah dapat berkawan. Mama xde pun dia x perasan. Nasib baik la ada mek cerewet Hana ni meneman mama bercakap x sudah2.. cuma yang mengelatnya bila dia x larat jalan suh mama dukung! Adoii la.. macam nak reban badan mama ni. Orang lain offer nak dukung haram dia x layan huhuhu.. ngelat!! Alhamdulillah, selamat sampai rumah. Esoknya last day skolah sebelum cuti, saya amik mc sebab dah jangkit sakit mata uwaaaaaa… maka bermula lah episod sakit mata saya selama 2 minggu cuti sekolah. Dah la cinta dah dekat sebulan lom balik offshore. Maka balik la kami anak-beranak ke kampung halaman berbekalkan sakit mata yg amat hazab.

DSC_7806_640x425

DSC_7810_640x425

Lepas gi lawatan tu Hana dah x bising2 nak naik bas. Dah puas hati agaknya merasa pengalaman naik bas. Sekarang everytime nampak aeroplane plak dia sibuk tunjuk “Hana nak nayek etoplen..” Hah, yang tu kita tunggu papa ko dapat bonus setahun ye anak2!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Wordless Wednesday :: End of school holiday

indexKL_10

chalet_body

“Your booking has been confirmed”

I demand a holiday from cinta.. be it in or outside KL. Sape suh tinggalkan saya ngan anak2 lama2 sgt kan? Hakhak! Looking forward for our holiday by the end of this week. Semoga tiada sebarang halangan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sakit mata..sakit jiwa

It started with Aulia few weeks back. Damn, I cursed those stupid parents yg xde rasa tanggungjawab anta anak2 yg sakit berjangkit gi nursery! For 3 weeks saya menjaga anak2 yg sakit mata berlarutan.. started with Aulia then jangkit kt Hana then Khayla. After 3 weeks standing still now I’m down with conjuntivitis.. tewas gak akhirnya. Alhamdulillah, walopun anak2 kena sakit mata cuma sebelah mata je yg cemey x teruk sgt mcm saya yg kena kt dedua belah mata. Dah macam ikan emas mata saya bengkak, bezanya ikan mas tu comel tp saya x huhuhu..

Photo1119

Hana tembam yg sepet

Photo1043

Si kenet pun sepet sampai skrg x baik2 lagi..

Series tertekan jiwa saya bila kena jaga mek2 ni masa gini. Dengan berperang nak makan ubatnya, nak titik ubat mata kena bertukar jadik resakse gorgon dulu.. jiwa saya terlalu letih! To make it worse, cinta kena naik laut almost a month. Lagi la saya stress.. selalu paling lama pun dia kena gi 2 minggu. Ok la, redha sbb memang keje dia tapi nih dh melarat sampai sebulan mula la saya nak emosi hamuk x tentu hala. Dah la kaco cuti skolah dekat seminggu plak tu.. nasib baik saya x booking mana2 untuk gi holiday cam selalu kalo x mau tsunamay gak la haku!

Bila sakit mata dh berjangkit kt saya, baru tau betapa hazabnya. Ingatkan lepas 3 minggu jaga mek2 ni antibodi saya kuat la kot x kena mcm masa saya jaga derang chicken pox dulu. Sekali hamik ko, hari kedua rombongan ke Terengganu saya dh start rasa gatal2,pedih2 mata pastu dh start merah. Dah dekat seminggu gak.. Nasib baik la cuti skolah, so dapat la balik kampung. Ada la mama ngan abah nak nengokkan mek2 bertiga ni.

eyes

Segala mende serba x kena. Nak tido x selesa sbb mata bertaik, bila nak bangun tido mata mcm di gam then air mata x berhenti meleleh. Kena cahaya sket pedihnya menusuk. Nak sujud masa solat rasa cam nak terjojol keluar bijik mata. Bengkak jangan ckp la.. hazabnya nak bukak mata bagi luas. Ni sekarang pun mata tgh kabur. Time nak amik air semayang, mata terkena air sket pun pedihnya menyucuk cam kena hiris.. adoii la..

Semalam plak masa pas mandi, bley plak berdarah menitik dari mata. Panik jap! Ajak abah gi hantar gi Pakar Mata Razak kt SP.. dekat 2 jam gak menunggu turn. Nasib baik la xde pepe, doc cakap mata luka sbb ubat sebelum ni x sesuai. Allah bagi ingatan suh jaga nikmat penglihatan yg Dia bagi the hard way. Alhamdulillah, semoga terhapus dosa2 kecil dgn adanya sakit ni.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Mama.. I’m inside here

Terlalu bizi dengan karenah mek-mek bertiga tu sampaikan saya lost track dh berapa minggu saya pregnant sekarang.. bad mom huhuhu. Sori la ye bb adik.. nasib baik la ada ticker kt fb so bila lupa2 sgt ley tgk balik.

Start malam tadi saya terasa ada mende meletup2 dalam perut. Dah terdetik dalam hati “Ahh.. sakit apa pulak ni? Dah la hubby xde. Jangan aku pitam ke hape dah.. sape plak nk nengok anak2.” Masa nak drive gi keje pagi ni pun rasa lagi, pastu terfikir “Ya Allah.. aku tgh pregnant skrg ni kan? Dah 18 minggu kot.. baby tgh menendang ni!” pastu excited sendiri mcm 1st time mom rasa teruja tu ekekeke! Kesian bb adik, sampaikan dia sendiri kena bgtau mama “Hello mama.. I’m inside here” dang..dang.. tendang perut hakhak!!

Series memang saya terlupa langsung! Too occupied dgn the kakaks sampaikan dalam tummy ada baby pun xsedar. Masa check up baby last week baby meniarap so xley tgk gender. Saje nak wat seprais eh? Sesungguhnya every pregnancy is different.. biarpun kali ni saya pregnant kali ke-4 tapi perasaan bila tau ada si kecik yang saya bawak ke sana ke mari jadi peneman, terus senyum sorang2. Perasaan yg x tergambar.. indah. :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS