RSS
Showing posts with label weekend. Show all posts
Showing posts with label weekend. Show all posts

Ahad yang biasa-biasa

Tahun ni rasanya dh jarang sgt balik kampung sedangkan jarak nk balik ke Utara ngan Selatan lebih kurang je kot. Masa kt Kuantan dulu bley kata tetiap minggu balik kampung. Kalo bukan Johor.. Kedah, dok ulang alik situ la tetiap minggu huhuhu. Maybe sebab tahun lepas jaga mek nget tu berdua je pastu derang x reti bertekak lagi so boleh la balik kampung dengan aman dan bahagia. Sekarang ni paling lama Yaya ngan Hana bley baik pun 15 minit lepas tu mula la derang lepuk melepuk sesama sendiri. Belum campur menjerit, menangis berebut segala mende alah yg ada. Adoii la.. rasa huru hara dunia. Perjalanan 5 jam rasa macam 5 hari!

Few weeks gak x ke mana masa weekend. Just keluar breakfast then bawak mek2 ni ronda mall jap sampai tengahari, lepas lunch balik rumah tido sampai ke petang. Weekend yg sgt x productive tp best sbb dapat rehat kt rumah. So hari Ahad lepas camtu gak la rutinnya.. cumanya kali ni bawak Yaya buat art dulu sbb ada lagik 7 session. Weekend jangan harap la papa akan bagi mama bangun lewat kan? Komplot anak beranak kol 6 pagi sume dh terbuntang bijik mata.. bila siap2 mandi sume nak keluar rumah tengok2 baru kol 8.30! Sudahnya sampai OU baru kol 9.. 1st session art start kol 11, rentung la nak menunggu papa oii!! Nasib baik la ada tempat nak di tuju xmo bagi mek2 ni sangap.. Meh kita gi tengok ikan ye anak-anak..

IMAG0854

kolam

Nasib baik la baby Khayla pun tengah mamai mengantuk so x banyak ragam.. lalok je dalam buggy tengok the kakaks dok melompat. Risau je mama takut korang plup masuk kolam berenang dgn ikan2 tu huhuhu.. Kol 10 lebih baru gerak gi lepak breakfast kt Toast Box then register Yaya utk 1st art session kt sini.

IMG-20110507-00288

Sejam menunggu Yaya habis buat art, meronda la dulu.. lepas setel sume Yaya ngadu lapar. Singgah lunch kt KFC pastu terus balik rumah sume terbongkang tido. Itu je la kisah hari Ahad kami anak beranak...

IMAG0857 

Sebelum tu, ni hasil  kerja tangan Yaya.. practice makes perfect. So proud of you girl. Nanti kita pindah rumah sendiri bley letak kt depan pintu bilik korang adik beradik eh :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Weekend dh datang..

Alhamdulillah.. finally weekend yg ditunggu2 dh tiba *senyum*. Apa yg special sgt weekend ni? Xde apa2.. boley? Memang xde pepe yg special pun weekend ni tapinya x sabar menanti weekend sbb nak duduk golek2 kt rumah dgn cinta hati & anak2. Doing absolutely nothing.. Bila dah selalu sgt pantang weekend je keluar merayap, skali skala bila weekend dapat duduk rumah bangun lambat.. alahaii sorga! Nak balik kampung pun baru je balik.. kang puasa2 ni letih travel je lebih tambah2 dgn mek2 yg x reti dok diam tu.. Kalo bukan bulan puasa bley gak berenti kejap2 minum2 dulu sementara nak redakan peel bebudak ni. Sesungguhnya duduk bersantai kt rumah di hari weekend dengan family sendiri adalah mende paling terbaeekk!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Aulia @ Get Crafty

Aulia & Hana early riser macam papa dia.. so mmg xde can la mama nak bermalas2an weekend. Papa pun satu kapal.. kalo dh bangun subuh jangan harap bagi mama tido balik.. kijam! Best sekarang ni sbb papa ngan mama cuti sama weekend. Lebih banyak masa nak bersama anak2. Lepas breakfast kt Nasi Lemak Cikgu @ Kelana, tengok jam awal lagi. Mulanya ajak papa gi Ikea pastu bila pikir2 balik xde mende pun yg nak beli.. tukar haluan ke OU. Teringat entry Jua yg Faris buat art tu trus sms tanya kt mana.

Rambang mata Aulia memilih art yg dia nak buat.. last2 mama yg pilihkan. Aulia sgt puas hati sepanjang kelas tu sbb dia dpt wat semua sendiri, dari kalerkan sampai la keringkan. Bangga je dia tapi masih terjenguk2 mama ada x kat situ huhuhu.. xpe la 1st time kan..

IMAG0142

IMAG0143

IMAG0147

IMAG0153

Sampai tertido adik Hana tunggu kakak dia wat art huhuhu.. tapi adik kira ok lah sbb x kacau sgt. Asalkan papa bawak dia jalan dia relax je dok dlm stroller tu.

IMAG0152

Selesai je buat art tu terus Aulia ajak balik.. hah, amik ko.. puas hati!! Selalu kt rumah sampai xmo berenti kalo ajak kaler bagai.. ni dia yang mintak susu then ajak balik.

IMAG0157

Ok.. lepas ni bley masuk list aktiviti untuk Aulia on weekends. Xde la memekak bertekak menjerit-jerit dengan adik je kejenya. ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3.15pm

Aulia dh selamat terbongkang depan tv lepas episod kena marah sbb masa mama suap nasi dia makan 3-4 sudu pastu buat2 batuk then luahkan.. bila mama dh habiskan nasi baru dia nk mintak! Ini boleh mendatangkan marah!! Bukannya nak sangat pun tapinya more to mengada2-carik-pasal-sebab-dh-mengantuk..

Anak..anak.. bleh x kalo ngantuk g tido je terus? X payah nk dengar suara petir mama nih baru nk teresak2 amik susu g tido? Adoii la.. bila dh kena marah pandai la plak bawak diri x sampai 5 minit dh tido. Mula la mama yang rasa bersalah sgt2 tengokkan muka innocent dia.. trus usap2 sambil betulkan bantal ngan badan dia yg dh bengot mcm ulat gonggok kena pijak.

Checklist dh setel? HARAM.. x bersentuh langsung. Dari tadi dok kt sofa pastu ngadap tv. Nak bangun pun ter-ok-eh-ok-eh mengah bawak perut.. baby jangan malas macam mama ek? Not good.. not good..

Tetiba dh petang2 gini ujan turun dengan lebatnya plak? Kononnya nk setel la keje2 umah sementara mek kenit tuh tido tapi.... haish.. Aulia nih macam memanggil2 je mama suh teman tido..ekekekekek!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Hari ini hari Ahad

.. dan seperti biasa hubster g keje, maka tinggallah mak buyung dengan anak dara kenitnya 2 beranak hukhuk.. sangat buhsan oke! Tapi anak dara nih x kisah pun.. kenapa? Sebab hari ini hari AHAD!!! TV dr pagi sampai la ke malam hari sume rancangan faveret Aulia de. Kalo dh abis chanel 611 tukar chanel 613.. xde sape bleh kaco uwaaaaa.... kebosanan lagik la mama. Di kala ini Aulia sedang melepak depan tv..

IMG1009A

..sambil melayan cerita ni..start dari kol 9 pagi tadi back to back sampai kol 11 jap lagi.. haishhh..

tiggerDSC_0138-web

Jangan risau mama.. kalo dh abis masih ada cerita ni..& cerita2 faveret Aulia yang lain..

30424 

Adeh.. pengsan kebosanan la mama di hari Ahad yang indah nih. Cadangnya nak keluar jalan2 kt mall tapi awal2 pagi lagi tokmama&babah dh call warning jangan g tempat2 ramai orang since me & Aulia golongan berisiko untuk dapat H1N1 hukhuk.. Hajat di hati dh alang2 dok umah ni nak setelkan sume dalam checklist ni..

  • Iron baju keje me & hubs untuk seminggu
  • Tukar & basuh cadar yang dh belejam dengan susu Aulia
  • Lipat baju yang dh menggunung dalam bilik belakang
  • Kemas almari yang dh macam nk roboh dilonggok dengan baju2 huhuhu..
  • Kemaskan siap2 barang Aulia untuk ke nursery esok
  • Sental dedua bilik air depan & belakang

..yada..yada..yada.. and the list goes on. Tapi rasanya jap lagi lepas mandikan Aulia maunya me terlentang je depan tv melayan mek kenit tuh tengok tv pastu trus zzzzzzzz lagik hakhak!! Dasar pemalas!! Dah namanya hari cuti kan? Haruslah dimanfaatkan dengan rehat secukupnya kan? Tambah lagi untuk ibu2 mengandung ni.. digalakkan ekekekekeek..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS