RSS

Random babbles #2

Alhamdulillah, dah 10 hari berpuasa saya masih boleh gagahkan diri bertahan. Walopun dugaan yang saya dapat bulan2 puasa ni sangat mencabar jiwa adoyaii.. dugaan Allah bagi kat saya x la seberat orang lain, hanya peel anak2 time diri dah agak sarat membawak perut, dengan emosi yang x terjangka. Bleh la consider sarat kan sebab diam x diam skrg ni dh masuk 3rd trimester. Kejap je masa kan? Masih lom sedia rasanya nak membawak dan membesarkan lagi satu nyawa ke dunia. Semoga Allah bagi saya kekuatan fizikal & mental untuk mendidik anak2 saya. Mohon Allah bagi ketenangan pada saya untuk lalui apa saja dugaan yang mendatang.

Cinta baru je gi outstation kejap tadi. Sanggup tunggu anak2 tido dulu, dah dekat kol 10pm baru gerak. Kalo x, mau ada adegan drama swasta memalam hari ni. Alahaii.. kalo ikutkan hati saya nak je saya cakap “X payah la pergi..” tapi kalo saya cakap kang mau serba salah plak cinta nak keje. Redha kan je la.. Kalo ikutkan hati saya x nak bagi cinta outstation ke, offshore ke sampai la dah selamat beranak nanti huhuhu.. tapi tu kalo ikutkan hati.. mati. Memang saya dah sampai tahap x larat sangat2 sekarang ni. Baru masuk 7 bulan.. orang yang pregnant rapat2, umur pun dah masuk 30-an bley paham kot. Maybe sebab puasa sama kot, badan tgh adjust. Sebab tu orang nasihatkan suh jarakkan anak2 at least 2 tahun.. takut jadi camni la. Bila dah sarat, badan lesu.. nak melayan lagi peel anak2 yang berubah ikut mood. Sudahnya anak2 jadi mangsa asyik kena marah je.. terbantut budak2 tu nak berkembang.

2-3 hari masuk Ramadhan aritu saya rasa yang saya dapat cuma letih, lapar & dahaga. Apa x nya, pepagi hari lagi saya dah mengamuk kat anak2. Macam2 peel la 3 kepala nak di layan. Sudahnya hari Khamis aritu saya betul2 breakdown & cry.. sampaikan amik MC sebab sgt2 stress. Xtau kat mana nak dilepaskan kemarahan tu.. memang la lately saya emo memanjang. Dengan Khaylanya demam x kebah pastu batuk berkahak, nangis lama sket muntah sampai 2-3 kali. X cukup rehat sama.. tetiap hari bangun kol 4.30 pagi prepare sahur pastu saya dah x tido dah. Mana nak iron baju2 keje, kemas2 apa yang patut lepas sahur. Nak buat malam sebelumnya memang badan dah terkelepet.. Kalo saya x terdaya sgt baru la rebahkan jugak kepala biarpun dapat tido 20 minit je. Bulan puasa ni masa terlalu singkat kan?

Cepat la cinta balik.. saya kesian bila anak2 asyik kena marah. Bila badan dah x larat, anak2 menakal x tentu hala mula la rasa marah tu cepat je datang. At least kalo cinta ada dia rajin melayan anak2.. derang pun x rasa tersisih. Alahaii.. kuat2lah semangat mama nak besarkan korang dalam environment yang seronok. X larat nak emo2 gini.. tambah meletihkan jiwa raga. Mohon Ramadhan kali ni saya di limpahkan nikmat ketenangan & kesabaran yang tinggi.. amiiinnn..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 say what?: