RSS

Lambatnya masa


Series mggu ni rasa cam lambat sgt.. Maybe sbb workload byk sgt kot. Dah la baru balik keje lepas cuti 3 bulan,skali berkoyan task menunggu nk disetelkan.

Memang terbaik la masuk keje time exam..sudahnya berderet paper nk kena mark then nak buat laporan prestasi bulanan. Kalo setakat 7-8 orang xpe,ini sampai 70 orang..adoii la..tepu otak! Dah la RPI pun due minggu depan. Mintak nyawa..rasa xcukup masa nk buat sume.

Nama nk bwk balik keje kt umah jangan harap lah yea..alangkan xbwk blk keje pun dh x menang tangan. Cepatlah cuti skolah..

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Wordless Wednesday :: Hari Guru 2011

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Cuti Wesak

Cinta hati gi laut,nasib baik la tokmama ngan babah sudi datang meneman. Xde la boring sgt. Maka cuti hari ini duduk umah melayan mek2 kenit bertiga. X bercadang nk ke mana2. Already missing my cinta hati..haisyy..


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Anak saya dh besar..

Semalam Aulia bawak balik something.. balik skolah cepat2 bukak beg then bagi plastik. Bila tengok..tadaaaa.. “Hepi Maders Day Mama..seprais!!” Alalala.. tetiba rasa nk menitik air mata. Walopun saya dok marah2 kt dia tp excited dia nk bg hadiah Mother’s Day kt saya. Dah nama pun mak dia kan?

224283_1656786830065_1548943722_31237523_4953113_n

Cikgu dia memang rajin buat donut la, cupcake la.. kiranya ni hasil tangan Aulia tolong cikgu buat la. Saya x harapkn pepe pun utk mother’s day kali ni sbb saya x terpikir lgsg anak2 saya dh besar, dh paham hari2 istimewa ni. Paling special dia buat kolaj kt kad tu sendiri.. anak saya dh besar.. tahun depan dh nk tadika.. haissyyy..

229014_1656786950068_1548943722_31237524_3313199_n

Thank you Yaya.. mama appreciate these soooo much!! Mama happy sangat. Kejap je Yaya dh besar, dh pandai raikan mama.

227341_1656787070071_1548943722_31237525_1372646_n

Saya masih ada hutang entry Mother’s day treat dr cinta hati.. weekend getaway yg sgt seronok. Nanti2 ada mood mengarang saya post eh. Mother’s Day tahun ini saya mama anak 3.. sangat seronok & sgt special utk saya sbb diraikan oleh suami & anak2 ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Diet Info :: 99 HTN

Haisyyy.. aritu rasa cam cepat je berat ni turun. Lg 5kg nk mencapai berat idaman huhuhu.. tapi makin hari makin naik plak. Ok, let’s put the blame on breastfeeding muahahaha!!

Terjumpa info ni masa browsing – 99 hari tanpa nasi (HTN). Kalo nk ikut, rasa cam x mampu je. Dh la tekak ni sah2 tekak melayu nak telan nasi je manjang huhuhu.. Lagipun takut nanti production susu merudum plak. Cian baby Khayla, baru je nak membesar bagai johan dgn susu mama. Xpe la.. simpan dulu info ni utk masa akan datang.

Diet

This program is designed for a target weight loss of 5-6kgs per week. It will also improve your attitude and emotions because of its systematic cleansing effects. The effectiveness of this 7 day plan is that the foods eaten burn more calories than they give to the body in caloric value. This plan can be used as often as you like to without any fear of complications. It is designed to flush your system of impurities and give you a feeling of well being.

After 7 days you will begin to feel lighter by at least 10 pounds. You will have an abundance of energy and an improved disposition. During the first 7 days you must drink 10 glasses of water each day.

DAY ONE : All fruits except bananas. Your first day will consists of  all fruits you want. It is suggested you consume lost of watermelon and cantaloupe.

DAY TWO : All vegetables. You are encouraged to eat until you are stuffed with all the new and cooked vegetables of your choice. There is no limit on the account or type. Avoid oil and coconut while cooking vegetables. Have large boiled potato for breakfast.

DAY THREE : Any mixture of fruits and vegetables of your choice. Any amount, any quantity. No bananas yet and No potatoes today.

DAY FOUR : Bananas and milk. Today you will eat as many as 8 bananas and drink 3 glasses of milk. You can also have 1 bowl of vegetables soup.

DAY FIVE : Today is a feast day. You will eat 1 cup of rice.** You also have to eat 6 whole tomatoes and drink 12 glasses of water today to cleanse your system of the excess uric acid you will be producing.** gantikan dengan roti/bihun (selain nasi)

DAY SIX : Today is another all vegetables day. You must eat 1 cup of rice today and eat all the vegetables you want cooked and uncooked to your heart’s content.

DAY SEVEN : Today your food intake will consist of 1 cup rice, fruit juice and the vegetables you care to consume.

Zone-Diet-review1

Tomorrow morning you will be 5 to 8kgs. lighter than 1 week ago. If you desire further weight loss, repeat the program again. Repeat the program as often as you like, however, it is suggested that you rest for 3 days before every repetition.

You have your system under control now and it will thank you for all the purging and cleansing you just gave it. Even more than a diet program it is good to follow this diet once in a while to clean your digestive system and remove toxic substances that have a accumulated in the system.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS