Ini semua bekalan dari KSH (Kuantan Specialist Hospital) untuk Aulia.. haih, sgt sedih bila tengokkan anak dara sorang nih kena pakai inhaler for another 3 months. Nak wat cane kan? Dh tetiap hari kena hantar dia g nursery.. bila batuk dh baik sket datang balik sbb berjangkit dengan orang lain yg baru nk mula batuk alahaii.. risau je mikirkan anak dara sorang nih.. Cepat2 sihat ek yaya!!
Cerita anak..
Dah dekat sebulan batuk Aulia x baik2.. risau sgt bila tengah malam makin menjadi2 batuknya. Kongkang2 sampaikan me dgn hubs yg mendengar pun kesian. Dah la dengan H1N1 yg makin menjadi2 dah tu de kes kematian plak kt Kuantan.. aduhaii, moga Allah lindungi kami anak beranak dr segala bahaya.
Disebabkan risau yg x sudah, maka me lepas balik keje hari Khamis tuh trus bawak Aulia g KSH. Biar la susah sket asalkan hati x risau tengokkan anak batuk x henti2 sampaikan terkentut2 huhuhu.. Paed cakap lung Aulia penuh kahak, dia x pandai nk buang. So doc bagi solution bg Aulia nebulize je..
Aulia relax je sepanjang masa dok nebulize tapinya hancur luluhnya hati mama yg tengokkan anak masa camni.. haishh.. Allah je yg tau.. Itu baru guna nebulizer belum cucuk sana sini. Sesinga mana pun mama tapi kalo tengokkan kan anak sakit rasa terluka sgt hati ni. Tambah2 masa preggie ni over sensitive plak kan.. Pantang silap sikit laju je air mata ni keluar huhuhu..
Adik baby plak makin aktif swimming dlm perut. Kadang2 tuh main bola agaknya sampaikan perut me senget benget ditendang, disiku huhuhu.. Alhamdulillah, aktif sgt dia gerak tetiap hari. Pantang baring atau duduk lama sket mula la dia x senang duduk. Tapinya mama rasa bersalah sgt kt baby. Disebabkan letih dengan keje then dok melayan kakaknya sampaikan x sempat nk bacakan dia ayat2 Quran.. series rasa bersalah teramat2 sbb masa Aulia dulu bleh kata almost everyday didengarkan dengan ayat2 suci. Nampaknya papa la kena take over task bacakan Quran kt adik baby masa mama letih terkelepet.. lagipun adik baby mmg excited dengar bacaan ayat2 suci ni. Masa dengar tilawah kt TV aktif sgt dia berpusing sambil tendang sana sini dalam perut.. cian adik baby..
Bersembang dengan adik baby pun jarang sangat.. selalunya kalo sembang pun masa drive perjalanan gi-balik keje sambil usap2 masa dia tendang. Alahaii.. kesiannya adik baby. Awal2 dalam perut mama & papa dh abaikan. Mama promise mulai hari ni mama cuba buat yg terbaik.. bagi perhatian sama rata kt anak2 mama.. Semoga mama bleh jadi mama yang terbaik untuk anak2 mama..
"Yaya nk yg ni la ma.."
Malam tadi masa balik dinner, cam besa me pimpin tangan Aulia sbb takut dia berlari ke jalan. Tetiba dia tarik tangan me pastu cakap "Mama.. yaya suka yg ni la ma..". Me tengok keliling xde pun mainan ke belon ke atau pepe mende yg bleh menarik perhatian budak2. "Yaya suka apa?" then Aulia tarik tangan me makin dekat kt satu objek then tunjuk siap pegang2 natang tu.. "Ni la ma.. yaya suka car ni. Tantek.." Me cam tercengang kejap.. uish, biar betul anak dara haku nih. Kecik2 dh minat kete huhuhu.. "Yaya nk beli car ni ke? Yaya suka?" Aulia angguk macam burung belatuk pastu tanya "Tantek kan ma..? Yaya nk yang ni la.." waaaa.. hati me cam berbunga2 lak, tetiba rasa bangga + terharu sebab rasa anak me cam dh besar sgt sob..sob.. "Ok.. nanti yaya belajar pandai2 tau, beli kete ni ok?" Aulia angguk excited pastu senyum.. tau kete apa yg Aulia tunjuk tu?
Myvi kaler hitam.. huhuhu.. bagus anak mama, kecik2 dh ada cita2 besar. Yaya belajar pandai2 k.. nanti dpt keje elok dh besar nanti lebih daripada car ni pun yaya bleh dapat.. Mama & papa selalu doakan yg terbaik untuk yaya.. amiiiinnnn... I am a proud mom ;p
Projek terbengkalai
Kononnya masa Aulia balik kampung 2 minggu lepas me nk siapkan la projek terbengkalai yg ini kan..
Sudahnya x bersentuh jugak projek Crosstitch me itu.. sebabnya me dpt ilmu baru kt sekolah. Ilmu buat pasu/raga/bekas isi barang/bekas bunga telur, menggunakan surat khabar lama yg digulung.. kreatifkan? Ini hasil tangan pertama me.. kira berjaya gak la.. berseni gak jari-jemari ku ini.. hehehe..
Dia sudah pulang..
Anak dara me dh pulang.. or should I say kami laki bini yg balik amik huhuhu.. Kononnya nk tinggalkan dia sampai cuti skolah bulan 8 nih kt sp kan tapinya baru 2 minggu dia xde dh rasa sunyi sgt2.. Dah xde sape nk bertekak dengan mama, dh xde sape nk merengek kena sakat dengan papa.. haishh, masa ada depan mata terpekik terlolong marahkan dia tp bila dia xde sunyi la plak..
Hari Khamis hubster amik mc lagi sbb demam masih x kebah.. risau je hati ni sbb dh bape hari demam hubs masih x baik. Dh kebetulan hubs de kt umah so me decide nk amik cuti je Jumaat tuh sbb nk lama sket balik kampung hehehe.. me sgt2 excited kalo dpt balik kampung! No wonder la Aulia pun dh pandai mintak nk balik kampung.. lepas keje hari Khamis tuh trus gerak balik sp. Lebih kurang kol 10 lebih sampai, Aulia sgt la excitednya dpt jumpa papa! Sampaikan sume mende dia nk cite..
Tok mama & babah cakap masa kt kampung Aulia tersangat la behave.. xde nk merengek x tentu pasal cam selalu dia wat kt umah ni. Pandai je bawak diri.. tp bila mama & papa ada je mula la nk merengek itu ini. X kena gaya sket melalak je keje.. adeh.. kalo ikut letih badan nk je tinggal Aulia lama2 sket kt kampung. Kalo kampung setakat 2-3 jam perjalanan ok lagik tp nih sampaikan 10 jam.. x daya den! Anak sendiri.. letih cane pun, perangai 'cantik' canepun kena la sabar kan?
Balik hari Sabtu tengahari then tido dulu semalam kt area Paka.. cian lak kt hubs sbb Ahadnya hubs keje. Letih demam x habis lg tambah plak dgn letih travel.. Maka hari ni bermula la rutin harian hantar & amik Aulia g skool. Nasib baik dia x cranky sbb dh 2 weeks x gi. Penat badan toksah cerita la.. tp bila dia ada ni xde la sunyi sgt. Walopun marah2 tp bila dia dok pot pet pot pet bersembang terhibur hati.. haihh anak..anak..





