RSS

Alhamdulillah..

Dari keadaan ini..

PIC143

.. kepada ini..

PIC090

.. dan ini..

PIC089

Alhamdulillah.. kadang terlupa kesihatan juga salah satu NIKMAT REZEKI kurniaan Allah. Semoga sentiasa sihat & ceria kakak Yaya..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Multitasking

PIC076

Menulis rekod mengajar sambil pam susu, membuat stok untuk Hana.. Owh, rasa bagai seorang superwoman *perasan*

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Aulia @ KSH

KSH

Sedey :(

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Aulia admitted

Sekarang nih me bersiaran dr Kuantan Specialist. Aulia start demam Rabu lepas. Ingat demam besa2 je.. selalunya lepas 2-3 jam makan ubat dia dh ok, ley lompat2. Tapi kali ni lain plak, bukan setakat ubat makan, ubat masuk bontot, sponging bagai sume x jalan.. temperature dia plak dh sampai 40.3 degree!! Risaunya hati jangan cakap la.. ikutkan hati awal2 lagi nk bawak Aulia gi spital tapi hubby suh monitor dulu. Sebabnya badan dia kejap panas gila2 pastu kebah. Kesian la plak bila masuk spital kang dh sah2 kena drip. Jenuh la me ngan hubby dok memaksa dia minum air banyak, sudahnya muntah lagi banyak dari minum.. aduhaii anak, kalo la kamu tau perasaan mama yg berkecamuk risaukan kamu setiap detik tu..

Start dr Rabu malam tuh memang tido x pernah nyenyak sbb risaukan takut suhu badan dia tinggi sangat, takut tarik la plak. Kejap2 terkejut, terjaga then sponging dia nk bagi suhu turun. Sampaikan hari Khamis tu amik cuti sebab risau nk hantar dia kt nursery. Biar la time2 sakit gini mama ada di sisi. Letih jangan cakap la.. dengan nk monitor Aulia nya pastu dengan Hana yg nk ngempeng. Anak2 punya pasal apa saja mama sanggup korbankan.. biar pun badan nih rasa melayang je. Tapi Alhamdulillah.. biarpun x cukup tido, mama masih ada tenaga sampai sekarang.

Sedey je sbb hubby kena gi offshore hari ni. Jaga anak kt spital sorang2.. nasib baik la hospital swasta so layanan tu tiptop la. So hubby, please make sure if you ever want to change your job or whatsoever consider about the medical benefit 1st oke?! Consider about ME-your wife, yg kena jaga anak kt spital sorang2 dulu sblm buat keputusan apapun. Everytime nurse berbeza masuk amik temp Aulia sume tanya "Akak jaga sorang ke? Dua2 ni? Larat ke? X letih ke? Boleh ke jaga sorang2? Kuatnya akak.." huhuhu kalo bleh see thru derang bleh nampak betapa fragilenya me tika & saat ni. Dgn hubby xde di sisi, mak bapak/adik beradik xde kt sini, memang betul2 berdikari. Luluhnya hati bila tengok Aulia tersedu menangis bila Paed amik darah. Aulia betul2 lembik sampaikan dia x larat nk menangis, dia cuma nangis tersedu keluar air mata je. Boleh bayang x hati seorang ibu bila tengok anaknya camtu? Kalo boleh ditukar ganti, biarlah mama je yg ada kt tempat Aulia.. 10x kesakitan mama bleh tanggung dari tengokkan keadaan anak mama camni.. sob..sob..

Bila dh sorang2 camni, mama kena kuat utk anak2. Biarpun rasa nk nangis je bila tengok Aulia lembik semacam. Kang kalo mama nangis, Aulia nangis dengan Hana pun join skali nangis hakhak!! Masa Paed amik darah Aulia dia tanya "Mamanya bleh tengok ke? Mamanya x nangis ke?" huhuhu.. kang haku nangis kang korang nk pujuk ke? Paed cakap based on blood report de 2 possibilities samada Aulia de infection dalam otak atau infection dlm darah. Esok baru tau result lepas thorough check-up. Kepada mommies & kengkawan sume, tolong doakan Aulia yer.. :(

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Series of unfortunate event

Woke up at 3 a.m since Hana xley tido due to blocked nose. Bila nk nenen x ley nafas pastu dia start mengamuk sbb xley ngempeng, end up mama kena bangun sekali sapukan minyak then clear kan hidung dia. Baru nk tido balik dia ngamuk lagi.. berak la plak pagi2 buta neh adoii la. Lepas siap salin pampers Hana tersengih2 sampai muncung2 mulut ajak sembang.. owh, Hana bleh x kita sembang lepas mama balik keje tengahari nanti? Letak Hana dalam buai, dekat kol 4.30 pagi baru dia tertido balik itupun lepas 18 kali menguap!! Ini satu penderaan!! Hubs gerak kol 5.30, aduss.. rasa cam baru 5 minit lelapkan mata..

Sampai sekolah budget hari ni kelas ada gap sejam lepas PJ sebelum next class, bleh la cover tido jap. Sekali ada pemantau PK buat spot check datang mengejut!! GB pun terkedu tgk rombongan JPN datang. Banzaii.. korang xde hari lain ke nk datang? Tetiba nk wat seprais plak uhuk..uhuk.. Bila dh ada pemantau konfem la kena korek balik sume documentation kan? Nak tengok itu, nak tengok ini, komen itu, komen ini.. bla..bla..bla.. dekat kol 12 gak baru abis. Ingatkan dh setel, dah rombongan JPN nk wat meeting lak ngan cikgu2 PK. Warghhh.. ngantuk + kebulur nk mampos = hangin! Masa meeting lak owner nursery SMS kata Aulia demam, badan panas sgt. Nasib baik me sentiasa prepare ubat demam ngan batuk kat beg nursery Aulia. Hati x tenang je teringat anak2..

Lepas abis meeting kol 1.30, zass ke kantin. Pedih gila perut macam ada kapal korek dok kruk kruk kt dalam perut masa tuh. Tengok2 sume lauk dh abis uwaaaaaaa!! Rasa nk menitik air mata. Amik gak nasik yg dh tinggal kerak2 pastu suh makcik kantin goreng telur, makan ngan kuah sambal sob..sob.. Lepas makan budget nk balik pastu teringat petang ni ada gotong-royong keceriaan kelas & stesen. Lepas semayang zuhur sume stay back gak sampai kol 3.30. At least tunjuk muka kan? Kalo tahun lepas bley la nk excuse x larat sbb preggie. Kalo excuse kata ada anak kecik, org lain pun ada anak so alasan x valid.

Sampai umah gi amik anak2 dulu kt nursery. Ikutkan badan yg x berdaya ni nk je biarkan derang kt skool, balik umah nap jap kol 6 petang kang baru amik tapi x sampai hati.. sayu je hati kalo balik umah x dengar suara anak2, tambah2 Aulia demam. Konfem sunyi sepi pastu x senang duduk. Masa nk bawak balik Aulia ngan Hana masuk umah tetiba plak ujan lebat giler! Dengan Aulia yg terhegeh2 nk turun kete sendiri, pakai payung pun x guna. Sudahnya dek kerana nk melindung anak2 dr hujan, mamanya basah kuyup.

Hana kalo dh nampak mama balik keje memang x sudah2 dok senyum2 mintak nenen. Sejuk je hati. Tapi bila dh lama sgt dia senyum2 tapi mama x layan dok wat mende lain mula la dia plak mengamuk huhuhu.. Breast dh bengkak gila sbb lama sgt x pam. Dah menggigil badan tahan sakit. Hana dh start pitching suara dia pastu me lak terhegeh2 dok pasang pam nk tandem pumping. Masa kalut2 sebelah bg Hana nenen, sebelah lagi nk pam tetiba dengar bunyi pelik.. susu masuk tubing la plak.. damn!!! Dah kena gi jemur tube tu.

Masa g dapur tu nampak plak baju berlonggok dalam bilik belakang + baju kotor me + hubby + aulia + hana dh penuh bakul, x sempat2 lagi nk basuh & lipat. Adoii la.. serabut!!. Rasa krem je pale otak masa tuh. Lepas mandi, mayang Asar sume kutip baju2 kotor nk basuh. Aulia plak dr balik nursery tadi x abis2 merengek. Stended la budak demam kan, asyik nk bunyi je.. adoii lagi.. Rasa nk pengsan je sekarang ni tapi.. kalo pengsan kang sape nk tengok budak2 ni? Kena tunggu hubby balik la baru ley pengsan uhuk.. uhuk..

Penat oke!! Bukan badan je, mental + emosi sume penat.. Dah la makan betul2 alas perut je hari ni.. Series emo giler harini and the best part is hubby TERTINGGAL PHONE KT UMAH!! At least kalo dia bwk fon leh gak msg2 xpun call  nk mengadu mcm2. Sekarang baru kol 6.40, nk tunggu hubby balik kol 8 kang. Nak mengadu, nak ajak gi makan western (series kebulur!), nak pengsan (hubby ada ley tgk Hana & layan Aulia merengek), nak manja2.. NAK HUBBY!!! B..ny letih..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS