RSS

Our 8th Anniversary

945687_4536033409430_757407993_n

"Grow old with me, the best is yet to be." —Robert Browning

"I will spend an eternity loving you, caring for you, respecting you, showing you every day that I hold you as high as the stars." ―Steve Maraboli, Life, the Truth, and Being Free

1185194_10200239194973082_274331633_n

"There is no mystery—that's the beauty of it. We are entirely explicable to each other, and yet we stay. What a miracle that is." ―Kamila Shamsie, Broken Verses

"I could not tell you if I loved you the first moment I saw you, or if it was the second or third or fourth. But I remember the first moment I looked at you walking toward me and realized that somehow the rest of the world seemed to vanish when I was with you." ―Cassandra Clare, Clockwork Prince

1385441_10200382009063345_462696413_n

"If equal affection cannot be, Let the more loving one be me." ―W.H. Auden

"I wish there was a word more than ‘love’ itself to convey what I feel for you." ―Faraaz Kazi

1375789_10200358840044134_1856145205_n

"Whatever our souls are made of, [yours] and mine are the same." —Emily Brontë

"As we grow older together, As we continue to change with age, There is one thing that will never change. . . I will always keep falling in love with you." —Karen Clodfelder

1450737_10200594330571250_572677197_n

"I love you not only for what you are, but for what I am when I am with you. I love you not only for what you have made of yourself, but for what you are making of me. I love you for the part of me that you bring out." —Roy Croft

"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul." —Judy Garland

1459666_10200644063174534_528878484_n

HAPPY 8th ANNIVERSARY to us dear HUSBAND.

I LOVE U SO MUCH..MORE THAN LOVE ITSELF.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Aidil Adha 2013

Yeaaaa.. kali ni dapat balik beraya kat Sp!!! Alhamdulillah, dapat peluang beraya dengan family Along yang memang turn balik Sp. Patutnya kali ni turn balik Bp tapi cinta murah hati bawak balik Sp sebab dari lepas raya puasa ari tu sy x balik kampung langsung jumpa mama ngan abah. Thanx cinta.. so thoughtful of you. Love you to bits!

IMG_20131015_104222

Cuti 4 hari je dari Sabtu-Selasa.. tapi memang puas hati la dapat betul2 spend time kat rumah tempat membesar huhuhu.. tempat jatuh lagikan di kenang. Sabtu pagi bertolak balik Sp. Hari Ahad pagi ajak abah gi breakfast kat luar tapi abah ajak bawak budak2 tu gi mandi pantai. Ke Pantai Merdeka la kami, piknik ada la dalam setengah jam then hujan start turun selebat2nya. Merasa la mek2 nih celup2 dalam air laut lepas gian kejap. Ok la tu kan dari x ke mana. Macam biasa yang rajin melayan tok babah ngan papa la. Isnin sy puasa, dok umah seharian sebab hujan dari pagi bawak ke malam, memang musim tengkujuh kat sana sekarang. Nak merayap pun x best sebab dengan nak bawak mek2 ni kang kena tempias ada plak yang demam.

IMG_20131015_104640

IMG_20131016_153247

Aidil Adha kali ni pun x ke mana. Lepas tok babah ngan papa balik semayang raya posing2 amik gambar dalam rumah jap pastu bantai tido sampai tengahari sebab dah kenyang makan rendang, lemang ngan ketupat palas hasil air tangan mama. Memang terbaik la kan?! Tengahari Mak Udi ngan Am-Pak Uda datang rumah beraya. Baru 2 family datang itu pun x complete tapi riuhnya macam kenduri. Suka! Paling seronok Yaya la dapat jumpa Abg Nel dapat lepas rindu main sama2. Dari sebelum balik lagi dah berzikir nama kazen nan seorang nih.

IMG_20131015_104849

IMG_20131015_105424

Mama ngan abah paling seronok sebab 1st time beraya anak2 ngan cucu2 dia complete ada semua. Selasa malam dalam kol 12 tgh malam gerak balik KJ. Alhamdulillah x jem. Smooth je perjalanan. Allah permudahkan. Esoknya gi keje tengok2 Taska tutup.. huarghhhh!! Terpaksa la saya heret anak2 bawak ke tempat keje. Nasib baik la murid pun x ramai datang sebab masih mood beraya. Maka sambung beraya la kami anak beranak kt skolah mama hari Rabu tu huhuhu..

IMG_20131016_084852

Habis la cerita raya haji tahun ni. Tapi cam besa la pepe cerita mesti outdated punya ahahahaha!! Asalkan ada kenangan boleh baca balik sudah. Ini pun tunggu mood mengarang datang baru bleh. Kalo x nan hado!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sukaneka Taska Anak Bistari 2013

Dah 2-3 minggu Hana ngan Khayla berzikir tetiap hari balik skool pasal diorang training sukaneka. Seronok sangat gayanya. Papa plak cam 2 thn sebelumnya jadi AJK Pengadil. Yaya pun excited nak sukan walopun dah x dok kat taska tu. Sampai mama kena beli baju sukan 3 pasang xmo bagi merajuk punya pasal huhuhu.. Tiba harinya kol 6.30 pagi diorang dah bangun siap mandi bagai. Sedangkan kol 9 baru start acara. Kol 8.15 kami anak beranak dah sampai kt Dewan Melor, Shah Alam. Choyyy.. awal gila! Sibbaik parents wat potluck so bleh makan2 sementara tunggu start acara.

IMG_20131005_084559

Hana masuk 2 acara. Khayla satu acara. Yaya plak acara tambahan team Hang Tuah, team merah. Memula Khayla macam ok.. tapi bila start teacher panggil berkumpul dia dah start drama melalak bagai. Pfftt.. rugi je duit mama beli baju ngan kasut sukan kat ko bagai tau!! Budak kenteng ni memang angin lintang dia pelik sket.. lain daripada orang! Dah la x makan pujuk langsung. Adoii la.. sakit jiwa mama nak melayan peel ko sementara nak besar ni anak. Khayla sekarang tgh dalam phase Tantrum Two, ketap gigi mama melayan peel dia. Nanti masuk Terrible Three plak.. hoiiihhh!! Memula dulu Hana pastu Khayla kang Zulfa plak.. kancing gigi mama lama2 tau sementara nak menunggu korang lalui phase2 ni.

1393722_671858849505172_1609686086_n

Nasib baik la Hana jadi penyelamat. Berbaloi mama gi sukaneka sampai ke Shah Alam nun sebab Hana masuk acara. Mula2 masa teacher panggil monyok gak puas berpujuk. Bila dah start acara dah macam sugar rush melompat x berhenti huhuhu.. tapi bagusnya Hana dari Khayla ni dia wat perangai pun tapi dia stay still dalam barisan. Cam mek kenteng nih dia lari satu dewan dah tu meraung macam kena dera. Hana start dgn gimrama then 2 acara naik rubber animal tu. Mama’s proud of you Hana!

1376012_671452162879174_875140859_n

Papa jadi AJK Ibu bapa cam tahun2 lepas. So most of the time mama je yang monitor mek2 ni. Yaya patutnya masuk acara tambahan yang last tu tapi masa panggil nama bleh dia gi melantak nasi lemak bagai. Sudahnya orang lain amik tempat dia. Giler frust ahahahaha.. xpe la Yaya.. next2 year maybe ada peluang lagi. Si tonet plak wandering around like nobody’s business. Budak baru dapat kaki.. ukur dewan la kejenya.

IMG_20131005_120540

IMG_20131005_132111

IMG_20131005_085251

Sukaneka kali ni lagi banyak acara sebab toddler ramai so abis pun lambat. Dah azan Zuhur pun masih lom habis. Kalo ikutkan mama, Hana dah abis acara je dah nak ajak balik. Letih melayan peel Khayla pastu Zulfa yang xmo di kendong asyik nak berjalan kejenya. Tapi sebab papa AJK tunggu je la sampai abis. Sempat tengok Hana naik pentas amik hadiah dengan muka toya sebabnya bila tengahari tu badan dia dah start panas. Demam la plak wess!!

IMG_20131005_132314

Balik tu semua dah kepenatan. Masing2 tido sampai kol 5 petang baru bangun huhuhu.. amik ko, nak bersukan sangat kan?! Dengan tonet2 pun belasah tido sket punya lama sebab penat ukur dewan. Thanx to papa sebab rajin melayan anak2.. kalo mama sorang jangan harap la haku nak pergi ahahahaha!! Nasib baik la korang anak2..

IMG_20131005_084607

IMG_20131005_132105

IMG_20131005_132058

Maka habislah cerita hari Ahad kami dengan sukaneka mek2 ni.

Sekian terima kasih Smile with tongue out

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Quick updates

Huarghhh.. dah sebulan lebih x update huhuhu.. Nak kata bizi, bizi la jugak. Kat skolah dah sah2 xleh nak update.. kang de plak claim makan gaji buta x jaga anak murid kheennnn?? Sampai umah dah sibuk dengan mek2 tu xkan la meks nak pass trus je kt laki meks then nganga ngadap blog. “Yang, U setelkan anak2 eh. I nak update blog tau..” PANGGG!! Ahahahahaah.. jauh tul imaginasi!

1377129871395

Dah lama sy x balik Sp jenguk mama & abah, tersangat la rindunya. Anak2 pun dah bising dah lama x jumpa tok mama ngan babah. Cakap kt phone x sama cam balik umah tempat membesar. Semoga nanti anak2 saya akan sentiasa ingat rindukan sy & cinta macam mana sy rindukan mama ngan abah sy sekarang. Amiiinn..

DSC_5149

Dah lama plan nak balik kampung tapi asyik x jadi je. Lom rezki nak balik kot. Last 2 weeks cinta gi Kursus Pengurusan Jenazah kt masjid. Then last week ada Malam Titian Kasih PPKI. This week plak ada sukaneka taska mek2 ni. Kalo x pergi kesian sgt sebab dah sebulan derang excited training. Sudahnya next week baru nak balik. Belek kalendar rupanya next week Raya Haji huhuhu.. semoga ada la rezki nak balik kampung minggu depan.

IMG_20130908_105538

22 September 2013, si tonet saya dah genap setahun! Happy belated Birthday my sweetypie honeybunch!! Mama, papa & your big sisters love u infinity.. Budak kecik ini macam kakak Yaya.. bila cecah je setahun trus tumbuh 4 batang gigi, tumbuh rambut then pandai jalan serentak huhuhu.. Go slow adik.. mama will miss your baby smell soon. My tonet adalah sgt cheeky & manja macam anak kucen.

IMG_20130914_084102

Tonet paling excited kalo nampak papa. Since papa is around most of the time, the kids seems more attached to him. Bila nampak je papa balik keje or masjid menjerit2 excited panggil “PAPA!!” sambil tersengih2. Khayla & Hana pun bangun tengah2 malam menjerit panggil papa mintak susu.. good then mama can have a good rest through out the nite hehehe.. way to go cinta!! Yaya pun nak buat homework tunggu papa huahuahua.. Mama in charge masa siang je, papa jaga anak shift malam hehehe.. TQ cinta.. I love being spoiled by you. I’ve been independent for so long. It’s time for me to be pampered Smile

IMG_20130914_085344

Tapinya bila papa ada ni semua dah jadi terlebih manja.. more to mengada la. Elok2 kat skool semua independent bila nampak je muka papa trus nak nangis la, nak merajuk la mintak perhatian. Memang craving for attention la. Pantang silap sikit nak nangis. Mama plak jenis pantang dengar melalak xde sebab kang ada la yang kena. Sibbaik papa ada nak melayan. Nasib baik la korang anak2..

1377130281468

Alhamdulillah.. with cinta around, our small family feels complete. I love having him around entertaining the kids. I love having him around to indulge me with every attention. Thank you cinta for all that you did for us. For letting go the luxury you had just to be with me & the kids. I love having you around. Full stop.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Hujung minggu ini

Papa xde naik laut uwaaaaaa!!! Alahaii bosannya terperap kat umah dengan mek2 ni. Orang lain sibuk beraya sana sini, attend open house.. laki meks dok tengah laut plak huhuhu.. Budak2 ni plak dah 2 minggu asyik dok kat kampung dari Kedah ke Johor pastu ramai plak melayan, bila balik umah kena wat hal sendiri2 dah semua mati kutu ahahaha!!

IMG_20130817_073726

Bangun pagi semua mengadap tablet.. sorang amik iPad, sorang amik Tab, sorang amik iPhone. Eh, abis mama nak guna apa? Mengadap laptop je la jawabnya ahahahah!! Boleh je nak guna kuasa veto amik je semua gajet yang ada tapi alang2 diorang boleh dok senyap at least utk sejam pertama pun cukup la. Bagi aman sket hidup mama untuk sejam tu pun jadi la..

041a1ed3-f522-4490-a88a-c09e2f202ed5

Baby Zulfa pun dah sihat. Melawat kawasan je kejenya huhuhu.. Xde dah demam2 bagai. Bila sampai umah bukan main dia melasak, panjat merata. Adoiyaii.. awak tu dah la kenit je. Kang tertonggeng penyek lagi idung tu.

Esok dah skolah. Sakit jiwa la mama nak tuning balik rutin pagi mek2 ni huhuhu.. memang bergegar balik la satu taman dengar suara petir mama di pagi hari. Kuping chicken pox masih lom luruh sepenuhnya, rasanya taska pun mesti reject Zulfa esok. Ada potensi mama kena sambung cuti khas untuk jaga anak sakit. Papa… balik la cepat!!! Mama dah sangap dok umah ni..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS