RSS

Kakak & adik

Berpantang kali ni lebih memenatkan dr pantang anak 1st dulu.. Bukan sebab Hana buat perangai. Alhamdulillah, sepanjang 11 hari ni Hana sgt mudah di jaga. Bangun tgh2 malam pun merengek sket2 nk susu je.. itupun kadang2 dh nangis kuat baru mamanya terjaga hakhak!! Dasar tido mati! Mentang2 la baby x banyak ragam..

IMG1075A

Yang penatnya pantang kali ni nk melayan peel kakak Aulia. Adeh, rajuknya makin menjadi2.. makin dipujuk makin keras plak hati. Mama ni memang dh nipis sesgt sabarnya.. kecik je haku nampak budak nih, ada yg kena karang tapi nasib baik la ada tokmama & babah. Tetiap hari kena urut dada tahan sabar, ingatkan diri maybe ini salah satu phase budak2 baru dapat adik.. memberontak x kira masa, xtau sebab musabab.

IMG1078A

Mohon Allah berikan me kekuatan, ketabahan & kesabaran yg tinggi untuk membesar dan mendidik anak2 me. Ini baru dua orang.. haih, sangat mencabar minda & emosi. Yang.. cane kita nak ada anak ramai nih? Baru 2 orang pun dh sesak nafas tahan sabar huhuhu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 say what?:

Marsha~ said...

aulia masih belum dpt biasakan diri.. yelah, selama ni semua tertumpu pada dia... ishh, takut jugak nanti mcm manale si qila nanti.. dahle bapak dia takde.. risau sgt ni.. huhu

m@y said...

Marsha,
nasib baik aulia x jeleskan adik dia..cuma overprotective sket.x bg sape2 pgg adik dia.cuma penat nk melayan peel dia je..tetiba sentap x ketahuan punca,kita yg letih ni mula la nk marah2 tp kesian la plak kt dia..dilema betul..

D'aNie said...

sabar le mama..tp nanti yaya n hana dah besar mesti terubat pasaan time2 nih..