RSS
Showing posts with label tagged. Show all posts
Showing posts with label tagged. Show all posts

TAG : Buku Muka

Tag dari mommy farhah & hannah..

Sejauh mana hubungan anda terjalin dengan buku muka?
Sila jawab 10 soalan cepu emas di bawah.

1. Berapakah kekerapan anda membuka laman buku muka?
Setiap kali online..buka emel, blog walking then buku muka.

2. Berapakah tempoh masa min dan maximum yang pernah anda habiskan bersama buku muka?
Min : 15 saat
Max : 20 minit

3. Apakah aktiviti yang anda paling suka bila menatap buku muka?
Updated status kawan2 & picca dolu2/latest..

4. Anda tidak bimbang akan privacy dengan kekerapan mengupdate status terkini?
Nope..jarang sgt update status.

5. Adakah anda terima permohonan dari orang yang tidak di kenali?
Nope.

6. Berapakah bilangan rakan anda sekarang?
203

7. Pernah/sanggupkah anda menyahaktifkan akaun buku muka?
Sanggup..xde kepentingan sgt pun.

8. Apa akan terjadi kalau anda tidak dpt membuka akaun buku muka dalam tempoh 3 hari?
Hidup diteruskan seperti biasa,xde masalah hehehe..

9. Sanggupkah anda jika terpaksa berpisah selamanya dengan buku muka
Sanggup je..

10. Sejauh mana anda nilai kepentingan hubungan bukumuka dan kehidupan personal?
Mendekatkan yang jauh di alam maya..chewwwaaahhh!!

Terima kasih atas sokongan. Dengan ini saya ingin menyeru rakan2 sekalian untuk menjawab soalan cepu emas di atas.Tag ni diteruskan kepada :

1.Yana mama Alesya

2.D'Anie ibu Nel

3.Apash mama Qaseh

4.Nikki mama Sofea

5.Marsha mommy Qila & Ariq

6.Leen mama Qaisara

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

TIGA

THREE NAMES I GO BY:

  • May (friends)
  • Mas (families + sedara mara + in laws)
  • Adik ( parents + big bro + SIL)

THREE JOBS I HAVE HAD IN MY LIFE:

  • IT Trainee @ Sharp-Roxy Sg. Petani
  • CSR @ VADS
  • Cikgu Tuition @ Kerteh Edu-Care Centre

THREE PLACES I HAVE LIVED:

  • Kem Terendak, Melaka
  • Tronoh, Perak
  • Kerteh, Terengganu

THREE TV SHOWS THAT I CAN'T MISS:

  • Buletin Utama (Aulia tgk cartoon pun kena bg laluan)
  • House
  • CSI series

THREE PLACES I HAVE BEEN:

  • Bali ( honeymoon)
  • Pulau Perhentian ( masa KPLI)
  • Pulau Pangkor

THREE PLACES I WANT TO GO:

  • Europe
  • Disneyland
  • Jepun

THREE OF MY FAVORITE FOODS:

  • Kenny Rogers
  • Nasi goreng kampung
  • Apa saja yg my mom masak

THINGS I AM LOOKING FORWARD TO:

  • Aulia masuk Pra tahun depan
  • Hana boleh duduk then merangkak
  • Dapat tukar sekolah yg dekat dgn hubby

PETS THAT YOU HAVE OWNED:

  • Gold fish ( masa darjah 5)
  • Tortoise ( named Ninja Turtle ;p)
  • Cat ( blacky, browny, mok & ayan)

THREE FAVORITE BANDS/SINGERS:

  • Rossa ( Hey Ladies!)
  • Fergie
  • Alicia Keys

THREE FAVORITE TEAMS TO WATCH:

  • I'm not into sports

THREE FAVORITE DRINKS:

  • Horlick Ais
  • Milo ais tabur
  • Air suam

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

TAG : Tentang Suami

TAG ni dr ApasH aka Mama Qaseh. Dh lama giler x buat TAG.

1. First time jumpa with your hubby bila and kat mana?
First time jumpa hubby masa 1st day pendaftaran kt UTP. Masa tu hubby bg resit MEDTECH. Masa tu siap bley berangan "Kalo la aku ley kawen ngan dia nih bestnya.." hakhak! Baru jejak kaki kt U dh menggeletik pikir nk kawen.

2. Love at first sight?
Owh.. sudah semestinya! Sekali nampak terus gila bayang..

3. Who is he when the first time you met him?
Abang senior MEDTECH 3rd year.. auww! Sangat sexy dengan rambut lurus paras bahu & selalu dikejar pak guard sbb langgar dress code kt U huhuhu..

4. How long it takes for him to ask you out for a date?
Forever! Sbb haku yg mengorat hubby yer. Sekian, harap maklum.

5. First place dating di?
Cafe lama kt tepi tasik Propana on his graduation day.

6. How he proposed?
Masa 2nd time date kt Coffee Bean KC. Tengah sembang2 sessi berkenalan sama sendiri tetiba dia cakap "Kita kawen nak x?" Giler kot dia nih, baru 2 kali jumpa dh ajak kawen!

7. Special date with your hubby?
Couple : 01/07/02
1st Date : 21/08/02
Engaged : 20/12/04
Wedding : 01/12/05

8. Changes that he asked you to do?
Bila dh jadi isteri dia yg sah, pakai baju & tudung tutup aurat cara yg betul. No more short sleeves or tudung silang.

9. What is about him that you love so much?
Him being a father to our children.. the way he love. Unconditionally. Family comes first.

10. What is about him that you wish he would change?
More communications.. he's the type yg kalo nk tau pepe kena tanya. Xde de nk sembang2 bagitau "Hari ni kan.. bla bla bla.."

11. You will lose your mind & crack your head when he?
Bila marah, DIAM. Sentap sorang2 sedangkan bini x ketahuan punca "Kenapa dia marah kt aku?" Puas dok memikir pastu bila tanya cuma geleng kepala atau jawab "X de pepe."

12. You will smile thru your eyes for the whole day when he?
Tetiba wat lawak, menyanyi penuh perasaan sambil pandang muka bini xpun tetiba pegang tangan pastu cakap "Ku mencintaimu lebih dari apapun.." trus sambung nyanyi lagu dgn lirik ke laut.

13. Complete below sentences :
"My love towards my hubby is as big as.. an infinity circle, it never ends."

Dah xmo TAG sesape dh la. Apash dh TAG ramai hehehe.. tapi kalo sape2 rasa nk buat silakan lah yer..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

30 Questions

1. Bekas kekasih saya adalah :
Mungkin dah jadi suami orang atau bapak orang atau bujang terlajak muahahaha!!

2. Saya sedang mendengar :
Suara Bienda menyanyi kt rancangan Apa Ke Halnya? dlm tv..

3. Mungkin saya patut :
Pergi mandi.. dh pukul 11a.m ni weh!!

4. Saya suka :
Rasa & tengok baby stretching/tendang tummy sampai senak perut nih kekadang tuh.

5. Sahabat-sahabat baik saya :
Kebanyakannya dh jd bini orang & tgh tunggu title baru - mak orang.. ngee!!

6. Saya tak paham :
Kenapa bila Aulia xde saya x relax pun? Sedangkan bila dia ada merungut mcm2 ckp x sempat nk relax..haishhh..

7. Saya kehilangan :

Anak dara saya yg dh dikidnap oleh tokmama & babahnya..

8. Ramai yang berkata :
"Suka tgk may makan.. berselera!" ye..ye..saya tau saya makin tembam & gemoks!

9. Makna nama saya :
Zuraini = Zikir @ Zuriat

10. Cinta itu adalah :
Universal..

11. Di suatu tempat, seseorang sedang :
Boring tahap menguap mengadap instructor dlm workshop..huhu..cian hubster..

12. Saya akan cuba :
Menyiapkan coding website sekolah yg diamanahkan.. huwarghhh..buhsan ngadap coding!

13. Ayat SELAMANYA membawa maksud :
Kekal abadi..

14. Telefon bimbit saya :
Baling anjing pun bley mati.. hakhak!!

15. Bila saya terjaga dari tidur :
Mengeliat sambil bengkokkan kaki pelan2 sbb takut simpul biawak.. horror oke!

16. Saya paling meluat apabila :
Ada orang bawak kete macam nk g jalan2 amik angin di pagi hari kt lane kanan masa saya tgh rush g keje.. HELLO!!

17. Pesta/Parti adalah :
Salah satu cara meraikan..

18. Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah :
Kucing & koala bear..

19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
Late 20's.. sekarang la..

20. Hari ini :
Saya buhsan mengadap tv then xde idea nk update blog..

21. Malam ini saya akan :
Menanti kepulangan hubster then ajak keluar g dinner..

22. Esok pula saya akan :
Bangun kol 5.30am then siap2 g keje.. malas giler!!

23. Saya betul-betul inginkan :
Holiday di samping suami & anak tercinta...

24. Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini :
Pipi tembam + badan chubby giler + tummy bulat je.. ;p

25. Pusat membeli-belah atau arked permainan :
Haruslah pusat membeli belah..

26. Makanan Barat atau Jepun :
Western please..

27. Bilik yang terang atau gelap :
Depends on occasion.. *wink*wink*

28. Makanan segera adalah :
Makanan yg cepat, mudah & menggemukkan..

29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang?
"Ok ma..de pepe nanti adik call balik k"

30. Siapa yang anda mahu Tag?
Xde sape kot..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Anak2 saya..

1. Anda sudah mempunyai berapa orang anak & nyatakan Girl or Boy?

Seorang anak dara kenit & seorang lagik tengah dibawak dalam perut ni..

2. Bila perancangan anda untuk menambah anak?

Kalo ikut perancangannya, memang tahun ni nk tambah anak.. alhamdulillah, dimurahkan rezeki..

3. Nyatakan nama anak anda & ape makna nama anak anda dalam islam?

Yasmeen Aulia.. bunga melati yang utama

4. Siapakah yang memberikan nama anak anda?

Persetujuan bersama me & hubster...

5. Dari mana tercetus idea memberikan nama anak anda?

Sebenarnya dr awal pregnancy x pernah terpk langsung nama baby girl.. asyik dok berkenan nk memilih nama baby boy je huhuhu.. bila dh 2-3 hari nk g 37 weeks check up baru la terdetik nama tu. Itupun x finalize sampaikan masa hubs nk daftar kt JPN masih tanya "Betul ke nk nama ni yang? Eja camni?"


6. Sekiranya anda dikurniakan seorang lagi cahaya mata...apakah nama yang akan anda beri?

Kalo baby boy mestilah nama yg me ngan hubs dh simpan dr zaman bercinta lagi.. A***d S****i bermaksud kasih sayang. Kalo baby girl haruslah mula dengan Yasmeen jugak.. tp lom finalise lagik ujungnya tu..

7. Bagi yang sudah mempunyai anak lebih dari seorang...nyatakan berapa jarak beza umur anak anda?

InsyaAllah kalo baby selamat lahir ikut due date, jarak umur dengan Aulia 2 tahun 11 bulan..

8. Untuk kelahiran anak anda yang akan datang....anda nak girl @ boy? Nyatakan sebabnyer?

Kalo bleh nk baby boy sbb nk merasa plak jaga anak bujang, skrg dh merasa jaga anak dara kan? Tp kalo dapat baby girl lagi x kisah pun.. dpt anak lagi sorang ni pun dh rezeki yg x ternilai.

9. Ape ciri2 persamaan anda & anak anda?

Agak2 baran huhuhu.. kalo fed up pepe sket konfem baling terus je pe yg de kt tangan. Dh tu kalo merajuk konfem keras giler hati, dengan muka annoying giler yg amat menyekik nk ditengok muahahahaha!!! (owh..darling hubs mesti tersenyum membaca statement ini..)


10. Upload gambar anak anda untuk tontotan semua rakan blogger.

IMG0564A

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Wallpaper saya

Arahan:

1. Anda perlu printscreen wallpaper di desktop anda yg sedang anda gunakan sekarang. Jangan tukar tau.

untitled

2.Bgtau kenapa anda suka wallpaper ini.
Sbb Aulia dengan Danial nampak sweet sgt masa ni..dh la pegang tangan sgt cumil!! Masa ni Aulia nampak ala2 gegirl skett kalo x selalu nampak cam boy je hehe..

3. Sila tag 10 org kawan

Sume yg de dalam bloglist saya.. sila2 kan lah ye..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

My 1st baby

Rule #1:

Letakkan gambar anak yg baru lahir. Gambar kalo boleh mestilah gambar yang masih dalam wad, maknanya gambar anak hari PERTAMA..

22-12-06_1758

She was born at 5.21pm, this pic was taken at 5.58pm.. her 1st pic taken by papa

Rule #2:

Letakkan butir ini :

Nama penuh : YASMEEN AULIA BINTI MOHD SYAMSYIR

Nama Panggilan : Aulia..Yaya..

Jantina : Perempuan

Tarikh Lahir : 22 Disember 2006

Tempat Lahir : Kuantan Specialist Hospital

Berat Lahir : 2.45 kg

Cara Kelahiran : Elective Caesarean (breech)

Rule #3:

Apakah harapan korang pada anak ini...

Me harap Aulia akan jadi anak yg solehah. Sentiasa takut & ingatkan Allah. Jadi anak yg berguna & sentiasa mendoakan mama & papanya..

dan korang nak anak ini jadi apa besar nanti... dan KENAPA..?

Jadi apa pun xpe asalkan insan yg berguna..boleh jaga diri & buatkan mama ngan papa bahagia. Amiiiinnn..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Picture 6-6-6

The rules are:

  • Go to your photos folder in your computer.
  • Go to the 6th folder of photos.
  • Go to the 6th picture in that folder.
  • Put the picture on your blog and description of it.

Hmmph..this is my 6th picture in my 6th photo folder! :)

P1010006

Last year nye pic.. Aulia tgh perasan dgn spek hitamnya..hakhak!! Budak ni sekarang mmg perasan abis..hari2 mintak baju baru pastu bila nampak papa pakai spek hitam dia pun demand yg dia punya..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sisterhood Award

sisterhoodaward

The rules:

  • Place the award logo on your blog.
  • Nominate 10 other blogs which show “Attitude and/or Gratitude” 
  • Link to the nominees on your blog post.
  • Comment on their blog that you have nominated them.
  • Share the love and link to the person who nominated you.

Done! I nominate all peeps in my bloglist..more than 10 huh? Suka hati la kan, me yg nk bg..hehehe..already link in THEY SAY column. Malas la plak nk comment on their blog huhu..they know who they are. Thanx Jua for nominating me for this award..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Earth Hour

Tagged Earth Hour #1

Me SOKONG penuh earth hour! Tp tag ni dh terlepas due yg patutnya Hari Sabtu jam 6 petang..hehehe..

IMG0795A

Tagged Earth Hour #2

Me menyokong earth hour sepenuh hati.. Apa yg kami 2 beranak buat masa Earth Hour? Memandangkan hubs di tgh laut x de mood la plak nk keluar berjalan2 tgk cane gayanya earth hour di Kuantan..lucky that dlm kol 8 pm tu tokmama & babah tetiba dtg wat suprised! Aktiviti kami dalam rumah cuma berguling di ruang tamu sambil me mengadap laptop cek emel dr hubby..

IMG0792A

IMG0793A

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Things I can't stand..

Aulia merengek x tentu pasal

Apehal? Nak apa? Cakap je la kan..bukannya x reti bercakap lagi nk berguling, merengek pastu mengamuk segala bagai..kalo xtau nk cakap tunjuk la..ada gak yg ku tangankan kang heheheh..

Dok lane kanan tp drive mcm *&^%

Kalo ko tau ko bawak kete kalah siput sedut mintak tolong la dok tepi..jangan menyusahkan orang lain la kan? Lane kanan untuk memotong & masa yg sama utk org yg bawak laju. Jangan la ko perasan ko bawak laju kalo setakat 80km/j..sila ketepi oke! Dahtu kalo baru nk belajar bawak kete jangan la ko amik masa peak hour..dh lagi satu menyusahkan org lain yg nk g keje bagai...

Rumah yang bersepah

Biar letih macam mana pun, bila nampak je rumah bersepah konfem nk kemas. Xkira la kalo barang2 kt ruang tamu yg sepah2 tu longgok dulu dalam bilik stor..selagi ruang depan tu nampak clear kira ok la..lega skett kepala otak yg tengah berserabut masa balik keje..

Sinki yang penuh dengan pinggan mangkuk kotor

Dh jadi rutin sebelum masuk tido..sinki, dapur, meja makan kena clear..dalam sinki mesti kosong & berkilat. Ye..me cerewet bab2 jaga rumah sendiri ni. Me suka bila bangun pagi rumah nampak tersusun rapi je..xdelah serabut masa nk g keje nk mencari mana botol Aulia? Tgk2 dalam sinki lagi..

Orang yg marah tp x bercakap

Dh marah kt kita tp wat diam je..bila kita tanya pe salah kita? Orang tu buat diam..pastu expect kita paham sendiri..ehh,HELLO..saya x bleh baca fikiran awak!! Bagitau la pe salahkan? Kalo dh tau kita boleh ubah kesilapan tu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

About my 1st time

1) First airplane ride 
Trip to Bali for our honeymoon..

2) First time I gave birth 
22nd December 2006 thru Caesarian..Yasmeen Aulia songsang la plak.

3) First time overseas 
Bali je la..& if KK & Labuan considered over the sea..

4) First time living away from your family
UTP Tronoh, Perak..owh,sgt heaven life yg enjoy je memanjang!!

5) First time I had a real job
CSR at VADS KL..cannot adapt coz life yg x normal..xdpt nk bersama cinta hati di hari cuti.

6) First time I felt I was fat
Hmm..masa final year. Sbb orang lain sume skinny pakai baju kecik2 je..

7) First time in love
Dgn abg senior 5th year yg selalu study depan tingkap..hehehe..

8) First time I felt I was beautiful
Masa 1st time date then hubs (masa tu boyfren) renung lama sgt..auwwww,sgt suker oke!! Rasa cam lawanya aku masa tu sampaikan dia x berkedip pandang..

9) First time at the cinemas
Teenage Mutant Ninja Turtle!! 1st time mama&abah bawak g cinema. Sgt teruja!

10) First time admitted in hospital
Masa 1st year kt U..overdose ubat batuk muahahah!! Sgt la terlebih pandai sampaikan nk try sendiri ubat batuk tuh bleh x jadi ubat penenang memandangkan masa tu de masalah nk menyesuaikan diri dengan life baru jauh dr parents. Konon2 dh hebat sgt la tu ekekeke..stupid!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

I ran over an iPod On your car because I'm sexy and I do what I want

Keep this going. Type out the sentence you end up with in the TITLE of your note.Have fun. :D

Pick the month you were born:

January-------I kicked

February------I loved

March--------I karate chopped

April----------I licked

May----------I jumped on

June----------I smelled

July-----------I did the Macarena With

August--------I had lunch with

September----I danced with

October-------I sang to

November-----I yelled at

December-----I ran over

Pick the day (number) you were born on:

1-------a birdbath

2-------a monster

3-------a phone

4-------a fork

5-------a snowman

6-------a gangster

7-------my mobile phone

8-------my dog

9-------my best friends' boyfriend

10-------my neighbour

11-------my science teacher

12-------a banana

13-------a fireman

14-------a stuffed animal

15-------a goat

16-------a pickle

17-------your mom

18-------a spoon

19------ - a smurf

20-------a baseball bat

21-------a ninja

22-------Chuck Norris

23-------a noodle

24-------a squirrel

25-------a football player

26-------my sister

27-------my brother

28-------an iPod

29-------a surfer

30-------a homeless guy

31-------a llama

What is the last number of the year you were born:

1--------- In my car

2 --------- On your car

3 ----------- In a hole

4 ----------- Under your bed

5 ----------- Riding a Motorcycle

6 --------- sliding down a hill

7 --------- in an elevator

8---------- at the dinner table

9 -------- In line at the bank

0 -------- in your bathroom

Pick the color of shirt you are wearing:

White---------because I'm cool like that

Black---------because that's how I roll.

Pink-----------because I'm NOT crazy.

Red-----------because the voices told me to.

Blue-----------because I'm sexy and I do what I want

Green---------because I think I need some serious help.

Purple---------because I'm AWESOME!

Gray----------because Big Bird said to and he's my leader.

Yellow--------because someone offered me 1,000,000 dollars

Orange--------because my family thinks I'm stupid anyway.

Brown---------because I can.

Other----------because I'm a Ninja!

None----------because I can't control myself!

Now type out the sentence you made and also as the TITLE line!

I ran over an iPod On your car because I'm sexy and I do what I want

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

MOTY Award

awardmm

Got this award from Jiey^Mien..

Admit one thing you feel awful about (involving being a mom). Once you have written it down, you are no longer allowed to feel bad. Remember you are a good mom!

Always yell & scold my darling daughter every time she threw her tantrum & do notty things (that she already knew will make me angry to the max)..saje je nk menguji kesabaran..

List 7 things you love about your kids, you love doing with your kids, or that your kids love about you.

  1. Everytime Aulia tersengih-sengih masa me amik dia dr nursery..
  2. Bila Aulia panggil "mama.." tiap kali nk mintak pepe dgn cara dia sendiri
  3. Masa Aulia cakap "Tengkiu mama.." bila me pass susu botol kt dia
  4. Bersembang dengan Aulia mcm orang tua2 bila tanya pe dia makan or buat kt school?
  5. Tengok dia masa tido..syahdu je rasa sbb marah2kan dia sebelum ni..innocent sgt ..
  6. Dengarkan ada je jawapan utk setiap soalan yg me&hubs tanyakan kt dia..
  7. Bila dia menyanyi segala bagai nursery rhymes yg dia belajar dr nursery..xpun lagu Jatuh Cinta Lagi!

Send this to other moms of the year that deserve a reminder that they too are the best moms that they can be. Remember to send them a note letting them know you have selected them, and also add a link to your post that directs people back to the person who nominated you.

All mommies kt bloglist sebelah ni ha..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sebelum & selepas..

No.1

Sebelum ada anak 

Tido x hengat dunia..pukul berapa nk bangun pun ada ku kesah? 

Selepas ada anak

"Mama..banyun la..yaya nk tuar..yaya nk eat.." pelempang nak?

No.2

Sebelum kahwin

Tetiap minggu cinta hatiku turun Ipoh dr KL without fail..

Selepas kahwin

Tetiap minggu x lekat kt umah kalo hubs x kena g laut..balik kampung la,g holiday la..

No.3

Sebelum ada anak

Jalan-jalan berpegangan tangan, peluk2..bahagianya baru2 kawen

Selepas ada anak

Pegang tangan? Papa pegang tangan Aulia je la..mama kt mana? Kt belakang..sob..sob..

No.4

Sebelum bekerja

Suka2 hati je nk keluar shopping guna duit laki tanpa rasa bersalah huhuhu..

Selepas berkerja

Dapat gaji je kira expenses dulu..pepe yg kena tolak sume tolak dulu. Yg balance tu baru la nk wat saving sket2..

No.5

Sebelum bersalin

Selalu je tertanya2 sendiri..boleh ke aku jadi mak ni?

Selepas bersalin

Hubs plak tanya..bila Aulia nk dapat adik? Panggggg!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

My other half..

Rules:

Here’s a chance to see how well you really know your husband/boyfriend/lover.Cut, paste and fill in the answers, then shoot, you know what to do. The real challenge is to send it to your husband/boyfriend/lover to see how right you really are.

1. He’s sitting in front of the TV, what is on the screen?

News, football match or sports channel

2. You’re out to eat; what kind of dressing does he get on his salad?

Hmm..he doesn't like salad

3. What’s one food he doesn’t like?

Cheesey stuff

4. You go out to eat and have a drink. What does he order?

Drinks : Milo O panas or teh tarik

Food : Nasi goreng biasa with telur mata & tosay

5. Where did he go to high school?

MOZAC

6. What size shoes does he wear?

Size 6 half 

7. If he was to collect anything, what would it be?

Hmm..he's not a collector

8. What is his favorite type of sandwich?

Anything made by me..muahahhahah

9. What would this person eat every day if he could?

His mom's cooking

10. What is his favorite cereal?

All type of cereals..

11. What would he never wear?

Nothing..he has confidence wearing all types of clothes.

12. What is his favorite sports team?

Liverpool..you'll never walk alone

13. Who did he vote for?

Syyhh..secret!

14. Who is his best friend?

No specific person..he can befriended with all peoples

15. What is something you do that he wishes you wouldn’t do?

Online shopping everytime he is not around..muahahahah!!

16. What is his heritage?

Melayu + Jawa (tp xnk mengaku) ekekekek..

17. What is his favourite colour?

Red & blue

18. What is his habit?

Never say NO to anything her daughter would do.

19. What is he proud of?

Yasmeen Aulia..his pride & joy

20. Lastly, do you think he will read this?

By the time this tag is published..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Blog ku ini

Apakah nama blog anda sekarang dan kenapa anda memilih nama itu?
May Little Angel..sbb me wujudkan blog ni untuk cerita pasal angel2 me yg sentiasa ada dalam hidup me- Aulia & papanya.

Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu? 
Sama je link blog dgn nama blog ni..senang nk cari & nk ingat..

Apakah 'method' penulisan dalam blog anda?
Ntahlah..kdg cam skema, kdg cam hampeh..

Pernah terasa nak hapuskan blog anda? Sebabnya?
X pernah lagi..semua yg ada dlm blog ni kenangan

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

The truth

Where were you last night?
At Heritage Hotel room

What is today's date?
17th March 2009

Who was the last person to call you baby/babe?
Mr. Hubs kot..

When you're at the grocery store do you use the self checkout?
Kalo kt hotel pernah la..

Anyone crushing on you?
Do you have a crush on me, hubs?

What is your relationship status?
Married..to a charming guy

Has anyone ever sang to you?
Owh..hubs selalu sgt me'nyumbang'kan lagu untukku ;p

Has anyone ever given you roses?
Yup, masa convo adik ipar last year hehehe..

If you were abandoned in the wilderness, would you survive?
Nope..me x makan sayur. Kalo dlm hutan kena makan daun2 konpem mati kering.

Who do you text the most?:
Hubster tercinta

How do you make your money?
Teaching special needs pupils

First person to text today?
Apash, inform me de kt Ipoh

What is your favorite color?
Baby blue

What color are your eyes?
Dark brown

What is a compliment you receive often?
"Sayang ni cantik la.." sambil sengih2 (ikhlas ke x blkg kira)

How tall are you?
150cm..yer, saya katik!

Who was the last person to say they loved you and when?
My darling hubs..masa end call petang td

Do you like your parents?
Of course la..

Do you secretly like someone?
Nope

Why did your previous relationship end?
Puppy love..

Who was the last person you said you loved on the phone?
"Ok, ny tunggu kt depan kedai. I love u..bye" dgn hubs of course. Everytime end call wajb cakap.

Where is the furthest place you've traveled?
Haris Kuta, Bali

Which do you prefer, to eat or sleep?
Sleep!

Do you look more like your mom or your dad?
My mom..

How long does it take you to shower?
As long as I want

Can you do splits?
Uih..mau silap urat kang.

Are you flexible?
Depends on situation

What did you do on New Years Eve?
Spending quality time at home/kampung with darling hubs & daughter

Was your mom there?
If balik kampung sp of course my mom ada.

Can you speak any other language than English?
Malay

What is the last letter of your middle name?
None..me Melayu tulen xde middle name

How many hours of sleep did you get last night?
9 hours..cuti sekolah beb!

Do you wear your seatbelt in the car?
Wajib pakai

Are you scared of flying?
Nope, so far ok je

What do you sleep in?
Hmmph.. *wink*wink*

Who was the last person you kissed?
Darling daughter, lepas mandikan dia petang tadi

Do you like funny people or serious people?
Depends. Kalo masa tgh serious try to be funny mmg saje la nk kena penampar!

What are you listening to?
Aulia menyanyi lagu 'Gajah kaki ampat..', lullaby diri sendiri sebelum tidur.

What jewelry do you wear all the time?
Rantai leher, cincin, gelang tangan & kaki

What do you have planned for tonight?
Tidokan anak dara sorang nih then layan movie kt tv

Is the last person you kissed older than you?
Nope..she's much2 younger than me ;p

Do you prefer friendster or facebook?
Friendster..me pening dgn facebook

Do you have a favorite item of clothing?
Simple & ready to go..

Do you like messages or comments better?
Both

Last movie you saw in theaters?
Dh x ingat..last tgk wayang masa baru2 kawen uwaaaaaa..

Last thing you ate?
Nasi ayam MB

What was last thing you drank?
Carbonated drinks

Are you happy right now?
Me tgh holiday..SANGAT HAPPY!

If you could have one thing right now what would it be?
Sentiasa bersyukur dengan segala kurniaan

Who makes you happiest right now?
Hubs yg dh tergolek macam kena tembak & Aulia yg tgh sing lullaby kt papa muahahah!

What were you doing at midnight last night?
Sleep soundly

Are you left handed?
Proud to be one..

What was for dinner tonight?
Nasi ayam MB for me, chicken porridge for papa & curly fries for Aulia

What is the last thing you thought about?
Nak packing barang malam ni ke esok?

When is your birthday?
28th December

Do you want to get married & have children one day?
Lucky that I'm already married & have a girl

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Tag: Stupid things!

You are required to answer ALL the following questions.
Tag 10 people and repost it with the title:
I’ve done — out of the 132 stupid things.
99/132 means you scored a distinction for doing stupid things!
(although that’s not really an achievement)

Level 1
( ) Smoked A Cigarette
( ) Smoked A Cigar 
(x) Kissed A Member Of The Same Sex : Cium pipi member2 sp yg jumpa masa raya je..
( ) Drank Alcohol

Level 2
(x) Are / Been In Love
(x) Been Dumped : Zaman2 cinta bergayut dulu ada la.
( ) Shoplifted
( ) Been Fired
( ) Been In A Fist Fight

Level 3
(x) Had A Crush On An Older Person : Hubs la..my senior back at U, 3 years older
(x) Skipped School : Masa kt SBP makin menjadi2 perangai ponteng..dlm seminggu 2-3 hari je full attendance.
( ) Slept With A Co-worker
( ) Seen Someone / Something Die

Level 4
( ) Had / Have A Crush On One Of Your Facebook Friends
( ) Been To Paris
( ) Been To Spain
(x) Been On A Plane : 2 kali masa ikut hubs g course kt Labuan, KK & g honeymoon Bali
(x) Thrown Up From Drinking : bukan alcohol ye..tp plain water masa pregnant. Sbb tu la admitted.

Level 5
( ) Eaten Sushi
( ) Been Snowboarding
( ) Met Someone BECAUSE Of Facebook
( ) Been in a Mosh Pit

Level 6
( ) Been In An Abusive Relationship
(x) Taken Pain Killers : Err..panadol tu pain killer la kan? 
( ) Love/loved Someone Who You Cant Have 
(x) Laid On Your Back And Watched Cloud Shapes Go By : selalu sgt masa kecik2 dulu. Dok kt tepi bendang umah nenek then terlentang tgk awan..pergh,heaven!!
( ) Made A Snow Angel

Level 7
( ) Had A Tea Party
(x) Flown A Kite : masa kt kampung dulu la..
( ) Built A Sand Castle 
( ) Gone mudding
(x) Played Dress Up : pantang masuk bilik mama..de je mende nk selongkar!

Level 8
(x) Jumped Into A Pile Of Leaves : tok wan dh habis kederat sapu satu laman, me melompat dgn jayanya..trus kena libas dgn btg penyapu hehehe..
( ) Gone Sledging
(x) Cheated While Playing A Game : uihh..kalo x tipu jgn harap menang
(x) Been Lonely  : masa hubs g laut
(x) Fallen Asleep At Work / School : ngantuk dowh bangun kol 5.30 pagi

Level 9
(x) Watched The Sun Set : zaman bercinta dgn hubs dulu selalu sgt sbb dating dr matahari terbit sampai terbenam ;p
( ) Felt An Earthquake
( ) Killed A Snake

Level 10
(x) Been Tickled : hubs selalu je geletek dulu, skrg aulia plak kodek2 jari dia pastu tanya "deyi x mama?"
( ) Been Robbed / Vandalized
(x) Been cheated on : ada ke manusia yg x pernah kena tipu?
(x) Been Misunderstood : sume org yg x kenal pikir me sombong huhu..

Level 11
( ) Won A Contest
( ) Been Suspended From School
(x) Had Detention : sbb malas siapkan homework..
(x) Been In A Car / Motorcycle Accident : kalo x eksiden x pandai bawak kete..

Level 12
( ) Had / Have Braces
(x) Eaten a whole pint of ice cream in one night : sbb tu me gemoks!
( ) Danced in the moonlight

Level 13
(x) Hated The Way You Look : masa PMS menyerang..
( ) Witnessed A Crime
( ) Pole Danced
(x) Questioned Your Heart : "betul ke apa yg aku buat?"
( ) Been obsessed with post-it-notes

Level 14
(x) Squished Barefoot Through The Mud : masa carik lala kt pantai dulu2
(x) Been Lost : masa x reti bawak kete..
( ) Been To The Opposite Side Of The World
( ) Swam In The Ocean
(x) Felt Like You Were Dying : sakit lepas ceaser Aulia

Level 15
(x) Cried Yourself To Sleep : everytime perang dingin dgn hubster
(x) Played Cops And Robbers : selalu kena jadi polis..mencik!
(x) Recently Colored With Crayons / Colored Pencils / Markers : tetiap hari melayan budak2 khas mewarna-latih kemahiran motor kasar
(x) Sang Karaoke : masa kt u dgn membe2
(x) Paid For A Meal With Only Coins : hubs punya keje la ni, bila tanya ada duit lg x dia jawab ada..konfiden je! sekali tinggal syiling je..sebbaik cukup.

Level 16
(x) Done Something You Told Yourself You Wouldn’t : x nk sgt sakitkan hati suami tercinta..tp buaaattt jugak unintentionally.
(x) Made a Prank Phone Call : zaman2 public phone dulu..
( ) Laughed Until Some Kind Of Beverage Came Out Of Your Nose
( ) Kissed In The Rain

Level 17
( ) Written A Letter To Santa Claus
(x) Watched The Sun Set/ sun rise With Someone You Care/Cared About : dgn kekasih hati ku nan seorang 
(x) Blown Bubbles : Aulia sgt suka bubbles ye..tetiap kali pasar malam mesti nk beli 
(x) Made A Bonfire On The Beach or anywhere : masa campfire zaman2 skolah dulu

Level 18
( ) Crashed A Party
( ) Have Traveled More Than 5 Days With A Car Full Of People
( ) Gone Rollerskating / Blading
(x) Had A Wish Come True : married to darling hubby
(x) Been Humped By A Monkey

Level 19
( ) Worn Pearls
( ) Jumped Off A Bridge
( ) Swore at the teacher, in front of them
( ) Swam With Dolphins..

Level 20
(x) Got Your Tongue Stuck To A Pole/Freezer/ice Cube : suka sgt tokak ais ketul
( ) Kissed A Fish
(x) Worn The Opposite Sex’s Clothes : selalu je sambar shirt hubs kalo kt kampung
( ) Sat On A Roof Top

Level 21
(x) Screamed At The Top Of Your Lungs : hari2 me terjerit2 kt sekolah
( ) Done / Attempted A One-Handed Cartwheel
( ) Talked On The Phone For More Than 6 Hours
(x) Recently stayed up for a while talking to someone you care about : dgn hubster la..

Level 22
( ) Picked And Ate An Apple Right Off The Tree
(x) Climbed A Tree : kalo dh namanya budak pernah dok kampung..x sah kalo x memanjat!
( ) Had/Been In A Tree House.
(x) Been scared To Watch Scary Movies Alone : nk tengok keliwon tp hubs xde..so kensel!

Level 23
(x) Believed in Ghosts
(x) Have had More Then 30 Pairs Of Shoes
( ) Gone Streaking
( ) Visited Jail

Level 24
( ) Played Chicken
( ) Been Pushed into a pool with all your clothes on
( ) Been Told You’re Hot By A Complete Stranger
( ) Broken A Bone
( ) Been Easily Amused

Level 25
( ) Caught A Fish Then Ate It Later
( ) Made A Porn Video/got asked to make one :
( ) Caught A Butterfly
(x) Laughed So Hard You Cried
(x) Cried So Hard You Laughed

Level 26
( ) Mooned/Flashed Someone
( ) Had Someone Moon/Flash You
(x) Cheated On A Test : konpem la pernah 
(x) Forgotten Someone’s Name : baru sekali jumpa mmg x ingat la nama
( ) French Braided Someones Hair
( ) Gone Skinny Dipping
( ) Been Kicked Out Of Your House
(x) Tried to hurt yourself

Level 27
(x) Rode A Roller Coaster
(x) Went Scuba-Diving/Snorkeling : Perhentian..trip dak2 TESL. best gilakkk!!
(x) Had A Cavity
( ) Black-Mailed Someone
( ) Been Black Mailed

Level 28
(x) Been Used
( ) Fell Going Up The Stairs
( ) Licked A Cat
(x) Bitten Someone : hehehe..
(x) Licked Someone : ekekekke..

Level 29
( ) Been shot at/or at gunpoint
( ) Had sex in the rain
( ) Flattened someones tires
(x) Rode your car/truck until the gas light came on
(x) Got five dollars or less worth of gas 

60/132...*wink*wink*

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kekasihku..

Sape kekasih anda?
Suamiku tercinta la..
Kekasih awal dan akhir
Syamsyir
Kekasihku seru
X perlu diseru..
Kekasih gelap ku
Xde..cinta hati me ni cerah!
Kekasih separuh masa, separuh lagi cinta untuk dia
Xde masa..full time utk kekasih sorg nih je.
Macam mane dia melamar anda?
2nd date-hubs hadiahkan tomei white gold necklace pastu cakap "jom kita kawen.."
Apa perkara paling bodo penah dilakukan kat anda?
X jawab call everytime bertekak & suka senyap je as if me bleh paham sendiri pe yg dia x puas hati! Kita nih risau bagai nk gila..takut eksiden ke, stranded mana-mana ke..
Korang still couple ke?
Still kapel..anak sorg dh pun
Sila tempek gambar kekasih korang.

 IMG0173A

Senaraikan 10 perkara yang anda suka pasal si dia.

  1. Sangat penyabar melayan kerenah bininya yg baran..
  2. Kadang-kadang tersangat la romantik
  3. Suka wat seprais & unexpected thing utk me yg x pernah terpikir pun
  4. Boleh diharap melayan/jaga anak bila me xde..
  5. Selalu cari cara nk bg me happy
  6. Sgt dedicated dgn jobnya..x ngular x tentu pasal
  7. Senang bergaul dengan my family members..satu2nya menantu lelaki kesayangan nih!!
  8. Papa yg baik utk anak dara sorang tuh
  9. Tersangatttt la sexy..kt mata me la.
  10. X kan paksa me buat apa yg me x suka walopun dia suka..

Apa anda nak cakap bile dia nak buang anda dari life dia?
Cakap? Xde pepe dh nk cakap..dh patah hati hukhuk!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS