Thanx a lot Apash.. sape2 yg blom dapat award ni, sila2 la amik.
Mommies Blogger Awards
1) Bagi ucapan terima kasih pada saper yang bagi award ni dan postkan award ni dalam blog masing-masing :
Terima kasih banyak yer Puan Nikki untuk award ini & owh, sangat terharu kerana anda merasakan saya howt mama.. auww!
2) List kan tarikh lahir anak yg 1st dan seterusnya letak sekali nama anak yg ke 2,3,4....dan seterusnya (kalau ada lagi.. sila berbuat demikian) :
1st : 22 December 2006 - Yasmeen Aulia
2nd : 30 Oktober 2009 - Yasmeen Hana
3) Sesiapa yang pregnant boleh letak gambar pregnant yer :
*saya x pregnant skrg, tapi nak letak gak gambar masa pregnant*
4) Sila serahkan award kat sape2 yang anda rasa hot mama :
Award : Beautiful Blogger
Uishh.. lama giler x dapat blog award neh. Tetiba dapat dari Apash.. time kasih banyak la yer ingat member huhuhu..
Here are the rules to accept the award :
1. Thank & link the person that gave you the award.
- Terima kasih Puan Apash!
2. Pass this award onto 15 bloggers you’ve recently discovered and think are fantastic.
- I've decided to pass this award to any blogger who visited my blog (anda semua adalah fantastic ;p). Sudi2kan amik yer puan2 lepas jengah blog ni..
3. Contact said Blogs and let them know they’ve won the award.
- Uhuk..uhuk..malas tapi sudah announce di atas. Sila amik yer kawan2.. hehehe..
4. State 7 things about yourself.
- Mama kepada 2 orang anak dara kenit.
- Sangat sayang encik suami & anak2 walopun garang macam singa & x reti tunjuk kasih sayang ;p
- Anak2 sume end year babies, Aulia (December) & Hana (October) & planning for January babies plak next ;p
- Suka makan.. huhuhu.. saya gemoks!
- Dalam fasa x cukup tido 2-3 weeks ni coz baby Hana ske bangun tgh malam belajar menyulur pastu mengamuk nak terkeluar anak tekak sebab x ley gerak.. si kecik ini sgt baran oke!
- Sedang menikmati cuti2 Malaysia di SP, kampung halaman tercinta.. ahhhh.. home sweet home..
- Sudah jam 9 pagi tapi masih belum mandi!!! *bluwerkhhh*
Blog Awards
Thanx Apash mama Qaseh for these awards..
The rules:
1) Accept the award, post it on your blog together with the name of the person who has granted the award and his or her blog link.
>>> Done
2) Pass the award to 15 other blogs that you’ve newly discovered. Remember to contact the bloggers to let them know they have been chosen for this award
>>> All mommies in my blog list.. MOMMIES, SILA AMBIL AWARD ANDA.. ;p
I love your blog
Leen Mama Qaisara pass this award..hehehe.. thanx a lot,the picture is cute!
And I would like to continue passing this award to all peeps in my bloglist..sila-sila lah ambik yer!
Cute's Blogger
The rules of this award are:-
1. Copy Badge “2008 Cute’s Blogger Award” untuk diletakkan di blog anda
2. Link atau ceritakan kembali siapa yg memberikan award ini kepada anda
:: Apash - Mommy2Be::
3.Setiap blogger hendaklah menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih pemenang seterusnya.
- spend time dgn hubs&Aulia.. family is my priority. Pepe hal pun mesti pk hubs & anak dulu. Bila dh nk start keje ni lg la pk masa2 yg dpt spend dgn family sgt la limited. So hobi utama mesti la spend time dgn insan2 tercinta kan? Let it be shopping ke, g playground ke, jalan2 kt pantai ke,holiday ke or dok terbongkang dpn tv ke.. asalkan dpt bersama.
- me adalah seorang yg panas baran & sgt la x sabar.. Aulia pun silap sikit je kalo noty sgt mau kena hantam huhu.. tp Allah tu Maha Kaya, Dia bg me tugas mengajar anak2 istimewa yg perlukan kesabaran yg maximum dr me. X tau camne nk hadapi tp cam me kata Allah tu Maha Mengetahui.
- kerja2 yg pernah me dpt x pernah related dgn pe yg me belajar. Masa kt U belajar Information System tp sudahnya keje jd CSR kt Vads & Assistant Manager kt KTC EduCare yg tugasnya handle mende2 admin. Masa kt maktab amik course English tp sudahnya jd Cikgu Pendidikan Khas.
- me sgt suka makanan!!hehehe.. tp hubs bukan jenis suka makan. Kiranya dia makan cuma utk alas perut sbb lapar. Me plak makan sbb ikut nafsu aka melantak! So bila masa makan tgk hubs sudah awal jd sgt saiko.. sudahnya me gemuk hubs plak sekeping hukhuk!!
- December is my favourite month! me lahir, bertunang, nikah, bersalin anak pertama sumenye bulan 12. Lepas ni me bakal suka lagi bln 12 sbbnya me akan cuti sebulan masa cuti sekolah yiihaaaa!!
- me&hubs sgt la teringin kn adik utk Aulia tahun ni. Tapinya masih belum ada rezeki sampai skrg. Xpe..awal lg kn. Teruskan berusaha!! Walopun me nih sgt rimas dgn budak2 kecik tp ada gak terdetik teringin lg hehe..
- me adalah seorg yg x reti & malas nk memasak! Kalo house chores lain bg la apa pun.. me bley spend sehari dlm umah utk basuh baju, iron baju, lipat kain yg satu almari,basuh pinggan stok kenduri, kemas rumah,cuci toilet..apa saja tp bukan masak hehehe.. tp azam tahun baru ini adalah utk memasak bg makan hubs tercinta setiap hari. Kesian hubs balik keje jauh2 tp kena makan kt kedai. Jd me berazam utk rajin masak!
- me sgt ske holiday.. even holiday dlm tempat sendiri pun xkisah asalkan dpt dok kt hotel, lepak2 kt pool teman Aulia swim. And I'm so blessed coz hubs nye job nature requires him to go for courses & selalunya me+Aulia akan mengekor sbb masa ni la dpt dok hotel2 5 star around Malaysia hehehe..
- me sanggggaaaaattttt suker shopping tp me sgt kedekut hahaha.. kalo g mana2 mall me sgt rambang mata tgk sales itu ini tp sudahnya nanti me x beli satu hape pun sbb masa nk beli nanti me akan berkira2 "ala..kalo beli dgn harga ni mesti bley beli byk lg brg lain" sudahnya nanti me balik umah tgn kosong je. Window shopping je la kan? Hubs akan jd org yg paling hepi sbb poket dia x nipis huhu..
- dr lepas beranakkan Aulia lg me dlm proses menguruskan badan. Me sgt2 la jeles dgn mommies yg kurus lepas beranak cam Jua-mama faris, Mai-mama nasya, Munirah-mommy triplets+1,Emma-mama ryan etc.. me sgt la malas exercise & kuat makan tp ada hati nk kurus cam magik tiiiiinggggg!! teiba bgn pagi dh kurus hukhuk!!
4. Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan menyertakan nama mereka di blog anda.
Sesape je yg baca blog ni me dgn otomatiknya bagi award ni kt anda2 sume ye.. Malas nk pilih2 dh sbb rasanya most bloggers yg me kenal dh dianugerahkan dgn award ni hehe..aci x gitu?





