RSS
Showing posts with label produk. Show all posts
Showing posts with label produk. Show all posts

Handmade Gift Box

Entry kali ni nak promote Gift Box hasil tangan mama saya. Yer.. mama saya adalah orang yg kreatif. Pandai menjahit, menggubah & apa saja bahan boleh jadi cantik bila dapat kt mama saya. Malangnya saya x mewarisi ke-kreatif-an mama saya itu = tangan kayu huhuhu..

Ini dia Gift Box dari hasil tangan mama saya..

gb1

Ini gambar sebelum di hias..

gb2

Sebenarnya mama saya buat utk isi masa lapang je.. time anak cucu xde kt umah. Boring xde apa nk buat, apa ada depan mata dikelebek jadi la gift box ni. Dah namanya orang berseni kan? Tengok ni.. banyak sgt yg mama saya dh buat tapi tersimpan dalam plastik je.

IMAG0295

Idea asal bukanlah dari mama saya sebab pernah nampak kt kenduri kawen mende alah ni. Bukanlah nak menciplak idea orang tapi since mama saya dh buat banyak2 pastu simpan kt bilik belakang baik la saya tolong promote kan utk mama saya hehehe..

IMAG0289

1 piece for rm1.80..

50 pieces and above bley less lagi

Pepepun kalo berminat nak order bley email saya directly mayrasolace@yahoo.com. Price bley nego tapi biarlah reasonable kan? Kesian kt mama saya dok kelebek mende ni sorang2 huhuhu.. Mama saya memang teliti orangnya so jangan risau, biar banyak mana pun order insyaAllah hasilnya x mengecewakan ;p Meh order meh.. bley wat door gift utk kenduri kawen, birthday anak or pepe majlis pun.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Keperluan

Dalam masa terdekat ni, me plan nak beli beberapa item yg me rasa keperluan sebab memang nak guna. Bukan kehendak tau.. keperluan!

fridge

- new fridge to store EBM (hubster, please take note yer..)

coolerbag

- cooler bag to transport EBM (kami anak beranak kerap travel merata especially balik kampung utara-selatan)

snowbear-warmer

- Snow Bear Warmer, senang nak panaskan susu & tinggal baby Hana dengan hubster (xde la dia teragak2 bila panaskan EBM sbb x konfem suhu & xley mengelat jaga baby!)

- Mothercare Baby Carrier, senang nak merewang gi mall bawak anak dua hehehe.. xde lah terhegeh2 tolak stroller pastu terkejar2 Aulia yg dh berlari entah ke mana.

Kalo tanya hubster confirm dia tanya "Betul2 perlu ke?" pastu rasa cam bersalah lak kalo beli tapi guna 2-3 kali je huhuhu.. reverse psycho je manjang.. keji! Ada sape2 x nak bagi hadiah untuk baby Hana? ekekekeke.. siap mintak, lagi keji!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Masa untuk bertukar!

Rasanya dh sampai masa Aulia tinggalkan botol susu.. dh nak 3 tahun dh pun umur dia. Sebelum2 ni me x kisah sgt, biarkanlah dia wean-off sendiri nanti tapi bila balik kampung aritu rasanya Aulia makin kritikal dok menggonggong botol susu 24-7, sampaikan bawah bibir dia dh naik bijik2 dek air liur yang dok meleleh je.. Botol tuh dh jadi soother untuk Aulia everytime dia nangis..

baby_bottle

Semalam, on the way balik umah lepas lunch singgah ANAKKU then cari solution untuk Aulia.. terjumpa la sipper cup.. lebih kurang cam gini la gayanya..

nuby

I'm opting for this type of sipper cup instead of this.. sebab Aulia baru nak training x guna botol. Dia dh biasa dok gigit2 rubber teats. Susah gak la sebab banyak kali dia merengek mintak susu.. "Yaya minum susu guna botol ni la, mama dh buat dalam ni." Dia still insist nak susu sebab dia nakkan botol susu dia huhuhu..

d700_1 

Malam tadi pun dia minum susu x banyak sebab xde botol. Susah hati la plak bila dia x nak minum susu sebab itu je sumber kalsium dia. Tau la budak besar ni picky eater kan? Xpe la.. pelan2 kayuh k. Dah namanya training, xkan la Aulia bleh tinggalkan botol susu yang dh dekat 3 tahun guna dalam masa sehari kan? Hopefully lepas ni Aulia minum susu banyak macam biasa balik k..

 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Nak yang ni..

cradle

Am thinking of buying this for adik baby.. excited tul me nih hakhak!! Cam baru nak dapat 1st baby je.. Nape me minat sgt nk beli cradle ni? Sebab me tau masa pantang nanti kakak Yaya akan jadi tersangat la 'rajin menolong' mama jaga adik baby..

Risau je kalo bagi adik baby tido kat bawah, buatnya me terlalok tido ke tetiba kakak Yaya yang rajin datang nak riba adik baby huhuhu.. Kang kalo di marah jauh hati plak si kenit yang baru nak jadi kakak ni.. dh la sekarang ni pun pantang silap sikit je dh merajuk.. ini plak bila adik baby dh lahir nanti..

cradle2

Papa.. sila beli yer.. nak yang rendah camni je. Senang nk jenguk2, xyah banyak gerak nk bangun hehehe.. Ni request tau papa.. kalo x beli nak merajuk-muncung cam Aulia huhuhu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Model Sunsilk

Rambut Aulia mmg jenis lembut & kembang ikut me muahaahahahha..cumanya rambut dia lurus ikut papa tp still serabai huhu..travel kali ni me lupa plak nk bawak baby oil dia. Nk beli lain macam sayang la plak sbb kt umah SP de 1 botol besar yg baru guna skett..so nyer utk bg kemas sket rambut si kenit nih me belasah kn mende alah ni je..kira halal la ek yaya?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS