RSS
Showing posts with label craving. Show all posts
Showing posts with label craving. Show all posts

Sweet tooth

Adoii la.. I’m craving for these rite now. Tapi kalo order kang sape plak nak ngabiskan sampai sekotak kan? Hubby dh tentu2 x gemar mende2 manis gini. Nak bagi mek2 tu makan kang comot je lebih, makannya x banyak mana pun. Saya plak teringin nak makan seketul dua je..

66592_10150095065229989_762649988_7239081_2757665_n

164114_10150150503164989_762649988_8128402_2729115_n

Picture 114

Pix taken from here

Ringan2 je jari ni nak click order. Tapi kang kalo order mau cinta hati tembak “Aihh.. kata nak kurus?” huhuhu.. Nak order x nak? Nak order x nak? They even have this..

IMG00768-20110527-0935

Macaroons.. huarghh!!

Nanti dh nak puasa mesti terbayang2 je mende2 manis nih.. tsk..tsk.. Owh, saya bukan mengidam ye.. bendera merah baru je turun tiang huhuhu.. Haruskah ku order? Haruskah?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Air tangan mama

Cuti Nuzul Quran haruslah ajak cinta hati balik Sp semata2 nak puaskan tembolok orang mengidam nih hehehe.. sangat happy oke sbb semua yang nak makan dah ‘order’ awal2 so abah dh ready beli bahan & mama plak masak tunggu balik nak makan je. I love u so much la mama.. u rawk!! Menu tambahan selain makanan yang di idamkan last week..

images1

-ikan pekasam goreng-

udg

-udang goreng masam manis-

keli

-ikan keli sambal-

Pergh.. air tangan mama memang superb!! To Along, telan air liur la ko.. sape suruh x balik? Rugi woooooo.. makan bertambah oke. Haruslah kalo gini gaya pregnant kali ni mau naik sampai 80 kg!! To cinta hati, tq sbb melayan peel bini nak balik kampung semata2 sebab nak melantak huhuhu.. This weekend is the best.. sbb bleh makan segala apa yg nak dengan aman bahagia..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Mengidam

Di kala ini saya sgt teringin mau makan ini, ini & ini & ini lagi..

pasembor

-pasembur-

DSC07562 

-masak lemak perut-

RSCN4219

-paru berlada-

SDC10931

-asam pedas daging tetel-

terubuk bakar

-terubuk bakar cicah air asam-

Uhuk.. uhuk.. nak makan sume!! Nak mama masak.. uwaaaaa.. nak balik kampung!!! Series saya sgt2 mengidam mau makan ini semua.. sampaikan leh termimpi2.. kritikal nih huhuhu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Ngidam lagi..

2-3 hari ni me sgt2 la mengidam nak makan burger.. bukan McD bagai tapi burger yang jual kat gerai tepi jalan tu huhuhu.. Dah 2 malam berturut2 oke makan. Malam ni pun cam nak makan lagi tapi since dh goreng nasik membazir la plak kan? Xpe la..esok2 lusa la plak makan burger ramlee tepi jalan huhuhu.. sangat marbeles!

sedap

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Iftar day 20

Yer.. ini entry basi, entry berbuka puasa semalam. Tetiba semalam I'm craving for ayam masak lemak..yummehh!!!

ayammsklemak

Since kami laki bini tinggal berdua je, plan berbuka kat luar je la kan. Bila hubby tanya nak berbuka apa? Cepat je jawab nak makan ayam masak lemak.. and the only place yang me bleh pk masa tu kat sini je ada..

ls

Hubby nak melayan tekak bini punya pasal pun iye kan je la.. dalam kol 6 lebih dh gi order, wat reservation siap2. Sementara tunggu waktu berbuka tuh jenjalan dulu area ECM. Sampai waktu berbuka kol 7.13 cuma air je yang sampai.. makanan plak x sampai setengah meja yang dapat. Sume orang dh start hangin..

Hubby pun dh bunyi2 x puas hati tapi me yang baran ni bleh plak sabar.. nape? Sebab nak makan ayam masak lemak punya pasal wakakakakak!! Hubby cakap kalo lagi 5 minit x sampai dia nak gi bayar pastu cari makan kt tempat lain hukhuk.. masa tuh rasa cam nak nangis je ekeekekkeekek.. Memang rezeki la sebab lepas abis je hubby cakap gitu makanan pun sampai..

Laksa shack ni pun satu hal.. kalo baru 1-2 hari berbuka puasa tu bleh la dimaafkan sebab kelam kabut lagi nak budget kan? Tapi ni dh hari ke-20 puasa patut dah pandai la budget bila nak sediakan makanan. De 2-3 meja gak yang g cashier trus bayar air pastu blah. Memang me punya rezki la nak dapat makan ayam masak lemak tu semalam.. kalo x kempunan la mak labu nih huhuhu... Harini plak rasa nak makan ayam masak merah! B.. jom g param nak x?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Bila balik kampung..

..mintak apa saja SEMUA my mama masakkan muahahahahah!!! Kan me nk minum air kelapa muda aritu?

kelapa muda limau

My abah siap petikkan kt pokok depan umah lagi.. fresh! Air kelapa muda + limau nipis.. minum sejuk2 masa buka puasa pergh, nikmat tiada tandingan!!!

jely_kelapa

Then hari2 my mom tanya, "Nak berbuka apa arini?" huhuhu.. order je, konfem mama masak! Antara yang me request haruslah all time favourite combination.. masak lemak kobis + sambal ikan keli... perghhh, kecur lagi air liur!!! Abah siap sanggup redah hujan lebat lagik nak mencari ikan keli untuk anak perempuan bertuahnya seorang ini.. sob..sob..terharu.. thanx a lot abah..

masak lemak kobis

+

ikan keli sambal

Then harini lepas sahur je, mama tanya nak makan pe? Request lagik! Harini nak makan masak lemak perut ngan rebung plak.. huhuhu.. mama ok kan aje melayan peel ibu mengandung sorang nih ekekekeke.. thanx a lot mama..

masak lemak perut

So far makanan2 yang me request mama masakkan semuanya berlemak bagai huhuhu.. kalo lama lagi cuti kt kampung nih mau berat me naik sampai 70kg kang.. ekekekek.. Owh, sangat bahagia bila dapat balik kampung & dimanja2 gini.. huhuhu.. erk, burrrrpppp.. ALHAMDULILLAH.. oopss!! ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Yummehh!!

I'm craving for this today.. hukhuk!!

kelapa_muda

Mau garu kepala encik suami nak melayan peel bini nan seorang nih hehehe.. "B..carikan la.. teringin sangat.." *sambil kelip2 mata wat muka kesian*

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

My latest addiction

 

TEH O AIS!! Heaven giler bila air nih sejuk2 mengalir kt tekak huhuhu.. tiap kali ke kedai makan harus lah air ni je jadik pilihan. Kadang tuh nk amik sampai 2-3 gelas terus huhuhu..

Sudahnya bila hubs xde kt umah, nk keluar umah pun x terdaya.. buat sendiri je la teh o satu jag pastu letak dalam peti ais. Tp kena kurang manis la..sendirik mau ingat la kan? Kang x memasal je dpt kencing manis masa pregnant huhuhu... mcm2 peel masa pregnant nih. Sah2 baby ikut perangai papa..ske teh o huhuhu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Mengidam..

Fasa mengidam x habis2 lagi.. perut memanjang je laparnya sampaikan akak2 kt sekolah pun sound "berseleranya may makan skrg ni..sedap tgk may makan" huhuhu.. malu je org tengok me kuat makan. Salah satu mende yg mende yg me ngidam sgt ialah..

page

..jambu air kt rumah jiran depan muahahaha! Dh 2-3 minggu me mintak hubs mintakkan kt jiran depan umah tu tp hubs cam besa la bab mintak2 kt org nih dia segan. So me pun teguk air liur je la everytime lalu depan umah jiran tu huhu..kalo dpt sebijik pun jadi la asalkan lepas ngidam ni. Sibbaik la mama & abah dtg umah tolong mintakkan kt jiran depan umah masa tgh sembang2..hehehe..org tua2 nih dia beratkan sket bab2 ngidam nih..takut kempunan nanti.

Yang keduanya ngidam nk makan bubur yang mama masak hehehe..sgt ngada2 oke! Alhamdulillah.. mama mmg xkan hampakan apa saja yg mak labu nih nk makan hekhek..sgt hepi oke bila dimanja2 gini.

page

Yang ketiganya me nk makan telur itik..memang murah rezeki betul. Tetiba je hari ni ada orang jual satu stack telur itik 30 biji cuma rm10 je.. rezeki baby memang murah. Alhamdulillah..

IMG0853A

Me sangat bertuah walopun asyik loya ngan lapar manjang tp pe je yang me rasa nk makan sume dapat.. biarpun suami jauh di tengah laut tp masih ada orang2 yg amik berat..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Lapar..

Adoyaii..x tahan la pregnant kali ni asyik lapar je semedang. Baru 8 weeks berat dh naik 3kg! Gilakkk!! Kt sekolah dlm kol 8 pagi dh breakfast then kol 10 makan lagi then kol 1 makan lagi skali balik umah cari makan lagi..wehh..bahaya nih! Bukan saje2 nk makan tp perut nih memang lapar gila siap berkreok lagi. Macam dh 2 hari x makan huhuhu.. Bila x dapat makan mula la air mata ni nk meleleh ..sedih macam la kebulue sgt. Bila la nk abis phase lapar manjang ni..badan pun makin dipam2..sekarang pun tgh pk nk makan pe? Baru je lepas abis minum cereal segelas..sigh..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Semalam di SR

Pic-0008

Hubs memang dh xde keje lain sepanjang balik nih..asyik ngikutkan peel bininya yg nak makan mcm2. Jumaat petang tetiba teringin nk makan kek plak..bukan satu yer..tp 4!!

Pic-0010

Pic-0011

Bukan la sekali makan je..tp tapau je banyak. Ini plak peel anak dara kenit nih..dh jadik habit masuk kete je terus tido, bila sampai je SR dia tido lagik. Bila gerak suh makan kek dia makan 2-3 suap pastu nk mengamuk sbb x puas tido. Adoyaii anak..penat nk melayan amuknye..

page

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Makan..makan..

Semalam patutnya ada gotong-royong cantikkan sekolah sbb PM nk dtg minggu depan.. Kol 8 lagik dh tercongok depan sekolah..bila dh bahagi2 task je dpt bau cat terus rasa lembik nk muntah huhuhu..so trus balik la sbb mmg dh x tahan sgt bau cat uwerkhhh!!! Sibbaik hubs baik hati sgt nk hantar..so masa balik tuh dh lapar huhuhu..sedangkan pagi tuh baru je breakfast muaahahhaha!! Ajak hubs g EC Mall, mulanya ingat nk beli BIG APPLE pastuh ternampak plak ni..

IMG0829A

Dh meleleh air liur hakhak!! Then hubs suh pilih satu je mana yg nak makan? Waaa...kijam!! Sbb semalam baru belasah sampai 4 slices kek kt SR huhuhu..kang kencing manis x memasal je..dgn gelojohnya harus la me nk kt sini kan..

page

Petangnya ajak hubs makan kt Kemaman Kopitiam plak..asyik melantak je keje. Kenyangnya x jugak huhuhu..

IMG0843A

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Burrppp..

Cinta hati gue memang x pernah mengecewakan ngeee...apa saja yg me mintak pasti ditunaikan hehehe.. Alhamdulillah..thanx darling hubs for making us (me+baby) & Aulia (dpt main kt playland) happy..xoxo!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Murah rezeki

Owh..me adalah orang yg sgt bertuah coz dikelilingi insan2 yg menyayangi diri ku ini..kan arituh me ngidam nk makan pelam telur instead of pelam biasa. Masa call mama&abah me tanya2 la depan rumah tu de lagi x pokok pelam tuh? Then mama cakap dh tebang..xpe la. Tetiba arini me dpt parcel kt sekolah..

IMG0822A

Apakah itewwww??

IMG0823A

Yeaaa!! Pelam telur + kedondong-from sp with love

Owh..me adalah orang yg sgt bertuah..murah rezeki baby. Setakat ni ngidam pe je dapat..TERIMA KASIH SGT2 kt mama&abah yg x jemu2 melayan kerenah anak bongsunya ini. Sampai dh beranak pinak pun mintak macam2 dr mak bapak lagi hehehe..

*arini rasa nk makan A&W plak..ngeh..ngeh..ngeh..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Mengidam..

Semalam me mengidam nk makan pelam telur muahaha!! Sgt la mengada2 nya..tp nk buat camne kan? Bukan saja2..bila nampak je pelam tu bergayut2 kt pokok alahaii..kecur air liur. Nak beli xde jual la pulak..yg adanya depan umah orang. Telan air liur je la jawabnya everytime lalu depan rumah org tu huhuhu..

Tekak ni loya je manjang..bak kata mommysarah-mcm ada anak gajah tersekat celah kerongkong hukhuk!! Seboleh2nya..nk ratah mende2 yg masam je bg ilang segala rasa tuh. Xselesa okeh..bila rasa loya baik muntah terus sampai lembik. Pepepun bersyukur la dpt merasa gak loya2 nih..de pompuan lain sampaikan xde peluang pun nk merasa loya2 kan? Cam Jiey komen, loya2 pun dapat pahala..

Hubs pun dh naik sebu dengar me sket2 nk pelam telur huhuhu..so malam td hubs dgn baik hatinya melayan la bininya yg tgh melalui fasa byk songeh. Berhenti kt gerai buah tepi jalan then cari pelam muda..me tau susah nk dpt pelam telur. Kalo depan rumah org byk la. So..dpt pelam muda pun jd la kan..sibbaik ada cinta hati ku ini susah payah mencari. Me pun menunggu la dgn penuh sabar dlm kete. Bila hubs balik bawak 2 plastik..

IMG0813A

Satu plastik bawak pelam muda cam kt atas tuh..satu plastik lg bawak 5 ulas pelam telur jeruk!!! Waaa…sgt bahagia!! Itulah namanya rezeki ibu megandung ngeeee.. Org kt gerai tuh x jual tp kebetulan dia buat jeruk untuk anak beranak dia makan. Hubs dgn tebal mukanya mintak la barang 2 ulas..tp org tu bg 5 ulas. Alhamdulillah…lepas gak la ngidam kan?

Malam nih hubs kena tido Kerteh sbb esok de keje. Harini beli la siap2 segala mende yg me request..antaranya..

IMG0816A

wat cicah pelam muda..pergh!!!

IMG0815A

hilangkan loya&mual (lepas ilangkan gas air ni)

IMG0817A

khas untuk ibu mengandung.. ;p

Second pregnancy ni rasa excited tuh x kurang mcm 1st dulu..cuma kali nih lebih relax sbb masing2 dh tau what to expect? Bertekak pun xde sgt sbb hubs dh paham peel me masa bawak budak..layankan je la. Mudah-mudahan selamat semuanya.. Amiiiinnnn..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS