RSS

Training anak dua

Sampai di KL lebih kurang kol 2.30 petang. Lepas setel check-in, solat sume bawak Aulia gi makan & jalan2 kt KLCC. Dah lama giler x bawak baby dalam stroller rasa cam kekok la plak huhuhu.. Sangat penat oke nk handle anak yg baru 2 orang nih, dengan Aulia yang terkinja2 pastu berlari ke sana ke mari.. dengan nk sorong adiknya dalam stroller bagak uwaaaa!! Nasib baik papa ada sama. Cam pelik je sbb dulu handle dia sorang je skrg ni kena bahagi la. Aulia papa jaga, Hana lak of course la dengan mama sbb milky bar kan?

Malamnya plak tido x hingat dunia sebab sepetang melayan kerenah Aulia. Adoii la.. dengan Hana yg every 2 hours merengek nk susu rasa cam mimpi je bila dengar dia nangis huhuhu.. Sebesar2 katil kt hotel pun ley x muat. Bukannya xde baby cot tapi dedua beradik nak tido sekali. Xde peluang mama ngan papa nk smooching2 sampai ke pagi, potong tul! Bila angkat bagi tido kt cot dedua merengek nk naik balik atas katil. Sudahnya papa tido mengiring sebelah kiri, mama mengiring gak sebelah kanan uwaaaaa.. belum pepe dh conquer kawasan. Ini bukan cuti2 Malaysia.. ini training menjaga anak dua huhuhu..

Harini papa de meeting. Kalo dulu masa berdua dengan Aulia je bleh la nk bawak dia gi jalan2 KLCC xpun gi park. Tapi sekarang dengan terhegeh2 nak sorong adiknya dalam stroller lagi mau tetiba hilang lak Aulia kang. Biar la dulu.. take time nak biasakan diri de anak dua ni huhuhu.. Aulia sekarang aktif terlebih, asyik berlari je ke sana ke mari pastu bontot tuh de duri kot.. xreti la nk dok diam. Berjalan je keje dia! Kurus la mama sementara nak biasakan diri nak handle anak dua ni.. fuh.. kurus la cepat.. kurus la cepat.. amiiinnn ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

45 hari

Ehem.. ehem.. saya sudah habis pantang.. yiiiihaa!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Hampir Merdeka..

Hari ini hari ke-44 berpantang. Owh, sgt hepi oke! Tapi mama suruh jaga2 sket, jangan seronok meroyan x tentu pasal. Orang tua2 cakap hari 44 ni la tetiba nk jadi pasal bentan pastu kena start pantang balik huhuhu.. xmo dh, xrela. Kalo xde aral esok kami anak beranak akan bertolak untuk Cuti2 Malaysia ke sini..

td1

Sebenarnya lebih kepada meneman encik suami bekerja hukhuk!! Xpe la.. yang penting kami anak beranak x berjauhan. Indahnya bila membayangkan diri ini berada di sini..

td2

Walopun hakikatnya x seindah yang di bayangkan sebab me bakal x cukup tangan nk handle chaos yg bakal di bikin oleh ini2..

IMG1091A

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Cari ilmu

Me amik peluang masa dalam pantang ni nk khatamkan blog ni & a few mommy's blog yg otai BF. Ilmu BF me masih cetek biarpun dh beranak dua. Masa Aulia dulu 3 bulan je sempat BF kan dia pastu trus top up FM sbb orang keliling pressure Aulia nampak kurus cam x cukup susu huhuhu.. sangat sedey oke sbb x dapat bagi Aulia khasiat yg terbaik! Hakikatnya, Aulia memang kurus mcm papa dia tp badan hantap. Kalo skali dia debik orang memang sakit. So, untuk Hana harapnya dapat BF kan dia selama yg boleh. Memang la target sampai dia genap 2 tahun tapi x mo nanti pressure2kan diri sgt last2 nanti supply makin sikit sbb stress. 'Selama yang boleh' tu hopefully 2 tahun la pastu bila dh stop bley projek adik baru. Kena kuatkan semangat, paham apa itu demand & supply dalam BF-ing. Biar apapun dugaan mendatang harapnya me akan sentiasa kuat semangat.. Bertabahlah!!

IMG1116A 

Semoga baby Hana murah rezeki dapat khasiat susu ibu selama mungkin. Papa kena sentiasa bg full support x kira dugaan apa pun yg mendatang dalam BF-ing journey ni k. Kuat-kuat!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

TAG : Tentang Suami

TAG ni dr ApasH aka Mama Qaseh. Dh lama giler x buat TAG.

1. First time jumpa with your hubby bila and kat mana?
First time jumpa hubby masa 1st day pendaftaran kt UTP. Masa tu hubby bg resit MEDTECH. Masa tu siap bley berangan "Kalo la aku ley kawen ngan dia nih bestnya.." hakhak! Baru jejak kaki kt U dh menggeletik pikir nk kawen.

2. Love at first sight?
Owh.. sudah semestinya! Sekali nampak terus gila bayang..

3. Who is he when the first time you met him?
Abang senior MEDTECH 3rd year.. auww! Sangat sexy dengan rambut lurus paras bahu & selalu dikejar pak guard sbb langgar dress code kt U huhuhu..

4. How long it takes for him to ask you out for a date?
Forever! Sbb haku yg mengorat hubby yer. Sekian, harap maklum.

5. First place dating di?
Cafe lama kt tepi tasik Propana on his graduation day.

6. How he proposed?
Masa 2nd time date kt Coffee Bean KC. Tengah sembang2 sessi berkenalan sama sendiri tetiba dia cakap "Kita kawen nak x?" Giler kot dia nih, baru 2 kali jumpa dh ajak kawen!

7. Special date with your hubby?
Couple : 01/07/02
1st Date : 21/08/02
Engaged : 20/12/04
Wedding : 01/12/05

8. Changes that he asked you to do?
Bila dh jadi isteri dia yg sah, pakai baju & tudung tutup aurat cara yg betul. No more short sleeves or tudung silang.

9. What is about him that you love so much?
Him being a father to our children.. the way he love. Unconditionally. Family comes first.

10. What is about him that you wish he would change?
More communications.. he's the type yg kalo nk tau pepe kena tanya. Xde de nk sembang2 bagitau "Hari ni kan.. bla bla bla.."

11. You will lose your mind & crack your head when he?
Bila marah, DIAM. Sentap sorang2 sedangkan bini x ketahuan punca "Kenapa dia marah kt aku?" Puas dok memikir pastu bila tanya cuma geleng kepala atau jawab "X de pepe."

12. You will smile thru your eyes for the whole day when he?
Tetiba wat lawak, menyanyi penuh perasaan sambil pandang muka bini xpun tetiba pegang tangan pastu cakap "Ku mencintaimu lebih dari apapun.." trus sambung nyanyi lagu dgn lirik ke laut.

13. Complete below sentences :
"My love towards my hubby is as big as.. an infinity circle, it never ends."

Dah xmo TAG sesape dh la. Apash dh TAG ramai hehehe.. tapi kalo sape2 rasa nk buat silakan lah yer..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS