RSS

Konfem!

We.. as for me & cinta hati will be having our own..

Powerpuff-Girls

POWERPUFF GIRLS!!

Muahahahaha!! Alhamdulillah.. can you imagine me & hubby raising up 3 daughters? Wallaweii.. sekarang pun dh menjerit pecah rumah, cukup 3 nanti x tau la. Mesti meriah giler rumah, yang ni menjerit, yg tu melalak hakhak!! Soon the girls punya bedroom will be lebih kurang camni..

baby-girls-room-details-3

Cute huh?!

Syukur Ya Allah atas nikmat rezeki yang Engkau kurniakan.. *happy*

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Salam Maal Hijrah

DOA AKHIR TAHUN HIJRAH
Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata:

"Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun"

   doa-akhir-tahun

DOA AWAL TAHUN
Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :

"Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".

doa-awal-tahun

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 beradik

Papa request nk tengok gambar latest anak2 dia.. baru x sampai seminggu x jumpa dh rindu ye yang? Cane la kalo kena keje 3-4 bulan skali baru jumpa anak.. Ini lah gambar latest anak2 dara awak.. Rasanya adik dh nak sama besar dengan kakak.. huhuhu..

IMAG0010

IMAG0012

IMAG0017

IMAG0018

IMAG0020

IMAG0022

IMAG0023

IMAG0026

IMAG0027

Tengok muka adik Hana, dh bersegi.. xnampak leher dh muahahaha.. Kakak Yaya gak yg kurus kering sbb cerewet sgt memilih makan. Adik belasah je.. pantang nampak orang makan konfem dia mintak. Dari celik mata sampai la nak tido malam mengunyah je keje dia huhuhu..

Tok mama dh x bagi panggil Hana adik.. suruh panggil Kak Chik sbb nanti x lama lagi dh nak ada adik lagi. Yaya plak panggil Kak Chaq huhuhu.. Kesian 2 beradik ni, kecik lagi dh nak jadi kakak.. xsempat nak manja lama. Xpe.. lepas ni kita bagi derang manja lama sket kan papa *wink*

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

SOME OF THE FACTS THAT YOUR DOCTOR WON'T TELL YOU

COPY PASTE from Malaysian Moms Love Breastfeeding :

I want to write this entry for a long time, but I don’t know how to start.. I want to tell the mothers-to-be out there that labor can be traumatized, and it’s horrifying to learn that your child drowned and will have complications eg Cerebral Palsy etc huhu.. Cerebral Palsy can be caused by many factors- infection to baby during pregnancy, and the list goes on.. I want to write about cerebral palsy caused by traumatic child birth and sadly to say- due to the doctor’s or midwife’s negligence..

I have a cousin who delivered her son 6 years ago in a small hospital in Terengganu and due to the midwife’s negligence, they let her push for 2 hours even though based on VE (vaginal examination), there was no way the baby can be delivered through normal delivery.. they have to refer her to bigger hospital, and waited for the ambulance and then the journey to the hospital took about 45 minutes.. and the boy had cerebral palsy.. I know it’s fated , he’s a special boy and everyone loves him.. he is a special gift from Allah.. after I had my baby that I learnt that her baby was malposition but they still asked her to push..

What I want to share with you are the rules for smooth delivery(insyaAllah).. hopefully this will benefit everyone..

1) Which hospital to deliver?? Please.. please choose a big hospital eg hospital yg bole buat forcep/vacuum/ Caesar ( if indicated) and yg ade specialist at least (in case develop complications).. DON’T CHOOSE SMALL HOSPITAL OR CLINIC- eg klinik bersalin yg pakai umah kedai yg takde OT etc.. if u choose a small hospital yg bole conduct normal delivery only- ape2 jd diorng akan refer to big hospital.. IT WILL DELAY EVERYTHING huhu.. esp high risk mothers- first time mothers, mothers with 5th baby n above, mothers aged more than 35 yrs old & mothers with any problems during pregnancy..

2) For mothers who are not taking epidural- if you push for more than 1 hr & there’s poor progression- I can smell complications!! PLEASE PUSH FOR 1 HOUR ONLY..if after 1 hour, there’s still no signs that the baby is coming out, you might need assistance with delivery, eg vacuum or forceps or caesarean!!.. with every contraction, baby’s oxygen supply (esp to brain) will be reduced.. however, baby has reservoir of oxygen that they can stand the less-oxygen period for 1 hour(I don’t know how to explain).. but some babies cannot stand the phase.. it all will show on CTG(machine that monitors baby heartbeat and mother’s contraction).. so please please if you already push for more than 1 hour, and baby’s station still high, there’s something wrong with your doctor if she still wants to try normal delivery.

3) For mothers who take epidural- once the os is open fully(10 cm) and if the CTG normal, they allow mother to rest.. eg if os full at 10 am, they off the epidural and asked you to start pushing at 11am.. by that time, no more effects of epidural and patient will feel the pain &start pushing.. so the 1 hour timeframe will start from 11am..

4) When the doctor needs to do intervention, PLEASE DON’T BE DIFFICULT AND PLEASE DON’T REFUSE. Jangan dengar ckp org2 yg kata ‘ APA2PUN JADI, JGN SETUJU UTK OPERATION’.. well i agree that if you can deliver your baby normally, why opt for intervention and operation.. but if it’s indicated and you are compromising your baby’s life, would you still refuse intervention?? you are afraid of the small caesarean scar and post operative pain but you don’t mind having a sick child? kesian la kat anak , please… I remember when I was in O&G, my professor when facing the difficult mother who refuse operation, he will ask her bluntly ‘ do you want your child to go to special school? ‘ and the mother will agree straight away..

I’m just writing this to share the knowledge with my friends out there.. these are the rules that I can think of.. if you want to add anything, please do so ..my heart goes to my relatives and friends with CP children.. you are so strong and brave.. Allah is Great, that’s the reason He send you special children...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Ulangtahun

Saya di kejutkan pagi ini dengan call dari suami.. “Selamat ulangtahun sayang..” suami menyanyi lagu Imran Ajmain dengan nada yg berterabur. Owh suami sesungguhnya kamu sentiasa tau cara nak buatkan saya gelak mengilai walopun di subuh hari! Saya cintakan kamu hingga akhir hayat..

untitled

Suami saya bukan lah makhluk romantik yg ingat segala tarikh special bagi saya tapi mungkin di sebabkan telinga dia dh naik sebu dengar saya bertanya, “Sayang nak hadiahkan apa untuk ny?” lalu dia terpaksa ingat tarikh hari ini 1st December-hari kami di satukan dgn sah, bersaksikan kedua belah org tua, berjanji susah senang bersama selagi hayat dikandung badan.. insyaAllah.

Apa hadiah yg saya dapat? Aci x kalo kata ‘hadiahnya’ yg tengah saya bawak dalam perut dh 6 bulan++ ni? Not bad huh? Bakal ada 3 anak dlm 5 tahun kawen, boleh tahan produktif ekekekekeke.. Being married for 5 years, saya sudah lali dengan hakikat suami saya adalah hopeless romantic tahap tujuh petala langit muaahahaaah!! Usahlah diharap tiba2 ada orang hantar coklat/bunga bagai ala2 seprais, usahlah dinanti tadaaaaa… suami suakan kotak hadiah berbalut beriben bagai huhuhu.. sesungguhnya itu bukanlah suami yg saya kenal. Kalo tiba2 dia buat camtu, mungkin itu tandanya dia ada buat salah besar dengan saya & masa itu saya perlu risau ;p

Sambutan? Kalo tahun lepas masa anniversary saya masih dalam pantang, suami pula di laut. Xde bezanya tahun ini.. petang ini suami akan ke laut, sbb itu saya nun di utara suami pula ntah di mana huhuhu.. sadis! Suami cari rezeki untuk saya & anak2. Alhamdulillah, Allah kurniakan saya suami yg tahu tanggungjawab. *ayat sedapkan hati ;p * Bohonglah kalo saya x mengharapkan apa2 dari suami.. saya sentiasa mau apa2 dari suami. Saya mau selamanya saya tetap orang yg paling dimanjakan suami ;p

kawen

Suami, siapapun kamu, apapun kamu.. saat kamu lafazkan akad yg menyatukan kita 5 tahun lalu, saya sedia menerima kamu seadanya. Kamu seorang suami saya.. HAPPY 5th ANNIVERSARY SAYANG.. cinta kamu hingga akhir hayat... insyaAllah..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS