RSS

Misi hari ini

Di kala ini me ada kt Kuantan hehehe.. bukan utk bershopping ye kawan2. Misi me+hubs hari ini adalah mencari rumah sewa & nursery Aulia hukhuk.. sgt la sesak kepala hotak ini oke, sbb sgt la short notice kan? Dpt tau sekolah hari Jumaat then by today dh nk mencari segala bagai. Esok 12-15hb de taklimat kt Klang then 16hb tuh dh terus kena lapor diri. Habis laki dgn anak aku nk campak mana? Hari ini sahaja utk berlegar2 sekitar Kuantan macam org gila masuk-keluar taman2 perumahan sambil jenguk2 kot2 ada notis RUMAH UTK DI SEWA.. sgt *&*^ oke! Maka dgn ini bermulalah kerjaya me dlm kerenah birokrasi yg xde hentinya sampai lah me pencen nanti..insyaAllah. Aduh..sgt la sakit hati me bila pk org2 yg buat kerja ni buat keje x consider masalah org lain.. me tau bukan la me sorg yg derang nk layan, yg nk consider. Tp cuba la buat kerja sistematik sket, jgn menyusahkan org lain & keje korg buat ikut senang je kan? Mcm2 mende bersarang dlm hati me nih nk diluahkan.. tp kalo luah time2 marah ni mau berbakul sumpah seranah yg keluar kan? Oleh itu, dari buat dosa kering, me amik keputusan utk sabar je dulu.. segala dugaan ada hikmahnya kan?!

house_hunting

Me&hubs decide nk cari rumah sewa area simpang Kuantan-Pekan so that x jauh la sgt me nk travel g skolah pagi2. Yg tgh consider skrg area Rasau Perdana, Seri Inderapura x pun Inderapermai. Itu je la yg mampu nk pk pun skrg nih. Me cadang nk cari nursery Aulia kt Pekan dekat dgn area sekolah je. Kalo de pepe emergency, sakit-demam ke senang me nk jenguk Aulia. Hubs start office-based March ni..skrg maybe xde problem lg tp bila hubs start keje nanti ala..kesiannya. Kena keluar rumah kol 6 pagi then sampai rumah kol 8 malam.. adeh, banyaknye dugaan utk kami anak-beranak hidup bersama. Xpe la..berkorban dulu apa yg termampu. Kalo me rasa me skrg nih dh susah, masih ada org lain lagi yg lebih susah dr keadaan me skrg kan.. pepepun bersyukur la me dpt bersama hubs&Aulia mcm pe yg me doakan selama ni.. Alhamdulillah..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 say what?:

Jiey^Mien said...

Xleh imagine life with an infant or a toddler and without hubby by our side kan?

mayra_solace said...

Jiey^Mien,
mmg la life without hubs&my baby daughter sgt2 la sengsara.eh,pls invite me for ur blog eh..