RSS

Sabotaj

cst0121l

Me & hubby came from different family background. Hubby dari family besar -8 orang adik beradik & me plak dari family kecik -2 kerat je hehe.. Hubby loves the thought of having ‘anak ramai’ but me.. hmm, let me think.. nahhh!! Kalo bleh 2 orang mek kenit ni pun dh cukup untuk huru-hara kan life me & memecahkan jantung mamanya. We had our saje2 conversation a few days back..

Me : Sayang.. apsal period ny x dtg2 lagi neh? Tersumbat per.. (saje2 make a conversation sdgkan tau tgh bf mmg period haywire)

Hubby : Hah, try stop dulu makan pil ny tuh.. wat test dulu nak? (sambil senyum kambing.. suka je!)

Me : Apsal lak nak wat test bagai? Ny bukannya jenis senang ‘lekat’.. lagi pun kan ny makan pil.

Hubby : Ny x perasan ke ny makan pil tu rasa cam panadol? (pastu gelak jahat)

Wahhhh.. ini main kotor dh ni ekekekeke.. Don’t mess around with my pills k hubby. Jangan nak buat onar kt my pills sebab nk suh beranak je tetiap tahun hakhak!! X bley jadik ni.. kena sorok my pills for another 3 years.. takut kang de orang tu sabotaj my source of protection. Hubby korang nak anak berapa? As for my hubby punya perkiraan, 8 from his family + 2 from mine = 10/2 = 5 kids!!! Owh, nehi.. nehi.. can’t imagine I’m a mother of 5.. aiyooo, baru 2 kids pun dh mcm pompuan meroyan hakhak!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

12 say what?:

CY4.0 said...

kitorang tak pernah plan nak berapa org anak. Hehe.

m@y said...

CY,
sy kalo plan pun x bley ramai2..sume kuar ikut tingkap hakhak!!

ApasH said...

ok ape 5...aku ske..hahaha..x pernah le betul2 plan nk anak bape..ikut rezeki..tu sbb aku xde makan pills..

m@y said...

Apash,
aku kalo bley mmg nk anak2 gap 3thn..dgn czer lagi.badan pun kena rest.jaga anak2 baru nk membesar ni letih.skrg pun aku rasa aulia kurg kasih syg ini plak kalo ramai2.biar la anak2 aku de kualiti.huhu..

Fid said...

hahahhahahahahahah

kalau ditukarnya ngan panadol..kahkahkahkah

u back up dgn cara kalendar juga ya kihkih

farra8979 said...

aiyak, mane aci kira cam tu.. hihi.. klu gitu, me kena lahirkan lebey kuang 7 kids...
skang tgh tunggu yg dlm peot nih.. semoga sume nye sihat n slmat... ^_^

lin muhamad said...

aku..entahla..skrg ni nature protection..so far alhamdulillah..
plan 4 kot..but depends..rezeki jgn ditolak. :)

m@y said...

k.fid,
x reti nk backup dgn calendar bagai sbb nature keje hubby slalu outstation.kang time dia blk x 'on' telan air liur je la hakhak!kalo tetiba de kuar pic double line dlm blog ni..soheh la dia dh tukar dgn panadol!

farra,
lembik la nk beranak ramai2 ikut calculation gitu hakhak!!semoga selamat mommy&baby yer..

lin,
aku nature nye x jalan..riso je aku kang terbabas huhuhu..

nikki said...

hubby aku nak 7org..lepas tawar menawar..turun kepada 5 org..tp sbb aku yg beranak kan..aku rase 3 org cukup...gap 3 thn sorang...

jua said...

benjy punya method tu gile cool! kalo aku + paklan = 4+4=8/2=4. ok lah kalo 4 kot.

masalahnya aku dgn paklan tak pernah bincang nak anak berapa, stop beranak umur bape. tapi yg sah, mmg bukan sorang/tunggal..ada ah adik (adik-adiknya) nanti.

m@y said...

nikki,
uihh 7 tu!!aku plak kalo kuar next nih boy..ok dh kot nk stop production muahahah!!

jua,
berusaha!!faris pun dh PT,dh bley wat adik2 nya dgn gigih.. ;p

f@iz@h said...

hahaha.. keji+kewl giler taktik itu... aku paham wife yg nature keje lakinya mcm ko... (mine pun kan ke lebey kurang, hehe) xpe, slagi termampu dan mempunyai kesihatan yg baik go jek.. esok lusa dh tua biar ramai skek berlari-lari dlm umah tu.. hehehe (memikirkan view di 'hari tua' nnt) tp kalau pkkan diri ini yg nk menanggung sumenya, hehe 1< anak >5... leh aa? hehe