RSS

Taktik baru

Selama ni sket punya susah nk ajak Aulia mandi. Asal nk suh mandi je mula la nk wat perangai, nangis-meraung bagai. Pastu tergedik2 berkejar satu rumah bila nk bukak & pakaikan baju. Penat nk berkejar pastu at the same time nk jengukkan adiknya yg ok-ek-ok-ek mintak dodoi. Ntah momok penakut mandi mana yg dh merasuk. Jadinya masa mandi = mama jadi makhluk hijau huhuhu.. sangat penat oke nk berkejar ke sana ke mari walopun rumah tu kecik. Last2 suara petir la yg bakal bergegar dlm rumah cenonet tu. Rasanya jiran2 pun dh sedia maklum kalo dlm rumah tu bertempik mcm perang dunia, sedangkan yg ada cuma 4 beranak je.

PIC097

Lepas mandikan & tidokan adiknya tadi cam besa turn kakaknya la plak sbb bagi can kt dia tengok GBS dulu. Budget ngam2 lepas GBS abis, mandikan dia cepat2 pastu ley la layan last episode Cinta Balqis uhuk..uhuk.. skali dia wat tergedik2 nangis pastu lari2 satu rumah. Malas nk layan.. ignore je dia sambil layan tv. Suka la dia sbb konon dh menang la tu.. pastu bila lama sgt me buat x layan sampaikan dia tanya pun wat x tau je. Dia dh start gelisah. Pastu tetiba je dtg serah diri "Mama.. yaya nk mandi. Yaya x noti dh." muahahahaha!!! Tau salah.. x yah dh mama nk keluar anak tekak menjerit suruh mandi bagai. Sep tenaga mama.

Setel bab mandi, lagi satu nih bab kemas mainan. Kalo nk memunggah cepat je tapi kalo suh kemas mainan dia mula la menangis merebeh2 air mata "Yaya x nk kemas, yaya penat" banyak cantek muka ko? Yg mama jadi bibik kemas mainan ko tetiap hari x penat? Hari ni mode malas nk bertempik so biarkan je dia punggah mainan penuh rumah. Pastu bila dia dh xmo main me amik bekas simpan mainan then kutip satu2. Kalo boleh me nk bila hubby balik keje, rumah x bersepah dgn brg2 mainan Aulia. Dah la seharian serabut dgn keje kt ofis, bila balik rumah tgk bersepah lagi la serabut kepala otak. Biarla sedap mata memandang baru la jadi RumahKu SyurgaKu kan? Bila dia tengok mamanya terbongkok2 kutip mainan, dia pun join sekali huhu.. rasa bersalah la tu! Bagus.. harus digunakan taktik ni selama berkesan. Agak2 dh x lut nanti cari taktik lain plak. Aulia skrg ni tersangat la memberontak sampaikan me & hubby sampaikan dh hilang sabar nk melayan peel dia. Anak.. anak..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 say what?:

nikki said...

reverse physiology...bijak2