RSS

Di sekolahkan

Walopun saya mengajar budak2 Pendidikan Khas, but mind you saya speaking hari2 kt skolah oke! Most of the pupils here use English to communicate at home. Cakap Melayu silap2 derang ternganga. Be it budak Melayu ke budak Cina ke sama je.. Orang Key Yell la katakan. So bila datang skolah untuk bagi derang paham instruction saya kena la speaking. Mostly simple English je la nak bagi derang ikut arahan tapi hari ini saya di sekolahkan oleh budak hyper name Haikal..

This one autisme boy Darren tgh baling2 pencil colour..

Me : Darren, stop throwing colour.. take the colour.

Haikal : No, teacher.. pick up.. pick up the colour. Darren, pick up the colour.

Iye la.. iye la.. cikgu orang kampung, x reti speaking uhuk.. uhuk.. Kecik ati cikgu tau, sumpah jadi peti besi kang baru ko tau Haikal.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 say what?:

d'anie said...

oh mY !!!
nama budak itukah, ur suggestion !!!!!!! ;p

m@y said...

Bukan la..ini 2 different kids.Darren tu budak cina.. Haikal tu budak melayu. Xde budak nama Darren Haikal kt sini ;p

Dils said...

Haha. So kiut la bebudak ni. Aku suke the thought of you as a teacher of pendidikan khas and dengar kisah2 die orang sebab my little cousin pon ade autism, and teachers die help him to improve a lot.

m@y said...

Derang ni sgt lawak oke..especially bila ada unexpected things yg derang buat. Kadang2 gelak sorang2 bila teringat.