Pantang nampak camera, confirm nk senyum2 sengih2 perasan diva huhuhu.. pastu bila wat pepe sket kecoh suruh “Mama..cepat amik gambar yaya camni.” Genetik sape la turun kt ko anak? Rasanya mama ngan papa xde la camera freak camni huhuhu..
Belajar
Orang tua2 cakap, bila baby ada kakak atau abang.. dia cepat cerdik sebab dia cepat belajar. Inilah buktinya..
Kakak ajar, adik dengar tau.. GOOD!! Lepas ni mama outsource tugas ajar ABC adik Hana kat Kakak Yaya je ek.. Yaya dah kenal sume flashcard. Ilmu mesti di kongsi baru la kekal lama kan? Bagus anak2 mama.. Jangan setahun lagi dedua nak bercakap, xde sape nak dengar pastu riuh bertekak satu rumah huhuhu.. Ok, dah penat belajar mari kita golek2 sambil cam-whoring ;p
Sayang anak2 mama.. muahhhh!!!
Projek terbengkalai
Kononnya masa Aulia balik kampung 2 minggu lepas me nk siapkan la projek terbengkalai yg ini kan..
Sudahnya x bersentuh jugak projek Crosstitch me itu.. sebabnya me dpt ilmu baru kt sekolah. Ilmu buat pasu/raga/bekas isi barang/bekas bunga telur, menggunakan surat khabar lama yg digulung.. kreatifkan? Ini hasil tangan pertama me.. kira berjaya gak la.. berseni gak jari-jemari ku ini.. hehehe..
Aktiviti di masa lapang
Since Aulia aka temenggung jugah ni dh dikidnap tokmama & babahnya balik kampung.. so me kt umah ni teramat lah banyak nye masa lapang huhuhu.. Nak tido siang x bley sbb takut malam kang x ley tido since skrg nih me dh start de prob tido malam.. Mula la me korek2 balik store nk carik pepe mende yg bleh dibuat untuk hilangkan boring.. Then me terjumpa projek terbengkalai ni..
Crosstitch - Ini je la satu2 nya bakat menjahit yg me dapat dr my mom.. yg lain tu fail! My mom memang pandai menjahit.. tangan dia berseni. X macam me yg tangan keras cam kayu, sampaikan nk godek mesin jahit pun dh macam bawak kobota.. punya la kayunya hakhak!! My mom x pernah beli baju sekolah me sepanjang hidup.. custom made gitu siap jahit tulang belut bagai hehehe...
Me start wat mende alah ni masa pregnantkan Aulia dulu hakhak.. dh 3 tahun lebih weh, masih x habis2 gak. Kononnya boring dok umah nk tunggu beranak sempat la habiskan.. tapinya lepas beranakkan mek yaya tuh terus xde masa nk membelek bagai. Sudahnya projek nih terperosok dalam store je la. Gambar asalnya yg ni..
.. tapi yg sempat siapnya sampai takat nih je hehehe.. dasar suka bertangguh wat keje!
Maka bermula dr malam kelmarin me kembali menyambung aktiviti..
Harapnya kali ni sempat la nk siapkan projek crosstitch ni sebelum mek kenit tuh balik. Kalo dia ada jangan harap la bleh wat pepe kan? Maunya apa saja yg mama wat dia pun nk wat sama huhuhu.. Nantikan lah yea.. ntah2 baru nk naik pucuk dh simpan balik dlm stor wakakakakak..





