RSS

Belajar

Orang tua2 cakap, bila baby ada kakak atau abang.. dia cepat cerdik sebab dia cepat belajar. Inilah buktinya..

pp

Kakak ajar, adik dengar tau.. GOOD!! Lepas ni mama outsource tugas ajar ABC adik Hana kat Kakak Yaya je ek.. Yaya dah kenal sume flashcard. Ilmu mesti di kongsi baru la kekal lama kan? Bagus anak2 mama.. Jangan setahun lagi dedua nak bercakap, xde sape nak dengar pastu riuh bertekak satu rumah huhuhu.. Ok, dah penat belajar mari kita golek2 sambil cam-whoring ;p

golek

Sayang anak2 mama.. muahhhh!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Booster

HELP!!! Production adalah sangat merudum sekarang.. adik Hana plak tengah growth spurt. Adoii la.. kalo besa2 kat taska adik minum 2oz x 5 botol je tapi start last week dia nak 2oz x 7 botol aiiyoooo.. Mama plak memang x leh nak wat stok langsung. Memang ngam2 pam hari ni untuk bekalan esok. Semalam sehari suntuk pam pun baru dapat 8oz. Hari ni plak kena balik kol 5 petang sebab ada kelas tambahan. Nasib baik la ada kawan satu sekolah tolong hantarkan lagi 4oz hasil perahan kt skolah. Mintak2 cukup la sampai mama balik nanti yer Hana. Mau tunggang terbalik mama balik petang nanti nak wat stok untuk Hana huhuhu.. another 14oz untuk esok. Adoii la haii.. xpe, mama percaya rezki untuk Hana sentiasa ada. Susu mama sentiasa ada macam air mata air, bukan macam tangki air yang akan habis.. kan Kak Fid? ;p

Masa break tunggu kelas tambahan tadi, me sempat singgah stokis HPA beli ni..

HPA

Kenapa beli ni? Sebab dekat bunting kedai tu ada tulis ni - "meningkatkan aliran susu".. orang yg tgh desperate nih plak dh tentu2 la main sambar je kan huhuhu... kalo ada iklan jilat batu bleh banyakkan susu pun konfem beli wakakkaka!! Dah macam2 me telan demi nak maintainkan production, antaranya..

fenugreek

Fenugreek capsules @ Halba

in-comix_dates_longan

In Comix Dates & Longan

Demi mu anak.. apa saja mama sanggup telan huhuhu...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Syurga

Inilah syurga saya, ketenangan yang x dapat di jual beli @ di tukar ganti dengan segala apa pun harta yang ada di dunia ni..

PIC076

PIC158

PIC138

Indah kan? ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kosong

Encik suami ke KL, outstation lagi.. mama, Aulia & Hana tiga beranak je dok umah. Tak tau la apa yang bezanya sedangkan suami bukan selalu 24-7 ada depan mata. Selalu pun dia gi keje kol 6 pagi balik kol 8 malam. Jumpa kejap sebelum ke lalaland lebih kurang kol 9.30 malam. Average tetiap hari 'jumpa' suami ada la dalam 2 jam huhuhu.. sadis. Nama je duduk serumah tapi xde quality time. Dah tu dalam seminggu paling lama ada la dalam 3-4 hari dia kat umah, selebihnya outstation. Merungut kah? Tidak sama sekali.. isteri tau suami cari rezeki halal untuk keluarga. Kang kalo suami ada depan mata setiap masa mula la nak bertekak je keje muahahaah!! Takde effect pun sebenarnya kalo suami tiada di sisi. Anak2, me uruskan semuanya. Setakat sakit demam, berkejar sendiri ke sana sini dah xde masalah. Dah lali.. still bila suami outstation rasa KOSONG. Xde orang nak bertekak sbb cabut charger phone sampaikan plug fridge tertutup, end up stok susu cair. Xde orang nak bertekak sbb bila me marah Aulia tapi suami gelak2, end up Aulia pun x heran mama marah. Xde orang bertolak2 suruh itu ini.. "Eh, apa plak b. Ny la buat..". Xde orang nak bela diri walopun dia yang salah "Salah b?B?" pastu gelak2 sbb memang dia salah. Sebab tu orang cakap suami-isteri saling melengkapi. Bila xde rasa kosong.. rasa rindu walopun bila bertemu mata asyik nak bertekak je kejenya.. sume mende x puas hati hakhak!

2-3 hari ni Aulia asyik nak berdukung je masa pagi2 gi skool. Sebelum ni bleh la plak dia jalan sendiri. Nak manja2 la plak.. X pasal mama kena buat 2 trip.. memula dukung adik pastu dukung kakak. Pagi2 buta kol 6.30 dah berpeluh. Xyah susah2 exercise.. 1st trip angkut dumbell cap Hana 5kg then 2nd trip dumbell cap Aulia 12kg. Nampak lengan ku ini.. ada muscle kan? Bila balik rumah sejam sekali dia akan tanya "Papa gi mana? Papa gi work ke? Papa x balik lagi ke?" penat oke nak menjawab. Memang xde can la nak rehat bila balik keje.. tapi sebab ada anak2 la life x rasa sunyi sangat. Sebab anak2 la me dapat continue day to day living without suami di sisi. RINDU kat suami.. tapi dek x menang tangan uruskan anak2 x dapek la nak feeling2 layan rindu muahahah!! Suami.. rindu pada awak. Sila balik cepat bersama 'apa2' buah tangan yang boleh dibeli. Pedulik la beli kt R&R masa on the way balik pun. Janji beli!

Ada sahabat baru dapat baby. Suami dok jauh nun di seberang laut china selatan. Suami isteri PJJ la gayanya. Sedih je dia bila kenangkan nasib sekarang berjauh dengan suami, duduk menumpang dengan abang sbb kakak ipar babysit anak. Rimas rasanya x boleh hidup sendiri. Tak tau camne nak lalui hidup sekarang. Sahabat, jangan terlalu di fikir.. go with the flow. You'll be suprise with life ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Mommies Blogger Awards

mommies

1) Bagi ucapan terima kasih pada saper yang bagi award ni dan postkan award ni dalam blog masing-masing :

Terima kasih banyak yer Puan Nikki untuk award ini & owh, sangat terharu kerana anda merasakan saya howt mama.. auww!

2) List kan tarikh lahir anak yg 1st dan seterusnya letak sekali nama anak yg ke 2,3,4....dan seterusnya (kalau ada lagi.. sila berbuat demikian) :

1st : 22 December 2006 - Yasmeen Aulia
2nd : 30 Oktober 2009 - Yasmeen Hana

3) Sesiapa yang pregnant boleh letak gambar pregnant yer :

26-10-06_1544

*saya x pregnant skrg, tapi nak letak gak gambar masa pregnant*

4) Sila serahkan award kat sape2 yang anda rasa hot mama :

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS