RSS

Percaturan

Tiga minggu skolah mula, saya cuma ada satu jam setiap hari untuk diri sendiri. Lepas hantar Yaya gi Kafa kol 2.30-3.30 itu je ME time yg ada. 1st week saya balik skolah setelkan pepe keje yg x habis. 2nd week dah rasa muak plak mengadap keje lepas separuh hari dh kt skolah. Nak balik rumah memang x la sbb kalo dh masuk rumah, rasa letih sgt then letak kepala memang terlena jawabnya. Saya xde arah berkelana dari satu masjid ke satu masjid, mulanya cuma nak solat Zuhur then saya habiskan masa menangis kalo saya rasa letih x terdaya sgt. Saya kena menangis untuk luahkan perasaan, saya dah muak bila mengadu hal kat orang jawapan yg saya dapat cuma “Sabar la..”  Kalo saya x sabar rasanya dah lama saya break down. 2-3 hari saya buat mende yg sama.. lepas solat duduk sorang2 menangis sambil mengadu nasib dalam hati huhuhu... Sampai la saya rasa x larat nak menangis dah so saya cari cara lain untuk habiskan masa.. mengaji.

Hari ni baru saya sedar, rupanya Allah ‘jauhkan’ saya dari cinta hati untuk bagi peluang saya dekat dgn Dia. Sebelum ni saya selalu rasa bersalah sbb bila anak dh ramai saya dah xde masa nak mengaji. Bizi dgn hal anak2 sampaikan Al-Quran kat rumah dah berhabuk. So sekarang rutin saya dah berubah skrg.. 2.30-3.30 iktikaf kat masjid. Cantik kan percaturan Allah?

Penat badan saya hanya Allah je la yg tau.. orang lain nampak saya kuat tapi sebenarnya hati saya memberontak. Pada Dia je la saya mengadu, saya menangis sepuas2nya lepas tu lega.. xde rasa sakit hati bila dengar “Kesian awak May.. sabar lah ye.” Setiap kali saya cuma berdoa di berikan kekuatan sebab saya sgt2 perlukan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 say what?: