RSS

Tudung cantik

Cantik je tengok trend bertudung sekarang kan? Saya pun sebenarnya teringin nak tudung berfesyen2 ni tapi dengan muka lebar cam pinggan ni bila pakai inner gitu dh sah2 la nampak penyek hahahahaha!!

472__900x600_maysaa-london_thumb 

Boleh je nak pakai tudung2 berfesyen gini tapinya kena cari yg betul2 sesuai dgn saya. Biar pakai tudung betul2 tutup dada. Itu syarat cinta hati masa baru kahwin dulu. Rasanya dia pun dh lupa pasal tu kot huhuhu.. Masa baru kahwin dulu saya pakai tudung bawal then silang je.. then satu hari lepas semayang maghrib, masa saya salam cinta hati cakap “Pakai la tudung betul2..tutup la dada xyah silang2. Lagi cantik apa..” saya x puas hati “Ala..mcm makcik2 la.” Masa tu kan baru kahwin so ala2 memberontak la sket. Pastu cinta hati bangun lipat sejadah then mcm merajuk cakap “X kesian ke kt saya nak tanggung dosa awak? Dosa saya lagi..” Alahaii.. saya kalah betul kalo cinta hati dh cakap camtu. Bab dosa pahala x leh kompromi.

So sampai sekarang kalo saya nak buat pepepun saya ingat yg tu.. termasuklah bab2 nak berpakaian bagai. Cinta hati jarang melarang saya sbb dia tau saya jenis yg makin dilarang makin dibuat huhuhu.. Saya pun susah nak pakai baju2 ketat atau jarang.. memang dull x stylo2 mcm orang lain. Maybe sbb badan gemuk so nak berfesyen pun x tau hahahahah.. kang pakai ketat2 dh jadi cam sarung nangka plak! Saya lagi selesa kalo keluar just pakai jeans ngan blouse then sarung tudung tutup dada. Lagi senang nak kepung anak2 yg tgh melasak masa keluar jalan2.

Selalunya lepas bersiap nk keluar kalo cinta hati tiba2 tegur, “Ketatnya?”,”Jarang la..”, “Tangan pendek?” konfem saya dh x selesa nak pakai apa yg saya pakai tu. Jarang sgt la dia nak tegur sbb rasanya selama ni apa yg saya pakai biasa2 je. Masih dalam piawaian dia kot.. So sekarang ni camni je la saya.. seadanya..

39__640x427 

Teringin nak pakai tudung fesyen tapi malas nak belajar cane nak lilit shawl bagai.. tunggulah sampai satu masa cinta hati cakap “Awak pakai la cam tu..” Macam orang lain, saya pun nak cantik & up to date tapi biar la saya nampak lebih cantik depan mata suami.. sedap mata dia memandang kan?

*image taken from google*

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 say what?:

farra8979 said...

me kadang2 pakai jugak tudung fesyen2 ni.. tp depend on kerajinan la... hihihi...