RSS

Before I was a mom..

img02

img03

img04

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Balik kampung

Harini kakak Yaya ikut tokmama&babah balik kampung.. adik mesti tercari2 kakak bila balik umah nanti. Mesti adik heran nape seminggu ada ramai2 orang kt umah tapi hari ni tinggal mama ngan papa je.. jangan la adik cranky. Jenuh mama nak melayan.. selalu kalo kakak Yaya ada bleh gak mama suruh2 “Yaya..tengok adik. Main dengan adik jap..” konfem adik nak terkapok je berdukung macam koala bear huhuhu.. Baby Hana mesti rindu kt kakak Yaya. Mama dh ready baju busuk kakak Yaya nanti kalo adik merengek mama bg cium baju busuk tu je ;p

PIC069“Adik rindu kakak.. balik cepat tau..”

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 bulan

hana

Hari ni baby Hana genap 6 bulan. Alhamdulillah, baby Hana masih menikmati susu mama & dah start introduce to solid. Cam biasa la baru2 ni bila suap je dia luah pastu buat muka pelik  tapi bila nampak orang lain makan mulut dia ternganga2 pastu cupcap2 kecur air liur. Sedap sgt ke makanan orang lain adik? Mama suka panggil baby Hana ADIK.. mungkinkah hanya akan ada kakak & adik? Hmmmppphh.. mungkin ;p

Next monday, kakak Yaya nak ikut tokmama & babah balik kampung sampai cuti skolah bulan 6 ni. Mesti baby Hana tercari2 suara high pitch kakak Yaya & orang yg selalu ngaco dia masa nk tido. Adik mesti rindu sgt kt kakak kan? Mama pun mesti rindu nak terpekik terlolong kt kakak Yaya masa dia xde tapi nanti mama relax la sket. Bulan 5 ni mama selalu sgt kena balik lambat sebab dah start sukan sekolah. Tetiap petang ada training + kelas tambahan. Konfem tetiap hari kakak Yaya merajuk & buat perangai sebab mama balik lambat. Kesian je nanti mama asyik marah2 kat kakak sebab mama dah tension + x larat + nak melayan peel kakak. Nanti kita balik amik kakak ye..

Malam tadi baby Hana terjaga kol 3 pagi pastu tercanguk then pusing2 atas katil. Adik tau ye hari ni adik dh setengah tahun? Adik makin cerdik. Dah pandai meraung macam kena bantai kalo kena tinggal sorang2. Dah pandai demand nk dukung pastu kena bawak jalan2, xmo dukung statik je huhuhu.. Mama doakan anak mama ni sentiasa sihat, makin cerdik & dapat nikmati susu mama selama mugkin. Mama sayang anak2 mama..mmmuuuaaaahhhh!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Gorgeous Blogger Award

Thanx a lot Apash.. sape2 yg blom dapat award ni, sila2 la amik.

gorgeousBloggerAward

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Wahalun

One of my dyslexia pupils call this clip ‘wahalun’.. she loves it a lot & can sing-a-long everytime. “Cikgu..nak tengok wahalun!” and she’ll keep on repeating “Ya Allahu Ya Rabbi, Ya Fattahu Ya A’lim, Ya Rahmanhu Ya Rahim..” Saya xley tengok.. konfem saya nangis huhuhu.. This girl – Saidatul Aishah will keep on singing & say “Cikgu..Wahalun!!” Bertuahkan saya setiap hari didoakan oleh salah seorang ahli syurga nan seorang ini?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS