RSS

5 bulan

age 

Happy 5 months si tembam mama.. Alhamdulillah, hingga ke hari ini Hana masih minum susu mama sepenuhnya. Mama xde target specific nak BF Hana untuk berapa lama sbb mama x nak in the end nanti mama saiko lebih bila x dapat tunaikan. Mama kenal sgt diri sendiri, takut kang tension nk capai target at last production drop sbb stress huhuhu.. Tapi mama selalu doa Hana dimurahkan rezeki untuk menikmati susu mama selama mana yang boleh. X kira la setahun setengah ke, 2 tahun ke, 2 tahun lebih ke.. yang penting mama x kan putus asa untuk usaha sedaya mungkin untuk tambahkan production susu. Demi untuk khasiat yang Hana akan nikmati dari susu mama. Lagipun susu mama free.. memang khas untuk si tembam mama ni.

hana

Happy 5 months Yasmeen Hana.. sayang mushy2 mama ni..muahh!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Nyaman

Seorang lelaki bukan muhrim berada di rumah tika ini. Owh, jangan salah sangka. Datangnya dia dengan izin encik suami membawa tugasan memasang ini..

samsung_aircon

Ahhhh akhirnya.. nyaman yang amat. Terima kasih encik suami untuk hadiah melahirkan zuriat kedua awak ini ngeeee.. Lepas ni isteri berjanji x kan dengki lagi setiap kali awak outstation. KEJI!! X perlu sakit jiwa lagi membayangkan suami sedap tido beralaskan tilam empuk di hotel mewah diiringi hembusan penghawa dingin yang sepoi2 bahasa. Sedangkan isteri di rumah nak terlondeh kain, xmenang tangan menguruskan anak2 dengan rambut disanggul tinggi mcm nenek kebayan dek kepanasan terlampau huhuhu.. Sekali lagi.. THANK YOU SUAMI.. sayang awak hingga hujung nyawa.. mmmuuuuaaaahhhh!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Misteri Aulia

SPOOKY

Misteri 1:

Cuti sekolah aritu masa kt SP, Aulia demam. Bila demam ni memang temperature dia shoot sampai 40C trus! Mula la dia merengek x tentu pasal then masa tido mengerang pastu kejap2 terjaga. Kalo kt kampung Aulia memang tido ngan tokmama & babah. Kol 4 pagi my mom bangun nak check badan dia then nampak dia tgh terkebil2 tapi x gerak2. Statik je baring. My mom risau trus tepuk2 dia lembut tanya kenapa. Then dia jawab "Yaya nampak hantu.. dia tengok yaya kt pintu bilik tu.."

Esoknya masa breakfast, me tanya lagi skali. "Yaya nampak apa malam tadi?" then dia repeat mende yang sama. Me saje deny jawab "Mana ada hantu.. yaya mengigau je. Tu la, malam tadi yaya nangis2 tido x baca doa.." Sebenarnya mamanya yang penakut huhuhu.. Then my abah cakap.. "Abah pun pernah nampak kt pintu tu masa abah demam dulu.. mende ni memang suka kaco kita bila kita tgh lemah." GULP!!

Misteri 2:

Masa ni kat umah Kuantan. Papanya outstation kat Miri. Tinggal Aulia, mama ngan Hana je tiga beranak. Me tengah iron baju keje dalam kol 9 malam. Aulia main lari2, gelak2 sorang2 pastu datang kt me. "Mama.. ni fren yaya nak kenal dengan mama." Me layankan je. "Mana? Ramai ke kawan2 yaya?" pastu Aulia tunjuk "Niii.. ada one,two, teyee ni. Kawan2 kenalkan, ni mama yaya.. cakap HAII!!" pastu dia pun sengih2 sambil lambai2. GULP!! "Haii kawan2. Yaya main leklok k. Cakap kt fren yaya JANGAN NOTI2, JANGAN KACO ORANG tau.." uhuk..uhuk.. B.. balik la cepat!!!

spooky

Misteri 3:

Kol 11 malam, nak gi amik hubby kat airport Kuantan. Dah siap2 nak keluar rumah then masa nak gi kat kete Aulia tanya "Mama, sape yang tunggu kita dalam kete tu?" GULP!!! kali ni teguk air liur 12 kali. Capoi betul la mulut ko yaya!! Choiii!! Uwaaaaaaaaa....

---------------------------------------------------------------

I'm praying hard & hoping all that Aulia had done & seen was only her imagination.. huhuhu.. Me masih bleh berani sampai ke hari ni sebab Hana relax je masa Aulia dok cakap pasal 'mende2' tu. Selalunya orang tua cakap kalo 'nampak', confirm baby Hana dah meraung2 x hengat dunia. Biarlah ini salah satu fasa Aulia ada 'imaginary friend' dari nampak mende2 yang x sepatutnya. No more cerita hantu, misteri or whatsoever for Aulia! Dah la papa selalu outstation.. Ya Allah, lindungilah anak2ku..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Addicted

rotiboy5-300x225

I'm addicted to this these days.. adoii la, baunya adalah sangat tempting. Sekali beli sampai 3 oke! Bleh abis sekelip mata je.. pastu Aulia nak sket pun x bagi muahahahah!! Sanggup ajak hubby gi ECM semata2 nak beli ni pastu trus balik umah. X shopping pun xde hal asalkan dapat beli roti ni hehehe.. Hubby pelik "Mengidam ke hape nih sampai teruk gini?" Owh, tidak sama sekali.. test kit yg baru dibuat pagi kelmarin adalah NEGATIVE!

rotiboy

Owh Rotiboy.. I blame U for making me an ibu roti huhuhu.. Melantak sampai 3 bijik pastu lagik mau tanya nape x kurus la? Hmmm..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Panas!!

earthot

Series panas berkuap gila dalam rumah sekarang ni. Selalu balik keje sekerat hari je xde la rasa sangat, kesian anak2 me dok nursery tetiap ari panas gini.. tapi bagus gak sebab derang dah terbiasa bley relax je tido sampai 3-4 jam. Sket pun xde efek nak ok ke ek ke.. Mamanya je la yang menggelupur macam cacing hukhuk!! Bukan setakat kipas siling full blast dh x rasa mende + stand fan kiri kanan pun rasa haba panas je lebih. Adoii la.. bila la nak sejuk sikit ni.. hubby dh beli aircond dari ari Khamis minggu lepas tapi still org tu x call2 lagi nak datang pasang.. taik betul la! Panas oke.. panas!! Nasib baik anak2 relax je kalo x harus me call subcon tu maki berdozen.. huhuhu.. Mek kenit 2 beradik tu berlenggeng je dari pagi bawak ke malam. Kakaknya pakai sependa, adiknya plak pampers semata2 huhu.. sexy anak2 haku!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS