RSS

Hadiah apa?

birthday-present

Sangat susah nk mencari hadiah untuk lelaki ni kan? Khasnya untuk hubs tercinta la.. kalo ditanya apa yg dia nak? Mula la yg bukan2 jawapannya, kalo x pun dia cuma jawab apa2 pun boleh.. huhuhu..abis cerita. Me dh x tau nk bagi apa lagi untuk birthday hubs tahun ni.. itu belum lagi masuk hadiah anniversary. Adeh.. kalo hubs nk bg hadiah kt me sgt2 la senang..bg bunga sekuntum pun me dh ley meleleh cair sbb terharu yg amat but knowing my hubs dia x kan bg mende2 gitu uwaaaaaa!!!!

Dh 2-3 bulan me pk nk bg apa kt hubs? Nk bg baju2, cap, belt, pants? Dah berlambak sgt.. itu pun ada yg dia x pakai langsung. Kalo nk puas hati beli mende2 gitu biar beli dengan dia, biar dia pilih sendiri. Kalo x kena dengan taste dia alamatnya hilang dalam simpanan la.. pastu bila tanya "Mana baju yg ny beli dulu?" nanti jawapan dia "Ntah..kan ny yg simpan..ny letak mana?" huhu..wat sakit hati je, kita tanya dia tanya kita balik.

Kalo setakat nk beli sekali dengan hubs boleh je.. tp dh 2 tahun me x bg surprise birthday present utk hubs. Cian hubs.. masa 1st yr me x keje lagi then the next year plak me kt maktab. Income yillek.. jadinya bila dh keje & dh de gaji sendiri ni teringin la jugak nk belikan something utk hubs. Nk tengok sendiri depan mata bila dia excited dapat birthday present macam budak2 hehehe..t

Tapinya sampai hari ni me masih tercari2 hadiah apa yg hubs akan selalu guna & x akan misplaced. Apa yg penting untuk hubs sampai dia x kan hilangkan mende tu? Mestilah something yg related dengan KEJE kan? So me bercadang nk bagi hadiah yg hubs bleh bawak ke sana ke mari & mende tu berguna untuk keje dia.. Hopefully kali ni hadiah yg me bg x kan end up dalam mana2 kotak atau almari ngeeee!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sudah pulang..

.. dari membeli-belah berdua dengan anak dara kenit itu. Owh, sgt heaven oke!! Me keluar kol 10.30am then sampai rumah jam 2.30pm. Dalam masa 4 jam shopping hanya di Megamall sbb me x terdaya nk melayan peel anak dara yg ngada2 tetiba nk suh dukung bagai.. me telah menghabiskan rm400 lebih. Averagenya me telah mengopakkan rm100 dalam masa sejam duit gaji suami tercinta uhuk2...ampun ye sayang.. tu la..lenkali jgn bg bini g shopping sorang2 gini..

Apa yg me beli? X banyak pun.. sekadar ini..

IMG0964A

Ini..

IMG0962A

dan ini untuk encik suami tercinta...

IMG0966A

err.. dan satu lagi pembelian yg sudah semestinya x kan di approve oleh encik suami tp me telah membelinya atas dasar ingin memudahkan urusan jalan2 dengan aman damainya. Hasil pembelian itu.. anak dara me pun dapat tido dengan nyenyaknya tanpa sebarang gangguan hehehe.. owh, lagi satu.. apa yg me beli x sampai separuh pun harga present utk hubster tercinta ye..hekhek. Me masih pandai berjimat ye sayang... ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Apa nk buat harini?

Hubs keje.. so tinggal la me ngan Aulia 2 beranak je kt umah. Jangan harap la bleh tido ke, relax2 ke kalo mek ngot ni ada kan? Cadangnya harini nk keluar jalan2, shopping2 baju pregnant then yg paling utama nk cari hadiah besday untuk cinta hati me..next week birthday dia! Sgt sadis oke nk shopping bawak anak dara ni.. kang xde maknanya bershopping yg ada nya cuma grab&go hukhuk.. Ini baru anak sorang.. haih..

Aulia tgh tgk GBS maknanya ada setengah jam utk me siap2 keje2 umah bagai.. bila nampak dia dh boring kang baru bawak dia keluar berjalan. Kalo x kang de je nk wat perangai.. letih mama anak oii..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kejang

Pukul 4 pagi tadi tiba2 je me cramp/simpul biawak/tarik mengkarung or whatever it is you might call it. Sakit macam nk mati oke! Bukan sebelah kaki je tp both!!!! Ya Allah.. menangis tersedu2 me sorang2 sebab sakit sgt2. Dh la sorang2 je.. kalo hubs ada bleh jugak nk tepuk2 panggil suh bangun urut2kan kaki me.. Nak suh Aulia?? huhu.. mau dia mengamuk orang kaco dia tido lagi ada..

Masa tu cuma pk, "Ya Allah bg la aku pengsan ke, hape ke untuk hilangkan kesakitan ni..." memang sakit yg teramat. Sebelah kaki pun dh macam nk putus nyawa tahan sakit inikan pulak dedua belah kaki.. uwaaaaaa.. Me tersedu2 tahan sakit dekat 15 minit gak, seksanya jiwa.. masa tu la teringatkan hubster sgt2. Nak capai phone jauh sgt kt kepala katil. Dalam sakit yg amat tu me gagahkan diri gak mengesot badan bagi kaki mengadap dinding. Itu je la yg termampu.. then me tunjalkan kaki ke dinding tu. Punya la sakit nk gerakkan kaki tu.. sudahnya sampai sekarang me jalan seret kaki sbb urat2 tu masih rasa bersimpul lagi.. dh mcm OKU dh gayanya..

Pregnant kali ni memang banyak sgt dugaan.. aduhaii.. tp bersyukur la sbb dengan segala bagai dugaan yg dtg tu tanda DIA ingatkan me, sayang kt me.. Alhamdulillah.. moga dipermudahkan segalanya sepanjang pregnancy ni..

B.. balik cepat.. sakit.. Ny nk mengadu, nk mengada-ngada, nk manja2..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

K.O

I'm home.. but at this moment I'm down with flu + cough + fever = shivering-lembik-longlai-mcm nk mati. My health issues become more critical by day. I'm weak & I'm so damn tired.. how I wish my loved one would notice that I'm weaker by day sigh.. People sees me as an independent woman.. I'm capable of doing anything from the moment the sun rise until the sun set. I can do everything on my own.. This evening my other half will be on his way to KL for a conference so there goes my 2 days without him.. lucky that he will be with me for the BSP appointment this Friday. Owh, and thanx to darling daughter who become more mengada2-mengamuk x kira masa, degil-keras kepala-x mo dengar cakap...

Please come home soon ok.. and instead of thinking that "She'll be ok..she'll survive" please change that thought to "She needs me.." coz I'm getting weaker and I'm so damn tired of feeling alone going through this pregnancy let alone life..

p/s; mode : emo yg teramat

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS