RSS

Bad mom

I'm tired of being one..sigh..this past few weeks tantrum Aulia makin menjadi2. Kadang2 tu x tau apa yg x kena? Mende yg dh kena pun masih jadi x kena..aduhaii..badan nih sakit sana sini, hati pun cepat je terbakar bila balik kerja letih2 tetiba dia meraung x ketahuan punca! Me memang sgt2 bertuah la dijodohkan dengan hubs yg sgt penyabar melayan kerenah anak daranya nan seorang tuh..bertentangan dgn panas baran me nih..mmg Allah jodohkan kami untuk saling melengkapi..Alhamdulillah..

Balik pada tantrum Aulia..bila dia mengamuk je me pun mula la darah naik kepala. Nak mengamuk jugak...me x leh nk explain cane lesunya badan ni, makan banyak2 pun tekak loya,tetiap malam badan ni rasa cam nak terlerai satu persatu sendi... Bila Aulia mengamuk xtentu pasal mula la mama pun naik hantu! Sentap je muka hubs bila marahkan anak dara dia nan seorang ni..anak dia jugak kan.. Sekarang ni everytime mama marah2 Aulia akan lari dapatkan papa..her savior..kalo papa dh naik laut Rabu ni cane? Cian anak papa ;(

Bila Aulia petah bercakap mintak itu & ini masa me tgh letih lesu, masa dia mengamuk kehendak dia x dituruti.. me terlupa dia cuma toddler yg berumur 2 tahun.. me terlupa yg semua tuh sebenarnya kurniaan Allah. Me nampak segala perangai dia tuh as memberontak,degil tp yg me x nampak dia sebenarnya tgh develop emotionally, physically.. berapa ramai ibu2 yg kurang bernasib baik kt luar sana berharap bleh tgk development anak2 derang mcm yg me alami skrg?

Ya Allah.. mohon diberikan ku kekuatan & ketabahan untuk terus mendidik & membesarkan anak2ku dengan penuh kesabaran..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 say what?: