RSS

Nursery

Esok 1st time nak hantar Aulia ke nursery..aduhh..hati ni berkecamuk. Bergelodak macam2 rasa..1st time nk hantar anak bg org luar jaga. Me tawakal banyak2 & berdoa selamat la hendaknya anak ku nan seorang ni.. InsyaAllah Tuhan lindung. Selama ni Aulia x pernah tinggal dengan orang lain. Masa me kt maktab dok dengan tokmama&babah..mmg manja teramat la. Sebelum ni kalo nampak orang x kenal dok cuit2 dia pun dia dh menyorok celah kangkang me or hubs. Ini plak nk bagi dia kt orang yang dia x kenal langsung kt nursery tuh..adeh..mau melalak satu taman anak dara me nih nanti. Memula cadangnya nk testing2 anta dulu..harini sejam,esok naik 2-3 jam gitu coz hubs suppose cuti 2 minggu darat. Tetiba office panggil nk wat PPA bagai..adeh..nk wat cane kan? Dah namanya pun kerja..ready je la bebila masa utk dipanggil hukhuk!! Kalo tokmama&babah tau mesti suruh tinggalkan Aulia kt sp dulu seminggu ni.

Me susah hati sgt sekarang pikirkan pe reaksi Aulia masa hantar awal2 pagi esok. Hubs dh tentu2 la kol 6 pagi dh gerak. Me yg nk kena anta dia kt nursery kol 6.30 pagi..masa tu dh la dia baru bangun tido. Mesti moody abis..walopun me nih garang terpekik terlolong kt Aulia tiap masa tp bila bab2 nk tinggal anak kt orang ni aduhaiii..takut nanti bila nampak Aulia menangis meratap bagai, me pun menangis sama. Dah tentu2 la kan! Macam nk tinggal anak seminggu je sedangkan kol 3 dh sampai umah hehehe..dh namanya pun ibu/mak/mama kan? Walo cane keras pun hati tp perasaan keibuan tuh bila nampak anak nangis2 sbb kena tinggal mau merebeh2 gak air mata ni.

Alahaii..susahnya hati.. Mesti Aulia merajuk kt me esok sbb tinggalkan dia kt orang yg dia x kenal. Xkira la ramai kawan2 ke..maunya dia mogok xnk makan or minum susu langsung. Ya Allah tabahkanlah hatiku utk hadapi dugaan ini..sementara Aulia nk biasakan diri je. Bila dh seronok berkawan insyaAllah ok la kot. Kurang2 mau amik masa seminggu dua me g keje tetiap pagi bengkak2 mata menangis terkenangkan Aulia yg menangis merayu kt me "mama..tanak..tanak..yaya nak pi.." Aduhaii anak..tolonglah bg mama kekuatan. Mama ngan papa g cari rezeki..kalo x xkan mama sanggup nk tinggalkan Aulia walo seminit pun kt orang lain. Mohon diberikan ketabahan & kekuatan utk me hadapi dugaan esok hari..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 say what?: