RSS

Ganti puasa

Rabu lepas hari ke 3 ganti posa hehehe.. tu la, lenkali ganti awal2 jgn bertangguh. Sepatutnya masa Syawal lepas dh ganti terus masa nk puasa 6 tapi dok bertangguh dr sehari ke sehari punya la liatnya nak mengganti. Sedangkan 6 hari je pun.. tinggal lagi 3 hari nak abiskan adoyaii.. liatnya! Pepepun alhamdulillah, dh habis ganti 3 hari.. ingatkan minggu ni nk puasa direct tp Khamis ada terapi renang, dh tentu2 la kena masuk pool kan? Jumaat plak de colleague wat majlis birthday utk anak, sah2 la nak makan hehehe.. lgpun nampak production susu ala2 merudum so kena la break puasa sehari dua pastu continue balik..

Memula nk start puasa mmg la tergoda macam2 makanan.. itu nak, ini nak.. tgk bebudak makan keropok pun dh nak menitik air liur. Tapi masuk hari ke 2-3, orang makan depan hidung pun xde nafsu sgt. Setakat tengok je.. yg paling best baru puasa 3 hari dh turun 2.8kg! Nampak sgt gemuk air huhuhu.. nak wat cane, kata BF kan? Tetiap hari je 2-3 liter telan air masak nak bg baby puas menyusu punya pasal. So anak2 mama ingat tau.. mama nih kena korban kurus semata2 nk BF kan korang. Ingat tau hakhak!

Isnin depan insyaAllah start balik abiskan posa ganti. Xley nak bertangguh dh sebabnya skrg ni period saya pun ala2 bengong. Xley nak budget. Tu la.. suka sgt buat keje last minute. Suka bertangguh, ini lah akibatnya. Orang lain tgh sedap menikmati makan sebelum nk posa, saya lak baru terhegeh2 nk ganti posa. Ok.. entry ini adalah utk mengingatkan, lepas abis Ramadhan kali ni cepat2 ganti puasa k.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Wordless Wednesday :: Kakak’less’

269755_1787902467874_1548943722_31363920_2041563_n 

281713_1787902187867_1548943722_31363919_3751404_n

Kakak’s going back to kampung.. this kenit is missing her sister so much. No one to play or argue with.. so the only thing she do is mengadap muka mama 24-7.

283409_1787900827833_1548943722_31363916_2272766_n

Not so wordless wednesday huh?!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 months young

Semalam 10/07/2011 my gegirl Khayla dh 5 bulan. Series rasa kejap sgt masa berlalu. Xsempat nk wat entry khas sbb busy dgn sukan sekolah yg kebetulan hari Ahad gak. Milestone? Dh cekap meniarap & skrg tgh belajar terlentang. Mulut adalah sgt bising especially bila nampak kakak2 tergedik2 melompat depan TV, dia pun terkepak2 sama. X sabar agaknya nk join kakak2 main sama. Dh pandai melalak bila xde orang depan mata.. xley tinggal sorang2 dh, konfem menangis. Pandai merap mintak dukung. Kalo dulu ley tgk je kalo di letak atas tilam, sekarang kalo lama sket konfem meraung mintak di dukung. Minum EBM x banyak, tinggal kt skool kol 7pagi – 4ptg abis cuma 5x2oz, sbb tu badan kecik comeii je.. baru 5.1kg huhuhu.. Baby yg sgt manes.. pantang di agah mudah amat tersenyum. Sayang sgt sama ini budak kecik!!

264629_1781832556130_1548943722_31354699_987121_n

Alhamdulillah, masa cucuk 5 bln aritu bb Khayla x demam. Bila rasa panas sket je trus bg ubat. Masa cucuk pn paed heran sbb nangis menjerit sekejap sgt. Semoga gegirl mama terus membesar dgn hepi & sihat.. semoga murah rezeki bb Khayla utk terus nikmati susu mama. Bulan depan kita start makan k baby :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Wordless Wednesday :: Virus

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

One year wiser

HAPPY BIRTHDAY to the only MAN in the house.. that we share :) We love you so much darling papa.. Hope you’ll enjoy another year being wiser. Thanx for being such a great dad to your kids..

206512_1602846081580_1548943722_31168011_1461016_n

As from me.. I wish that we can grow old together & cherish every moment and memories that we had. You’re the best gift from Allah for me. I love you for everything that you are.. HAPPY BIRTHDAY CINTA HATI.. may Allah blessed you with all the good things, dunia akhirat. I’m blessed to have you as my hubby. We love you so much papa… mmmuuuuuaaaaahhh!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS