RSS

Home sweet home..

Alhamdulillah..kami anak beranak dh selamat sampai Kuantan sebelum semayang Jumaat aritu. Sempat la hubster semayang kt masjid area umah je. Rindunyeeee kt umah sendiri. Biarpun balik kampung umah parents atau PIL sepanjang cuti sekolah aritu tp x sama dengan umah sendiri. Biarpun rumah sewa, x sebesar mana tp perasaan tu lain.. kt situ la kami suami isteri jatuh bangun, develop rasa kasih sayang, besarkan anak sendiri.. sekarang tau la kenapa orang tua kita xmo sgt tinggal umah lama2.. resah gelisah je nk balik umah sendiri huhuhu..

IMG0933A

Bila balik umah mula la me rasa banyak sgt keje nk buat.. kalo kt kampung melepek je manjang sampaikan dh rasa cam sloth lak hakhak!! Kt umah nak kemas dapur, nk iron baju keje hubs+me utk seminggu, nk sental bilik air..bla..bla..bla.. and the list goes on..

IMG0931A

Teringat budak kecik dlm iklan Petronas dulu.. "saya suka rumah saya sebab.."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Blog Awards

best_blog_award

A_lovely_blog_award

Thanx Apash mama Qaseh for these awards..

The rules:
1) Accept the award, post it on your blog together with the name of the person who has granted the award and his or her blog link.

>>> Done


2) Pass the award to 15 other blogs that you’ve newly discovered. Remember to contact the bloggers to let them know they have been chosen for this award

>>> All mommies in my blog list.. MOMMIES, SILA AMBIL AWARD ANDA.. ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Our new ride

Few months back me de cite me NAAAAAKKKKKK sgt yang ni kan? Then hubs wat donno (walopun dia setuju gitu2) then cakap "tunggu dulu la.. nanti2 kita beli la." Me pun diam je la, malas nk ngomel banyak2 sebabnya baru sgt keje then rasanya banyak lagi tanggungan lain nk di pk kan. Memang la anak baru sorang tpnye tiap2 bulan nk makan sedap2 gak, nk jenjalan bercuti sana sini gak then nk shopping gak.. muahahahah!! Kalo nk joli2 gitu harus lah korbankan nafsu-nafsi nk kereta baru bagai.. sob..sob.. so there goes my 1st dream. Lgpun kalo consider betul2 baru raya tahun lepas je beli yg ni..

P1010002

Dh de family car untuk bawak balik kampung dlm tip top condition.. so pe yg me NAAAKKK sgt tu more tu kehendak bukannya keperluan. But then, dlm mid April gitu hubs dpt tau kena keje office-based starting June. Kesian kt hubs.. kena berulang Kuantan-Kerteh everyday, mau makan 2 jam plus minus jem kt Kemaman lagi. Masa tu Kancil plak dh de buyer sbb me saje2 test market iklankan dlm mudah.com. Tetiba ramai lak berminat ngan natang tu huhu.. Tetiba masa balik sekolah satu hari hubs ajak g tengok2 kete "uikk..menarik ni!!"..ngeee!!

Lepas booking, register bagai.. berkat hari Jumaat 29 Mei maka kami anak beranak di kurniakan satu lagi rezeki. Ini lah dia..

Peugeot-308-VTi

Alhamdulillah, syukur nikmat.. rezeki Aulia & adik baby. Anak2 bertuah mama & papa.. So lepas ni jangan nk berangan nk joli2 katak perabih duit kt mende2 lain ek huhuhu.. enjoy the ride ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Selambak..

Inilah 'term' baru yg hubs guna since berat me masa pregnant ni mencanak2 naiknya..uhuk..uhuk.. Contohnya kalo me tetiba dok sebelah dia masa tgk tv ke "uish..selambak!" uwaaaaa..tau la dh gemok gedempol kan, main2kan plak. Bagi sebijik kang..

Memang x dinafikan la berat badan me makin mencanak2 naiknya..dr 57kg sebelum pregnant tetiba je naik ke 63kg masa 4 bulan pregnant..uishh, 6kg tuh!! Baru 4 bulan preggie..kalo dh 9 bulan nanti? Uwaaaa.. takut nanti dr jauh orang nampak merendang je.. dh la katik hukhuk!!

Masa balik kampung aritu de kenduri sebelah umah plak tu, sume sedara mara yg datang sume tegur.."amboii..sihatnya sekarang?", "senang hati ni..pandai syamsyir bela", "tu la..aku dh kata hang ni keturunan, toksah dok jaga la badan tu..nanti2 gemok jugak"..adeh..bernanah je telinga ni. Sibbaik la preggie, bley gak la cover2 kan ngeh..ngeh.. "uish..bukan gemuk saja, gemuk ada ISI ni..pas beranak nanti diet la.." muahahahah..DIET la SANGAT!!! Ingat senang ke nk dapat berat asal balik? Mau makan bertahun la hukhuk!! Saiko je kekadang bila tengok badan yg dipam2 ni..

Sebab tu la sekarang ni dalam blog dh xde gambar2 latest me huhuhu.. sgt tertekan tgk pipi yg tembam, dagu berlapis tiga pastu lengan yg dompok uwaaa.. mau kena buat gastric bypass cam syanie tu kang..sob..sob..xpe la.. sabar la dulu..dh preggie namanya pun. Just enjoy the pregnancy, makan pe saje tanpa rasa bersalah..dengan alasan "baby nk makan tu.." wakakakaka!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

El Nino

Dr hari Isnin lepas me dh de kt umah PIL di selatan.. humang aii, panasnya cam nk dok dalam peti ais je rasa. Dh la dok umah mertua, kalo dok umah sendiri mau me bogel je 24-7. X kira la body dh cam badak air pun muahahahahaha!!! Dengan berat badan yg dh cecah 63kg dlm tempoh kandungan yg baru je 4 bulan.. ye..ye..me tau me dh macam badak berendam dh gayanya. Mau berat me shoot sampai 80kg masa dh cukup bulan kang waakakakaka!! Nanti sambung lg..hubster dh siap2 nk kuar jenjalan. Dapat dok dalam aircond kete pun jadi la..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS