RSS

Murah rezeki

Owh..me adalah orang yg sgt bertuah coz dikelilingi insan2 yg menyayangi diri ku ini..kan arituh me ngidam nk makan pelam telur instead of pelam biasa. Masa call mama&abah me tanya2 la depan rumah tu de lagi x pokok pelam tuh? Then mama cakap dh tebang..xpe la. Tetiba arini me dpt parcel kt sekolah..

IMG0822A

Apakah itewwww??

IMG0823A

Yeaaa!! Pelam telur + kedondong-from sp with love

Owh..me adalah orang yg sgt bertuah..murah rezeki baby. Setakat ni ngidam pe je dapat..TERIMA KASIH SGT2 kt mama&abah yg x jemu2 melayan kerenah anak bongsunya ini. Sampai dh beranak pinak pun mintak macam2 dr mak bapak lagi hehehe..

*arini rasa nk makan A&W plak..ngeh..ngeh..ngeh..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Nak makan pe?

Bila dh pregnant ni taunya lapar je..walopun loya2 bagai tp perut x leh biar kosong kan? Hubs lak tetiap hari tanya “sayang nk makan pe?” muahahaa!! Sgt heaven!! Kalo me cakap “asyik lapar je manjang..sket2 makan” then hubby jawab “xpe..tu baby yg lapar,makanla..” sgt bahagia oke! Kalo x sebelum nih kalo makan banyak je hubs jeling pastu senyum2..nk kata haku gemok la tuh!! Jangan cari pasal yang..

Isnin malam tuh hubs sembang2 dengan jiran depan umah then dia cite de ikan bakar sedap kt Tanjung Lumpur. Tempat tu mmg famous dgn ikan bakar pun cumanya banyak sgt kedai x tau mana sedap..bila hubs tanya nk makan ikan bakar x, angguk laju je hehehe!!! So inilah Ikan Bakar Petai ngan sup ayam yg kami order..combination yg sgt x kena. Sebenarnya sup tu utk si kenit yg sgt la wat perangai..

IMG0819A

Ikan Bakar Petai

IMG0818A

Sup Ayam 4 Aulia

Sekarang nih order air kena sampai 3..sbb Aulia tiap kali g kedai makan akan jerit kuat2 masa org amik order “yaya nak teh aish!”. Sebelum2 ni mmg fav mama tp skrg air yg bersusu je wat rasa nk muntah..so utk mengelakkan dia wat drama swasta kt kedai orderkan je la. Lagipun kalo anak mintak makan minum xkan nk halang..

IMG0820A

Milo 0 utk papa, teh O ais utk mama & teh ais utk yaya..

Thanx papa sebab layankan apa saja yg mama nk makan..2 minggu ni je kan? Lepas nih papa kena balik laut..muuuaaaah!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

I wish..


...I can have this.. I know I can!!! It's just a matter of time. I have to start saving from NOW to make sure my wish will come true. I can buy it rite now but with all the commitments that we (hubs+me) have rite now..it seems that the money is much2 worth to spend on other important things. InsyaAllah ada rezeki..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Lentok

Hakhak!! Khusyuk bebenor Aulia ‘bertafakur’..

sampaikan tangkap lentok ;p

IMG0812A

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Mengidam..

Semalam me mengidam nk makan pelam telur muahaha!! Sgt la mengada2 nya..tp nk buat camne kan? Bukan saja2..bila nampak je pelam tu bergayut2 kt pokok alahaii..kecur air liur. Nak beli xde jual la pulak..yg adanya depan umah orang. Telan air liur je la jawabnya everytime lalu depan rumah org tu huhuhu..

Tekak ni loya je manjang..bak kata mommysarah-mcm ada anak gajah tersekat celah kerongkong hukhuk!! Seboleh2nya..nk ratah mende2 yg masam je bg ilang segala rasa tuh. Xselesa okeh..bila rasa loya baik muntah terus sampai lembik. Pepepun bersyukur la dpt merasa gak loya2 nih..de pompuan lain sampaikan xde peluang pun nk merasa loya2 kan? Cam Jiey komen, loya2 pun dapat pahala..

Hubs pun dh naik sebu dengar me sket2 nk pelam telur huhuhu..so malam td hubs dgn baik hatinya melayan la bininya yg tgh melalui fasa byk songeh. Berhenti kt gerai buah tepi jalan then cari pelam muda..me tau susah nk dpt pelam telur. Kalo depan rumah org byk la. So..dpt pelam muda pun jd la kan..sibbaik ada cinta hati ku ini susah payah mencari. Me pun menunggu la dgn penuh sabar dlm kete. Bila hubs balik bawak 2 plastik..

IMG0813A

Satu plastik bawak pelam muda cam kt atas tuh..satu plastik lg bawak 5 ulas pelam telur jeruk!!! Waaa…sgt bahagia!! Itulah namanya rezeki ibu megandung ngeeee.. Org kt gerai tuh x jual tp kebetulan dia buat jeruk untuk anak beranak dia makan. Hubs dgn tebal mukanya mintak la barang 2 ulas..tp org tu bg 5 ulas. Alhamdulillah…lepas gak la ngidam kan?

Malam nih hubs kena tido Kerteh sbb esok de keje. Harini beli la siap2 segala mende yg me request..antaranya..

IMG0816A

wat cicah pelam muda..pergh!!!

IMG0815A

hilangkan loya&mual (lepas ilangkan gas air ni)

IMG0817A

khas untuk ibu mengandung.. ;p

Second pregnancy ni rasa excited tuh x kurang mcm 1st dulu..cuma kali nih lebih relax sbb masing2 dh tau what to expect? Bertekak pun xde sgt sbb hubs dh paham peel me masa bawak budak..layankan je la. Mudah-mudahan selamat semuanya.. Amiiiinnnn..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS