RSS
Showing posts with label relationship. Show all posts
Showing posts with label relationship. Show all posts

36th years together

Alhamdulillah.. hari ni 19 Disember, genap 36 tahun ulangtahun perkahwinan mama & abah saya. HAPPY ANNIVERSARY MAMA & ABAH!! Semoga bahagia hingga akhir hayat, di murahkan rezeki dan di berikan kesihatan berpanjangan.

photo2

Dulu saya x paham cane mama boleh bertahan dengan abah. Masa muda2 dulu abah saya baran orangnya. Pantang ada benda yg x kena dengan kehendak dia mesti nak marah-marah. Abah MP-army, so jarang sangat ada kat rumah sbb banyak keje luar kawasan. Most of the time, mama ngan abah cuma weekend husband/wife. Dah dekat nak pencen baru lah derang dok sekali. Mama x pernah merungut walopun along saya masa tu nakal Tuhan aje yg tau.. saya plak asyik nak kan attention. Mama plak working mom. Gi keje naik turun bas tetiap hari, g keje Subuh hari balik dh Maghrib sbb tu saya salute sgt dgn mama saya. Malu saya nak mengadu kalo hubby outstation tinggal saya ngan anak2 setakat 2-3 hari maksimum pun seminggu. Banding dgn keadaan mama dulu, saya ni ada kete senang gi mana2. Apa sgt la susah saya kalo nak di bandingkan dgn mama yg sorang2 most of the time membesarkan saya & along dulu..

Dulu saya x faham cane mama boleh tahan bila abah marah2 bila ada mende yg x kena. Macam la semua mende nak salahkan mama.. abah susah sgt nak marah kami 2 beradik kalo de pepe yg x kena sbb abah xmo nanti dh la jarang2 dapat jumpa pastu nak marah2. Abah xmo risk bonding father-daughter/son yg dh ada tu. Most of the time abah will channel his anger to mama.. Mama will always be the bad side “Mama ni sikit2 nak marah.. sume mende x kena.” sedangkan abah yg marah tapi abah marah kt mama, mama lak hangin x pasal2 kena marah sbb anak pastu last2 mama marah direct hahahah..

IMAG0043

Bila dh besar.. pikir2 balik. Abah ringan tulang.. abah x pernah merungut kalo kena iron baju keje sendiri bila mama tertido awal sbb letih sgt and the best part is abah yang selalunya ironkan baju keje mama stok seminggu! Abah x pernah merungut kalo mama x masak sbb rush balik keje dh maghrib, instead abah yg tolong masakkan maggi lengkap dgn sayur, telur bagai.. it’s the thought that count. Abah x pernah lupa segala tarikh penting anniversary, birthday.. abah MESTI belikan present x kisah la murah ke mahal and abah will celebrate beli kek, belanja makan kt luar bagai. Abah romantik in terms of remembering and celebrating special dates, lucky for my SIL that my along get the traits from my abah ;)

Bila abah kena gi outstation mana2, abah x pernah lupa nak belikan apa2 untuk mama. Biarpun just beli candy bar kt stesen minyak dekat rumah tapi abah x kan balik tangan kosong. Paling penting yg saya nampak, abah appreciate mama in his own way. Abah x kan bangunkan mama kalo hari cuti mama bangun lambat sbb abah tau mama penat uruskan rumahtangga dgn anak2 sorang2 masa abah xde. Abah volunteer keluar beli makan kalo nampak mama x larat nak masak. Biarpun mama selalu sakit hati sebab abah marah2 x tentu pasal tapi abah jaga hati mama in so many other ways.

Bila dh kawen.. saya belajar dr apa yg saya nampak kt mama & abah saya. Mama sanggup bertahan berpuluh tahun dgn sifat baran dan pemarah abah but in return abah loves mama unconditionally. Dari perkahwinan my parents, I learn to accept my husband the way he is and I learn to love my hubby unconditionally ;p

HAPPY ANNIVERSARY MAMA & ABAH.. semoga berkekalan kasih sayang hingga ke syurga hendaknya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Si dia ini

Semalam & hari ini si dia ini outstation.. maka tinggal lah saya berperang sorang2 dengan anak-anak dia huhuhu.. Ini tidak adil!

223276_1659101887940_1548943722_31239768_881387_n

Saya sangat x suka kalo si dia ini tinggalkan saya sbb nak gi keje jauh2.. kalo la saya ni x keje haruslah saya mengekor je bontot dia ke mana saja dia pergi. Konfem menggeletis rimas dia sebab seminit pun xley berpisah dgn saya & anak2 muahaha!! Kalo gi offshore pun bley ikut konfem saya ikut hakhak! Nasib la kan..

Bila si dia ni xde saya rasa cam kelam kabut sgt hidup saya sebab kena uruskan semuanya sendiri, sedangkan selama ni memang semuanya pun saya buat sendiri. Xde bezanya masa dia ada dgn x ada. Still, bila si dia ni x ada dalam kehidupan seharian saya rasa cam missing pieces in a jigsaw puzzle kekdahnya.. x lengkap, x cantik. Dia lah pelengkap hidup saya :)

At least kalo dia ada saya bley buat keje rumah tanpa gangguan sekejap bila dia take turn jaga anak2. Masa tu dia rasa la apa yg saya rasa sepanjang masa dia xde.. uruskan 3 anak serentak sorang diri. Merasalah dia huru haranya hidup bila 3-3 menjerit nakkan perhatian hakhak! Baru 2 hari saya dh rindukan dia.. alahaii..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

"Yaya kakak la ma.."

IMG1089A

Sangat suwweett tengokkan Aulia tersenyum dapat meriba Hana kan? Alhamdulillah.. setakat hari ni Aulia sangat2 sayang kt adik dia. Standard la kan, bila orang datang melawat baby je mula la nk mengusik "Acik amik baby bawak balik ek?" pastu mula la muka Aulia mendung pastu trus hujan lebat beserta petir sabung-menyabung huhuhu.. meraung terus kau! So far x pernahlah dia nk pukul adik dia ke, cepuk ke, cumanya tangan dia x reti nk membelai & pegang lembut2. Xley kontrol lagi.. jadinya bila dia belai pipi Hana or pegang tangan Hana nampak kasar sket la.

Aulia is an early riser.. seawal kol 6.30 pagi dia dh bangun kadang tuh. Sepanjang dok kt kampung ni, Aulia memang tido ngan tokmama&babah sebabnya dia tido lasak.. kang kalo tido skali dengan me maunya kaki dia naik atas muka Hana kang. Bila dia bangun je berdentum la pintu bilik me dia bukak luas2 pastu jerit "Haii baby Hana.. kakak Yaya ni!" adeh, me yg terpisat2 baru bangun tido hangin je. Dah la malamnya x cukup tido sebab Hana dh pandai berjaga ajak orang layan dia tgh2 malam. Malam tadi je kol 4 pagi baru me ley tido oke! Adoii la.. tapi dh namapun ada anak kecik kan? Redha je la.. dengan harapan bila x cukup tido nih makin senang la badan nk kurus wakakakakak!!

IMG1091A

Memula dapat Hana memang tersangat la susah nk menjaga emosi anak dara nih.. merajuk x kira masa, xtau sebab musabab. Alhamdulillah 2-3 hari ni cam dh ok sket, x tau lah kot sebab papanya xde.. Aulia nih kalo papa ada mmg peel dia 360 degree berubah. Over manja.. dh namapun anak papa kan? Aulia x jeles kan adik dia.. Aulia cuma nakkan extra attention dr sume orang.. sangat la susah nk bagi perhatian kt 2 org anak memula tapi skrg dh makin oke la kot.. mama pun dh get used to having 2 kids ;p

Sekarang nih Aulia dh faham kot dia tu KAKAK.. she's being overprotective to Hana. Even kalo tokmama ckp "Amboii anak dara ni.. siang tido je, malam baru nk celik" nanti Aulia dh marah2, "Tokmama jangan la marah dia.. itu kawan yaya la" owh, Hana sgt bertuah dapat kakak yg very loving gitu..

Masa nk tukar diapers atau nk siapkan Hana lepas mandi adalah sgt susah. Kenapa? Sebab masa tu la Aulia sibuk nk MENOLONG.. sibuk nk meriba adiknya. Pening kepala bila kalut2 dengan Aulia camtu.. tapi Aulia dh boleh di harap kalo suruh amik minyak adik ke, pampers adik ke, napkin ke. Kadang2 tuh baru nk cuci bontot adik lepas berak dia dh ready baby wipes, tisu ngan pampers atas katil, baju kotor adik dia letakkan dlm bakul laundry. Nampak sgt Aulia dh matang bila ada adik ni cumanya bila dia buat kalut amik itu ini yg me rimas sgt hehehe..

IMG1090A

Selalunya lepas siapkan Hana, me bg Aulia riba adik dia.. hepi sgt dia bila dpt pegang Hana. Sekejap je pun, bagi dia puas hati. Bila dia dh x larat nk riba mula la dia cari idea "Baby nk susu mama dh kot.." xpun "Baby nak tido dh kot.." Pagi ni masa me bangun tido nampak Hana x tido kt bantal dia, rupanya si Aulia dh menerai nk dukung sendiri adik dia. Xlarat nk angkat sudahnya diseretnya Hana.. sibbaik kt atas katil.. haisy..

Masa preggy dulu risau sgt camane la penerimaan Aulia bila dh de adik depan mata dia nanti. Bila nampak sekarang Aulia dh pandai jadi kakak, Alhamdulillah.. memula memang sakit kepala tp by time bila dia dh ley adapt.. insyaAllah xde masalah. Suka sgt bila Hana nangis, Aulia lari2 g kt adik dia pastu tepuk2 sambil cakap "Xpe.. yaya ada, jangan la nangis.." pandai anak mama "Yaya kakak la ma.."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 Julai..

Tarikh 01/07 setiap tahun salah satu tarikh penting dalam life kami suami isteri.. hari kami declare berkapel ngeeee!! Pada tarikh ni 7 tahun lepas kami mula merancang life kami sama2.. bukanlah dh kapel tu trus bincang nk anak berapa tp kami mulakan perancangan hidup dengan "nanti kita.." instead of "nanti saya.."

Alhamdulillah.. walaupun banyak rintangan yg datang kami masih bertahan sampai ke hari ini. Dh berkahwin, de anak & nak tambah sorang lagi dh pun..insyaAllah. Walau camane pun perangai me @ hubs yang kami sama2 discover lepas kahwin, xkira la buruk/baikpun.. kami terima seadanya. Dari saat tok kadi bertanya "Betul awak dengan rela hati nak kahwin dengan dia ni?", me dh berjanji saat hubs lafazkan akad.. apapun, me akan terima hubs seadanya.. HAPPY DECLARE COUPLE DAY ;P

PC310078

YOU'RE STILL THE ONE - SHANIA TWAIN

When I first saw you, I saw love. And the first time you touched me, I felt love. And after all this time, you're still the one I love..

Looks like we made it
Look how far we've come my baby
We might've took the long way
We knew we'd get there someday
They said, "I'll bet they'll never make it"
But just look at us holding on
We're still together still going strong

You're still the one I run to
The one that I belong to
You're still the one I want for life

You're still the one that I love
The only one I dream of
You're still the one I kiss good night
Ain't nothing better
We beat the odds together
I'm glad we didn't listen
Look at what we would be missing
They said, "I'll bet they'll never make it"
But just look at us holding on
We're still together still going strong

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS