RSS

Semalam yg mc

Selalu bangun sahur kol 4.30.. terbangun awal lak semalam dlm kol 4.15 so turun la prepare pepe yg patut. Nak jadi cerita, cinta hati pun turun awal mengadap laptop selalunya dia jaga anak2. Tetiba alarm fon bunyi.. alahaii.. kalo di biarkan mmg x senyap alarm tu. Kang kalo biar lama2 sah2 la mek Hana bangun pastu dia gerak Yaya pastu dia kacau Khayla.. x pasal je kang semua bangun sahur berjemaah huhuhu..

Nak cepat sampai ke atas punya pasal berlari la saya melangkau 2-3 anak tangga. Bajet hebat la kan? Sekali ntah camane nak sampai anak tangga atas sekali bleh plak tergeleceh pastu tersadung anak tangga terus kena betis kering. Adoiii la!!! Boleh bayang x betapa sakit nak mampusnya? Menitik air mata saya menahan sakit tau..

Dh shut off alarm terus turun mengadu kt cinta hati, cakap nak MC sbb lelama dh start sengal sampai ke bontot. Cinta hati dengan baik hatinya amik EL nak meneman. Alala.. baiknya suami saya. Rupanya ada agenda tersembunyi, dia nak gi servis Stream.. ceiitt! Tapi still la terbaik kan sbb saya x kena amik MC sorang2, ada jugak suami nak meneman bawak saya gi klinik. Kasik can la nak manja2 dgn suami hehehe.. Tengkiu cinta hati!

Lepas gi klinik terus gerak gi service centre kt Damansara. Doc cuma bagi ubat utk muscle strain. Nothing serious.. Ramai plak nak servis  kete time2 nak dekat raya ni kan? So lama gak la menunggu. Cinta hati ajak gi jalan2 kt OU dulu sbb tengahari baru kete siap. Haruslah saya ON je kan, x sedar diri kaki tu sakit tapi ada hati nak jalan2 lagik huhuhu.. Maka ke OU la kami, jalan berdua2an berpegangan tangan, peluk2, cuit2, gurau2.. sangat la bahagia. Dh la saya dgn pakai T-shirt ngan jeans selekeh je.. tetiba teringat zaman2 dating kt Ipoh dulu huhuhu.

Rasa pelik la pulak bila jalan berdua sebab x perlu nak menjerit kt anak2, x perlu tolak stroller.. ukur OU dr old wing ke new wing. Senang lenang je tapi bila ternampak mende2 yg significant ngan anak2 cam GetCrafty, orang tolak stroller, troli kete mainan, eskalator sume tu mesti teringat kt mek2 tu. Mesti cakap, “Kalo derang ada ni mesti bla.. bla.. bla..” Dah nama pun dh jadi mak bapak kan? Merayau lebih kurang 2-3 jam tapi sudahnya x beli pepepun.. belikan ini untuk cinta hati je. Saya dpt bonus mesti la nak belanja cinta hati kan? Ini je la yg saya boleh beli utk boyfriend saya ni..

296016_1850681077300_1548943722_31433276_8175894_n

Nasib baik la hari Ahad tu dh setel belikan baju raya anak2. Cinta hati jeling2 manja je bila nak bayar. Shopping baju anak2 perempuan ni rambang mata.. yg ni cantik, yg tu comel. Bersyukur la saya ada anak2 perempuan.. xde la geram dari jauh je. Tahun ni dapat sorang 5 pasang.. x sedar plak dh banyak. Beli main amik2 je.

223730_1849857576713_1548943722_31432298_65463_n 

Ok.. lepas ni kena dok diam2. Posa mata ngan tangan. Xley beli online dh huhuhu. Mau kena cepuk ngan cinta hati kang hakhak! So, persiapan raya dh setel kecuali kasut mek2 ni. Pastu kalo dapat blouse comel2 utk derang ngam gak ni eh! Dah melalut dari cerita MC gi ke cite baju raya huhuhu.. x sabar nak balik kampung yea..yea!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 say what?: