Am soooo in love with this video clip.. ;p
Minat
Aulia adalah sgt minat dengan cerita ini oke.. siap joget pastu sing a long bila part nyanyi2. Owh, fyi mama adalah x pernah minat AF LANGSUNG & papa adalah menyampah tahap muntah hijau bab2 AF ni huhuhu.. So jangan cakap “Tu la.. masa preggy dok tengok AF sgt kot sbb tu terkenan.” Anak dara kenit ni siap hafal lagu intro ABCDEFG tuu.. pastu ulang sepanjang hari, sepanjang minggu, xpun tiap kali dia teringat.. bingit oke!
Aulia tersangat minat dengan cite yang ada nyanyi2 nih.. my mom selalu cakap “Haih, bergegar la kopiah samsey bila tengok anak dara dia nih dok tergedik2 menyanyi & melentik2 menari..” huhuhu.. Maybe Aulia nih cenderung musical intelligent kot. Rasanya semua budak pun mende2 yang ada muzik ni. Apa2 je la Aulia.. asalkan bahagia & x kaco mama time papa outstation huhuhu..
Semangat!!
Bila tengok cite ni kt TV malam tadi, tgk sume peserta timbang turun lebih dr 5kg tetiba rasa cam semangat lak nk exercise kuruskan badan sendiri wakakakak!! Standard la badan baru lepas beranak ni kan.. nk kena 'touch-up' lebey sket. Tapi kalo nk kurus sorang2 mula la hangat2 taik lembu je kan? Haruslah ada pemberi semangat untuk consistency. Kang kalo biar me sorang je work out hye2 bye2 la jawabnya hehehe..
Sayang, kita kena tukar aktiviti hari Sabtu kita dr bermalas2an kt umah or cari tempat breakfast sedap kepada aktiviti berjogging di pagi hari. Ok, I know.. I know. Me yg slalu bangun lambat hari cuti sbb hubby memang x tido lepas subuh kecuali kalo letih sgt. Me je la yg tido sampai kol 12 baru nk bangun, itupun kalo hubby dh bising2 nk gi brunch hehehe.. Ye la, dh tetiap hari bangun kol 5 pagi.. ari cuti je la amik peluang nk ngelat bangun lambat pun. Ari Ahad konfem xley bgn lambat since hubby g keje pastu Aulia plak bgn awal & jangan harap la dia nk bg mama tido senang lenang, lain la kalo de papa. Tambah2 lak sekarang dh ada baby..
Owh.. azam me untuk Tahun Baru nanti adalah nk ajak hubby gi jogging tetiap hari cuti kami yg sama. Kalo me sorang nk bawak Aulia ngan Hana mau semput nk kejar. Lagipun bila sama2 bley la spend quality time anak beranak.
Kenapa x start sekarang? Owh..nehi.. nehi.. kabinehi! Lepas pantang nih me nk makan segala makanan yg me xley makan sekarang. Segala mak nenek fast food, segala makanan yg sedap2.. pergh, kecur air liur! Lagipun lepas beranak nih dh turun sampai 16kg kan.. kira reward la utk diri sendiri. Makan semahunya sampai end of December. Hadiah beranak kt anak2 ngan hari lahir me huahuahua.. Bila me cakap "Lepas beranak ny nak makan A&W la yang.." hubby jawab "Jangan harap.. selagi perut tu x flat macam masa baru kawen xley makan fast food. Kena diet!" hakhak.. keji x?X kira.. start new year baru nk start azam baru. Kalo x bagi nk makan banyak2 sampai gemok gedempol macam blu hyppo tau yang!
Sexykah perut camni yang? Berketak2 huhuhu..
Lemas dalam cinta
Waaa.. tajuk sgt x ley blah. Pagi tadi de telemovie ni, ada Scha & Fahrin.. sangat suwweeeettt oke!! Owh, harus hubby muntah darah lagi baca entry ni hakhak!! Nasib baik dia xde kalo x haruslah dengki pastu tutup TV trus.. keji ekekekeekke!!
Nur Kasih
Khas utk peminat Nur Kasih ataupun yg x sempat nk tengok dari episod mula.. starting 10/11/09 cerita ni de everyday kol 7.30-8.00 malam direct tanpa iklan. Waahh.. tetiba promote cite ni plak. Haruslah hubby muntah darah tengokkan me buat entry ni nanti muahahahhaha!!!
Giler per plak arinih?
Kalo semalam me giler contest harini plak me giler mendownload cerita2 ini di you tube untuk anak dara kenit nih..
Kenapa? Sebab anak dara nih dh mula menunjukkan aksi2 bosan & memberontak sebab kebosanan yg teramat dok kt umah... huhuhu..papa balik la cepat!!!
Episod akhir
Malam ni last episode Puaka Niyang Rapik yang merepek.. papa kt laut sob..sob..kalo x mesti 2 beranak ni tercatok depan tv nengok cite nih sampaikan bom meletup kt luar rumah pun wat x tau je.. Aulia tengah khusyuk tengok cite tu dgn tok mama&babah. Kalo dgn me jangan harap la Aulia bley tgk..mamanye pun penakut!! X kosa me nk layan cite tu kalo berdua je dgn Aulia..buatnya tgh2 malam dia bangun mengigau "niyang nyapik..niyang nyapik" x ke keras kejong me huhuhu..






