RSS

Jiran baik..

Petang td dlm kol 6 lebih gitu tiba2 jiran depan rumah datang bg salam..me dgn terkocoh2 nya carik tudung. Sibbaik la mama ngan abah ada so derang la entertain dulu kt luar, derang xnk masuk sbb dh dekat maghrib..rupa2nya datang bawak 2 bungkus..

IMG0858A

mee & bihun sup

Jiran tu cakap, setakat ni yg paling sedap dia pernah makan kt Kuantan ni (tekak orang utara) sbb tu belikan kot2 ibu mengandung ni nak rasa..owh.. how thoughtful!! Segan lak rasa sbb ada gak orang ingat nk belikan walopun bukan sedara mara pun.. pastu jiran tu pesan lagi "kalo ada apa2 nk mintak tolong sepanjang syamsyir xde ni panggil la..sama2 merantau, pakat2 jaga la.." sangat terharu. Wujud lagi jiran macam ni yg amik berat hal jiran.. Sbb dia ingat nk belikan so me pun balas la bg telur itik yg me beli kt sekolah haritu..xkan la org dtg balik tgn kosong kan? Biarpun dia ikhlas x mintak balasan tp kita pun niat nk bg je.. To Fauzi & wife-Ina,terima kasih la banyak2 sbb amik berat ye..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 say what?:

jua said...

agreed with ur stt 'tekak org utara'.
aku rasa mmg tekak org utara ni high-taste kot...bg aku bihun sup paling sedap ada kat jitra, ABC paling halus mulus sah2 kat Jitra-Alor Setar.

mayra_solace said...

hehehe..tekak org utara nih mmg cerewet sket..even belacan pun balik beli kt kg sendiri hakhak!!